پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در انتقاد به واکنش به شیوع کرونا؛

بایدن خطاب به ترامپ: بلند فکر نکن!

کاندیدای پیشروی دموکرات‌ ها برای انتخابات ریاست جمهوری از پاسخ ترامپ به شیوع کرونا در آمریکا انتقاد کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وب سایت پولتیکو گزارش داد «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و کاندیدای پیشروی دموکرات‌ ها برای انتخابات ریاست جمهوری خطاب به دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور این کشور توصیه کرد که به‌ جای بلند فکر کردن، در خصوص نحوه پاسخ به شیوع کرونا در آمریکا عمیق فکر کند.

جو بایدن به شبکه ان بی سی گفت: «کرونا تقصیر رئیس‌ جمهور نیست، اما پاسخ کُند به آن، ناکامی در طی مسیر صحیح و ناتوانی در انجام آنچه باید به سرعت انجام شود چیز‌هایی است که نمی‌ توانند ادامه پیدا کنند.»

وی به رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرد که به دانشمندان آمریکایی گوش فرا دهد پیش از آنکه سخن بگوید: «او همچنین باید به سخنان کارشناسان بهداشتی و اقتصاددانان گوش فرا دهد.»

کرونا در آمریکا تاکنون به مرگ 2485 شهروند آمریکایی منجر شده است و برخی مقامات آمریکایی پیش‌ بینی کرده‌ اند که تعداد تلفات این بیماری می‌ تواند تا 200 هزار نفر نیز افزایش یابد.

این در حالی ست که بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده درباره انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن  با 9 درصد از دونالد ترامپ جلوتر است.

در این نظرسنجی که توسط شبکه خبری «فاکس‌ نیوز» انجام شده و نتایج آن شنبه منتشر شد، 49 درصد پرسش‌ شوندگان حمایت خود را از بایدن اعلام کردند حال آنکه ترامپ تنها حمایت 40 درصد از شرکت‌ کنندگان در این نظرسنجی را داشت.

11 درصد نیز اعلام کردند که هنوز برای شرکت در انتخابات یا کاندیدایی که به وی رای خواهند داد تصمیم‌ گیری نکرده‌ اند.

این نظرسنجی از 1011 نفر و بین روزهای 21 تا 24 مارس (2 تا 5 فروردین) انجام شده و 3 درصد خطا برای آن در نظر گرفته شده است.

تا به امروز، انتخابات درون حزبی دموکرات‌ ها در 27 ایالت «آیووا»، «نیوهمپشایر»، «نووادا»، «کارولینای جنوبی»، «آلاباما»، «آرکانزاس»، «کالیفرنیا»، «کلرادو»، «مین»، «ماساچوست»، «مینه‌ سوتا»، «کارولینای شمالی»، «اوکلاهما»، «تنسی»، «تگزاس»، «ورمونت»، «ویرجینیا»، «یوتا»، «آیداهو»، «میشیگان»، «می‌ سی‌ سی‌ پی»، «میسوری»، «داکوتای شمالی»، «واشنگتن»، «آریزونا» و «ایلینوی» و «فلوریدا» برگزار شده است.

تاکنون رای مجموع 2176 نماینده انتخاباتی اعلام شده است که بایدن رای 1147 نماینده انتخاباتی را از آن خود کرده است و هر کاندیدا برای پیروزی نهایی در کارزار مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا به 1991 نماینده انتخاباتی نیاز دارد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.