شمار شهدای تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه به 139 شهید رسید.بیشتر شهدا کودک و زن هستند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، دفاع شهری در نوار غزه اعلام کرد که تعداد شهدای نوار غزه در اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به 139 هشید افزایش یافت که از تعداد 39 کودک و 22 زن هستند.

در همنی حال،«خالد مشعل» رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج روز جمعه گفت که مصر، ترکیه، قطر و آمریکا برای مهار درگیری ها میان فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست تحرکاتی را کلید زده اند. 

 مشعل در مصاحبه با کانال "تی آر تی" تصریح کرد:« ما خواستار خروج اشغالگران صهیونیست از مسجد مبارک الاقصی و عدم ممانعت رژیم صهیونیستی از برپایی آیین های دینی فلسطینیان در این مکان مقدس است.»

وی یادآور شد که دشمن صهیونیستی با دم شیر بازی کرد و با یورش به مسجد الاقصی به شکل گیری بحران کنونی دامن زد، مقاومت نوار غزه چندین روز به "اسرائیل" برای متوقف کردن تعرضاتش به بیت المقدس ضرب الاجل تعیین کرده است.

مشعل خاطرنشان کرد که درگیری با اشغالگران صهیونیست یک نبرد ملی برای آزاد سازی سرزمین فلسطین است. 

وی اضافه کرد که هیچ کس نمی تواند ملت فلسطین را از حق خود در زمینه مقاومت محروم کند و مقاومت به رغم محاصره باریکه غزه موفق به توسعه توانمندی نظامی خود شد. 

بنابراین گزارش، درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه هفته پیش و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد. 

از سوی دیگر، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گفت نزدیک به ده هزار نفر در پی تداوم اقدامات جنگی در غزه، ناچار به ترک منازلشان شدند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد نزدیک به ده هزار فلسطینی در نوار غزه ناچار به ترک منازل خود در پی تداوم اقدامات جنگی در نوار غزه شدند.

در بیانیه ای که توسط «لین هستینگز»، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل منتشر شده، آمده است: براساس برآوردهای سازمان ملل، نزدیک به ده هزار فلسطینی مجبور شدند به علت تداوم اقدامات جنگی در غزه، منازل خود را ترک کنند.

در ادامه بیانیه اشاره شده است که این افراد در مدارس، مساجد و سایر اماکن پناه گرفته اند و با توجه به انتشار ویروس کرونا در جهان، امکان دسترسی آنها به آب، غذا و خدمات بهداشتی محدود است.

بیانیه مذکور افزود: مقامات اسرائیل باید فورا به سازمان ملل و شرکایش اجازه انتقال سوخت، غذا و لوازم پزشکی و حضور افرادی که در زمینه بشردوستانه فعالیت می کنند را بدهند و همگان به قانون بین المللی حقوق بشر پایبند باشند.

هستینگز با اشاره به اینکه شمار زیادی غیرنظامی در اقدامات جنگی در غزه جان باخته یا مجروح شدند، مجددا خواستار پایان تنش و توقف فوری اقدامات جنگی در غزه  شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.