درگیری های شدید فلسطینی ها با نیروهای رژیم صهیونیستی باعث توقف بزرگترین رزمایش ارتش این رژیم شد.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، ارتش رژیم صهونیستی اعلام کرد که بزرگترین رزمایش نظامی خود را به شکل موقت به تعلیق در می آورد تا بر نیازهای عملیاتی اش تمرکز کند.

پس از بالاگرفتن درگیری‌ها در قدس اشغالی، ارتش رژیم صهیونیستی از تعلیق رزمایش نظامی خود خبر داد.

منابع فلسطینی، عصر امروز (دوشنبه)، گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی بزرگترین رزمایش خود را به حالت تعلیق درآورده است.

منابع خبری در این خصوص گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی پس از ارزیابی وضعیت، این تصمیم را اتخاذ کرده است.

«آویو کوخاوی» رئیس ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی به نیروهای این رژیم دستور داده است که خود را برای هرگونه تنش احتمالی آماده کنند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع صهیونیستی، لحظاتی قبل، گزارش دادند که کابینه امنیتی این رژیم تا ساعتی دیگر تشکیل جلسه خواهد داد.

طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، رزمایش مذکور که از روزگذشته -یکشنبه- آغاز شد بزرگترین رزمایش تاریخ ارتش این رژیم بود که برای آمادگی جهت جنگ تمام عیار در تمامی جبهه‌ها آغاز شد.

پیش از این برخی منابع نیز اعلام کرده بودند که حزب‌الله لبنان از چند روز پیش نیروهای خود را در طول مرزها از رأس الناقوره تا مزارع شبعا در وضعیت آماده‌باش قرار داده است.

 شبکه الجدید لبنان به نقل از منابع عالیرتبه اعلام کرد، رسانه‌های لبنانی از آماده‌باش حزب‌الله همزمان با رزمایش گسترده ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گفته این منابع آماده‌باش همزمان با رزمایش گسترده رژیم صهیونیستی که شبیه سازی شده به جنگ با حزب‌الله است، صورت گرفته است.

به گفته این منابع تمام یگان‌های حزب‌الله لبنان چه در مرزها و چه در عمق لبنان در وضعیت آماده باش قرار گرفته‌اند.

در تحولی دیگر، «ابو عبیده» سخنگوی گردان های قسام شاخه نظامی جنبش حماس به نیروهای اشغالگر اسرائیلی تا ساعت شش امروز به وقت قدس برای عقب نشینی از مسجد الاقصی مهلت داد و نسبت به هر گونه پیامدی به صهیونیست ها هشدار داد.

ابوعبیده تأکید کرد:« فرماندهان مقاومت در اتاق مشترک به اشغالگر تا ساعت شش امروز مهلت می دهد که سربازان و غاصبان خود را از مسجد الاقصی و محله الشیخ جراح عقب ببرد و همه بازداشت شدگان هبه اخیر قدس را آزاد کند ».

سخنگوی حماس نسبت به هر گونه پیامدی به رژیم اشغالگر هشدار داد.

از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی نیز خواستار اعلام آماده باش کامل و خشم در سراسر فلسطین و اردوگاه های پناهندگان به منظور یاری رساندن به فلسطینی ها در قدس و حمایت از انتفاضه رمضان شد.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز گفت که مقاومت در برابر جنایات دشمن صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن بی تفاوت نخواهد ماند و دست روی دست نخواهد گذاشت و اگر رژیم اسرائیل دست از جنایاتش علیه ملت فلسطین در قدس و طرح های شیطانی اش برندارد حرف مقاومت فصل الخطاب خواهد بود.

هنیه بار دیگر تصریح کرد ملت فلسطین و امت هرگز اجازه پیاده شدن طرح های دشمن صهیونیستی در قدس را نخواهند داد و به فعالیت های مقاومتی و مبارزاتی خود ادامه خواهند داد و برای پایان بخشیدن به تجاوزات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به فعالیت های مبارزاتی خود را شدت خواهد بخشید.

وی خاطرنشان کرد:« در سایه تداوم تجاوزات وحشیانه ارتش صهیونیستی به فلسطینیان در قدس و مسجد الاقصی به تمامی طرف هایی که با آنها تماس گرفتم از جمله برادران عرب تاکید کردم که رژیم صهیونیستی به تعهدات خود عمل نمی کند و آنها را نقض می کند، از این رو باید رژیم صهیونیستی دست از قدس و مسجد الاقصی و شیخ جراح بردارد.»

رهبر حماس تصریح کرد:« به بسیج حمایت ها و پشتیبانی ها و یاری بیت المقدس و اهالی آن در تمامی سطوح سیاسی، دیپلماسی، رسانه ای، بشردوستانه و ایجاد بسترهای تداوم پایداری ادامه می دهیم.»

هنیه به تمامی فلسطینیان قهرمان در قدس و مسجد الاقصی درود و سلام نثار کرد، فلسطینیانی که در این ماه مبارک حماسه جاویدی را رقم زدند، حماسه ای که یادآور بدر و حطین است.

رئیس دفتر سیاسی حماس خطاب به فلسطینیان ساکن قدس تاکید کرد:« به مبارزات خود ادامه دهید و لحظه ای آنرا متوقف نکنید، تمامی ملت فلسطین و امت و آزادگان جهان در کنار شما ایستاده اند.»

در همین حال، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی از بامداد امروز دوشنبه نمازگزاران و روزه داران فلسطینی را در بخش قدیمی قدس و محوطه های مسجد الاقصی مورد حمله قرار داده و اقدام به سرکوب آنان کردند.

 هزاران فلسطینی برای دفاع از مسجد الاقصی در برابر حمله شهرک نشینان اشغالگر صهیونیست از ساعات اولیه بامداد امروز در محوطه های این مسجد حاضر شده و نماز تراویح و صبح را در این مسجد مبارک بجای آوردند.

از سوی دیگر، صدها شهرک نشین اسرائیلی از ساعات اولیه صبح خود را به محله شیخ جراح و برخی مناطق مجاور مسجد الاقصی رسانده و خانه های فلسطینیان را به طرز وحشیانه ای مورد حمله قرار دادند که به دنبال آن هزاران فلسطینی برای دفاع از آنان راهی این محله و مسجد الاقصی شدند.

درگیری ها در قدس پس از آن آغاز شد که نظامیان اسرائیلی به سمت فلسطینیان در داخل مسجد الاقصی گاز اشک آور و نارنجک های صوتی شلیک کردند.

صهیونیست ها در این ماه مبارک حرمت مسجد الاقصی را زیر پا گذاشته و حتی به داخل مصلای قبلی و قبه الصخره شریف هم گاز اشک آور شلیک کرده و نمازگزاران را در داخل آن محبوس کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که تا این لحظه در حملات وحشیانه صهیونیست ها به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی بیش از 300 نفر زخمی شدند که حال شماری از آنان وخیم اعلام شده است.

شهرک نشینان اشغالگر قرار بود صبح امروز دوشنبه 28 رمضان به طور گسترده و دسته جمعی اقدام به تعرض به مسجد الاقصی کنند اما در نهایت در نتیجه پایداری و مقاومت فلسطینیان، پلیس رژیم صهیونیستی مجبور شد مانع از ورود آنان به مسجد الاقصی از ترس وقوع درگیری های شدید شود.

شهرک نشینان اشغالگر تحت حمایت نظامیان صهیونیست در اطراف مسجد الاقصی فلسطینیان را به طرز وحشیانه ای مورد حمله قرار داده و با آن ها درگیر شدند.

درگیری ها در قدس همچنان ادامه دارد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.