با پایان جنگ غزه رژیم اشغالگر با روزهای سختی به ویژه در کرانه باختری رو به خواهد شد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، یک مسئول امنیتی اسرائیلی تأکید کرد که نشانه های پایان عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه را می توان دید اما پایان این عملیات چند روز طول می کشد.

این مسئول امنیتی اسرائیلی به شبکه 12 تلویزیون اسرائیل  گفت که بر اساس جلسه کابینه که امروز برگزار شد می توان ارزیابی کرد که عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه رو به پایان است.

وی افزود:ما در حال پایان عملیات نظامی هستیم اما بعد از آن وارد روزهای دشواری می شویم. 

این مسئول امنیتی تصریح کرد که پایان عملیات نظامی در نوار غزه چند روز طول می کشد.

برخی مسئولان اسرائیلی به شدت نگران آن هستند که اوضاع در کرانه باختری متشنج شود؛امری که باعث می شود جنبش حماس به موفقیتی برسد که اسرائیل هرگز دوست ندارد این جنبش به آن دست یاید.

برخی مسئولان در دولت اشغالگر اشاره کردند که آنها پایان جنگ از طریق میانجی گران مصری و بدون تحمیل شرط بازگرداندن جسدهای سربازان و صهیونیست های اسرائیلی که در اختیار حماس است، ارزیابی می کنند.

در تحولی دیگر، معاون رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج از غزه، گفت که آمریکا مسؤول خون‌های ریخته شده فلسطینیان در غزه است.

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، موسی ابو مرزوق معاون رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد دوشنبه گفت: آمریکا مسؤول نخست خون های ریخته شده فلسطینیان در غزه پس از اسرائیل است.

وی همچنین افزود: تا کنون میانجیگری ها برای آتش بس در غزه موفقیت آمیز نبوده است و حملات ادامه خواهد داشت.

این مقام حماس اضافه کرد: آتش بس بر اساس شرط های مقاومت فلسطین و نه بر اساس شرط های رژیم اشغالگر، انجام خواهد شد.

در همین حال، رییس سازمان «پزشکان بدون مرز» از کمبود گسترده دارو در غزه به خاطر محاصره و حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این باریکه ابراز نگرانی 

به گزارش الجزیره، «هلن پترسون» رییس سازمان پزشکان بدون مرز گفت: محاصره و حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه باعث کمبود گسترده دارو در این باریکه شده است و بحران دارو چالش مبارزه با کرونا را نیز افزایش داده است.

وی افزود: ما نمی‌دانیم که سیستم بهداشتی و درمانی غزه چه مدت زیر بمباران رژیم صهیونیستی دوام خواهد آورد.

رییس سازمان پزشکان بدون مرز در غزه، بزرگترین مشکل کنونی در این منطقه را عدم توانایی در رساندن دارو به دلیل محاصره و همچنین بمباران اسرائیل خواند.

پترسون همچنین از کشته شدن دو پزشک این سازمان در بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در غزه خبر داد.

وی خواستار کمک های فوری جهانی برای جبران خسارات به مراکز و نهادهای خدماتی این سازمان در نوار غزه شد.

منابع خبری گزارش دادند، هواپیماهای رژیم صهیونیستی طی بامداد دوشنبه بیش از 60 بار غزه را بمباران کردند.

منابع فلسطینی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) مناطق مختلف شرق، شمال و غرب شهر غزه و خان یونس را به شدت بمباران کرده است.

بنابر این گزارش، جنگنده‌های اسرائیلی بیش از 60 مرتبه ساختمان‌های دولتی و مسکونی، پایگاه‌های مقاومت و زیرساخت‌ها و خیابان‌ها را در مناطق مختلف نوار غزه بمباران کردند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های اسرائیلی ظرف 10 دقیقه، بیش از 50 نقطه را در نوار غزه بمباران کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی لحظاتی قبل ضمن ازسرگیری حملات هوایی گسترده خود علیه نوار غزه مدعی شد که مرکز اطلاعات نظامی حماس و 8 پایگاه مقاومت را هدف قرار داده است

 جنگنده‌های اسرائیلی یک ساختمان مسکونی 4 طبقه را در خیابان ابوحصیره در غرب غزه بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، شدت حملات بسیار گسترده بوده و شامل مواضع نیروهای مقاومت، اراضی زراعی، خیابان ها، زیر ساخت های غزه در شمال، مرکز، غرب و جنوب می شود.

بنابر اعلام شاهدان عینی برای ساعاتی صدای انفجارهای گسترده در مناطق مختلف غزه به گوش رسیده است.

از طرف دیگر قایق های جنگی رژیم صهیونیستی نیز مناطق ساحلی شهر غزه و شمال این باریکه را هدف قرار دادند.

منابع فلسطینی آمار شهدای حملات جنایتکارانه هفت روزه ارتش رژیم صهیونیستی تا این لحظه را 209 شهید از جمله ۵۸ کودک و ۳۴ زن اعلام کردند همچنین یک هزار و ۲۳۵ نفر نیز زخمی شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی پس از تلاش برای کوچ اجباری فلسطینیان محله شیخ جراح در قدس و سپس تعرض به نمازگزاران فلسطینی در مسجد مقدس الاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس از طریق ایجاد درگیری داخل مسجد و استفاده از سلاح، باتوم و شلیک گازهای اشک آور به محاصره نمازگزاران و روزه داران در آن مکان پرداختند و شعله درگیری های گسترده با فلسطینیان بی سلاح را برافروختند.

رژیم صهیونیستی با اقدامات بی پروا و هتاکانه علیه ملت فلسطین و به ویژه هتک حرمت مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان، خط قرمز مقاومت فلسطین را رد کرد و به رغم هشدارهای مقاومت برای پایان دادن به اینگونه اقدامات و بی توجهی صهیونیست ها به این هشدارها در نهایت با پاسخ موشکی فلسطینیان مواجه شد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی که از روز دوشنبه گذشته (20 اردیبهشت) و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد، همچنان ادامه دارد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.