اردنی ها برای دومین روز در مرزهای این کشور با فلسطین اشغالی تظاهرات کردند.

 

 به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم،  برای دومین روز پیاپی هزاران اردنی در مرزهای نزدیک به کرانه باختری در منطقه «الکرامه» تجمع کردند و حمایت خود از فلسطینی ها را اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات علیه اشغالگر اسرائیلی شعار دادند و تجاوز این رژیم به نوار غزه و قدس اشغالی و کرانه باختری را محکوم کردند.

هزاران اردنی روز جمعه نیز برای حمایت از ملت فلسطین به سمت مرزهای این کشور با فلسطین اشغالی خیز برداشتند.

اردنی های معترض تلاش کردند که از مرزها عبور کنند و وارد فلسطین اشغالی شوند اما نیروهای امنیتی اردن مانع این کار شدند.

همه استان های اردن امروز شاهد تظاهرات گسترده در محکومیت حملات وحشیانه اسرائیل به فلسطینی ها در قدس و نوار غزه بود. 

شرکت کنندگان در تظاهرات از دولت این کشور خواستند که مرزها را به روی آنها باز کند.

شرکت کنندگان در تظاهرات از صبح  به سمت مرزها با فلسطین رفتند و پرچم های فلسطین را در دست داشته و پارچه نوشته هایی در محکومیت تجاوزهای اسرائیل با خود داشتند.

طی روزهای گذشته نیز بیشتر شهرهای اردن شاهد تظاهرات،تحصن و تجمع های گسترده در حمایت از قدس و محکومیت تجاوز اسرائیل به قدس و نوار غزه بود. همچنین اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در امان نیز شاهد تجمع های مردمی بود که خواستار اخراج سفیر رژیم اشغالگر از امان بود.

 در همین حال، طبق آمار مراکز طبی فلسطین، آمار شهدای تجاوز به 136 شهید افزایش یافت که در میان آنها 37 کودک و 22 زن وجود دارد . حدود هزار فلسطینی هم زخمی شده اند.

بنابراین گزارش، درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه هفته پیش و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد. 

از سوی دیگر، همزمان با روز نکبت، هزاران نفر از مردم، فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضدجنگ امروز در شهرهای مختلف انگلیس و ایرلند تجمع کرده و با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، از انتفاضه فلسطین حمایت کرده و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و واکنش فوری جامعه جهانی شدند.

در این تظاهرات که از سوی «مجمع فلسطینیان در انگلیس» و با حمایت «کارزار همبستگی با فلسطین»، «دوستان الاقصی»، «انجمن مسلمانان بریتانیا» و شمار دیگری از گروه های مدنی طرفدار فلسطین برپا شد، معترضان با سر دادن شعارهایی حمایت خود را از قدس شریف اعلام و جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در پایتخت انگلیس پس از تجمع در میدان «ماربل آرچ» واقع در قلب لندن و اهتزاز پرچم فلسطین، با فریاد مرگ بر اسرائیل، شرم بر تو اسرائیل و زنده باد فلسطین به سمت سفارت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

آن‌ها همچنین شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها نوشته بود از کشتار کودکان فلسطینی در غزه اشفته هستند.

این تظاهرات همچنین با هفتاد و سومین سالگرد اشغال اراضی فلسطین و آواره شدن صدها هزار فلسطینی، توسط رژیم صهیونیستی هم زمان بود. پانزدهم «می» یادآور مصیبتی است که در سال 1948 میلادی (1327 خورشیدی) بر فلسطین رفت و هنوز دامن گیر بیش از 12 میلیون فلسطینی در سراسر دنیا است.

مردم فلسطین و حامیان آنان در سراسر جهان همه ساله با فرا رسیدن 15 ماه «می» که به خاطر سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی به عنوان «روز نکبت» نامگذاری شده است، ویژه برنامه هایی را برگزار می کنند.

در تظاهرات امروز شماری از رهبران تشکل های صنفی، دانشجویی و فعالان ضدجنگ سخنرانی کردند. آن‌ها با محکوم کردن رژیم صهیونیستی، تاکید کردند که نکبت و فجایع ناشی از تاسیس اسراییل در فلسطین و کل منطقه خاورمیانه ادامه دارد.

سخنگوی یک گروه یهودی در انگلیس گفت: ما اینجا جمع شدیم تا از حق فلسطینیان دفاع کنیم. از آنچه در فلسطین اشغالی به نام یهودیان، تورات و خداوند رخ می‌دهد شرمسار هستیم و به فلسطینیان توصیه می‌کنیم دست از مقاومت برندارند و به جنگ با صهیونیست‌ها ادامه دهند چون سرانجام فلسطین آزاد خواهد شد.

آهرون کوهن افزود: فلسطینیان باید بدانند که ما از آنچه در این منطقه رخ می‌دهد شرمسار هستیم و در کنار آن‌ها هستیم.

سخنگوی گروه ارتدوکس یهودی مخالف صهیونیسم موسوم به ناتوری کارتا تصریح کرد: هرچند که اشغال‌گران قدس به ظاهر قوی هستند و ما ضعیف اما خداوند طرف ماست و بالاخره پرچم فلسطین از نیل تا فرات برافراشته خواهد شد.

در دوبلین پایتخت ایرلند هم تظاهر کنندگان مقابل سفارت رژیم صهیونیستی تجمع کرده و شعار مرگ بر اسرائیل سردادند. پیشتر وزیر امور خارجه ایرلند با اشاره به آمار بالای کودکانی که بر اثر حملات رژیم اشغال‌گر قدس در باریکه غزه کشته شده‌اند افزود که اقدام صهیونیست‌ها غیر قابل قبول است و دوبلین در شورای امنیت قاطعانه موضع‌گیری خواهد کرد.

سایمون کاوونی در توئیتی نوشت: از دوشنبه گذشته تاکنون ۳۲ کودک بر اثر حملات اسرائیل کشته شده‌اند. این میزان معادل یک چهارم آمار کل تلفات و غیر قابل قبول است.

وی با بیان اینکه رژیم اسرائیل وظیفه دارد تا در چارچوب قوانین بین المللی از کودکان در جریان درگیری‌ها محافظت کند افزود: اما این اقدام صورت نمی‌گیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایرلند تصریح کرد که این کشور فردا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در این زمینه قاطعانه موضع‌گیری خواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.