شب گذشته مبارزان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری درگیر شدند و در دو نقطه به سوی نظامیان اشغالگر تیراندازی گسترده ای انجام دادند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری معا، منابع اسرائیلی اعلام کردند که بامداد امروز یکشنبه مبارزان مسلح فلسطینی به نیروهای اسرائیلی در نزدیکی ایست بازرسی «قلندیا» در شمال قدس اشغالی حمله کردند و به شکل گسترده ای به سمت آنها تیراندازی کردند.

فعالان فلسطینی نیز ویدیوئی را منتشر کردند که لحظات تبادل آتش را ثبت کرده است. هنوز از تلفات این حمله مبارزان فلسطینی گزارشی منتشر نشده است.

پیش از این نیز افراد مسلح ناشناس به سمت اردوگاه نظامی وابسته به ارتش رژیم اشغالگر در منطقه «عش الغراب» در شرق شهر«بیت ساحور» در استان«بیت لحم» در کرانه باختری تیراندازی کرده بودند.

شاهدان عینی گفتند :صدای تیراندازی شدیدی امشب در این منطقه به گوش می رسید و تیراندازی به سوی اردوگاه ارتش اسرائیلی در این منطقه بود.

این منابع فلسطینی گفت : ارتش اسرائیل در حال ارسال تجهیزات زیادی به اردوگاه مذکور است و این نیروها افزون بر شلیک بمب های نورانی،دست به عملیات بازرسی از منطقه زدند.

ساکنان کرانه باختری روز جمعه در سرتاسر این منطقه علیه اشغالگران اسرائیلی و در حمایت از مقاومت فلسطین در غزه به پا خواستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سرتاسر کرانه باختری به صحنه درگیری فلسطینیان با اشغالگران اسرائیلی تبدیل شد و طی آن شمار زیادی شهید و زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده که در این درگیری ها، 11 نفر به شهادت رسیده و 750 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

کرانه باختری روز گذشته نیز شاهد تظاهرات گسترده و رویارویی جوانان فلسطینی با اشغالگران بود.

 

خالد مشعل:اکنون زمان انتقام از اشغالگران است

 در همین حال، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از فلسطین، خطاب به سرویس های امنیتی کرانه باختری گفت که اکنون، لحظه واقعی برای انتقامگیری و پاسخ دادن و زمان آغاز انتفاضه و درگیری مستقیم با رژیم صهیونیستی است.

«خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از فلسطین، تأکید کرد که مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد رژیم صهیونیستی هیچ گونه پیروزی به دست آورد.

مشعل خطاب به سرویس های امنیتی کرانه باختری گفت: «این لحظه واقعی برای انتقام‌گیری و پاسخ دادن و زمان آغاز انتفاضه و درگیری مستقیم با اسرائیل است».

روزنامه العربی الجدید به نقل از این مسئول حماس گزارش داد، پیش از پیروزی در جنگ با رژیم صهیونیستی می‌توان به وضعیت داخلی فلسطین پرداخت و انتخابات را برگزار کرد.

وی تصریح کرد: «اشغالگر اسرائیلی در تلاش است که هر گونه پیروزی صوری به دست آورد، ولی موفق نخواهد شد».

مشغل ادامه داد: «ارزش این جنگ این است که عناوین مهم را به مسئله فلسطین بازگردانند مانند زمین، قدس، مقدسات، حق بازگشت، مقاومت و آزادی زندانیان».

این مسئول حماس خبر داد که سران این جنبش به همه میانجیگرها شرح داده‌اند که چگونه تجاوزات در مسجدالاقصی و محله الشیخ جراح در قدس آغاز شد.

وی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید حملات خود را متوقف کند و هر کس که می‌خواهد آبشار خون متوقف شود، باید از تجاوز تل‌آویو جلوگیری کند.

مشعل همچنین گفت که مقاومت فلسطین توانایی دارد چندین ماه صبر کند، به تجاوزگری پاسخ دهد و رژیم صهیونیستی را بیرون براند.

این مسئول حماس در پایان برقراری روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

 

 

وزرای دولت اسرائیل:جنگ را پایان دهید

شبکه تلویزیونی 13 اسرائیل اعلام کرد که برخی از وزرای دولت رژیم اسرائیل بر این باورند که عملیات نظامی در نوار غزه به دلیل پایان «بانک اهداف» باید به پایان برسد.

به رغم آن که بنیامین نتایناهو نخست وزیر رژیم اشغالگر و «بنی گانتس» وزیر جنگ وی اصرار بر ادامه عملیات نظامی دارند اما برخی وزرای دولت  این رژیم بر این باورند که به دلیل پایان یافتن بانک اهداف باید این عملیات پایان یابد.

 

نشست سازمان همکاری اسلامی

وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی امروز (یکشنبه) در نشست اضطراری مجازی در باره جنایت های رژیم صهیونیستی و تحولات و اوضاع این روزهای فلسطین گفت‌وگو می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان همکاری اسلامی، روز یکشنبه نشست فوق العاده مجازی کمیته اجرایی در سطح وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار خواهد شد.

در این نشست وبیناری به ریاست «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، وزیران عضو سازمان همکاری های اسلامی در باره رخدادهای خونین و حملات اسرائیل در سرزمین فلسطین، به ویژه قدس بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

این نشست به پیشنهاد و دعوت عربستان، ساعت ۱۲ ظهر (به وقت ریاض) برگزار می شود.

نظامیان رژیم صهیونیستی پس از تلاش برای کوچ اجباری فلسطینیان محله شیخ جراح در قدس و سپس تعرض به نمازگزاران فلسطینی در مسجد مقدس الاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس از طریق ایجاد درگیری داخل مسجد و استفاده از سلاح، باتوم و شلیک گازهای اشک آور به محاصره نمازگزاران و روزه داران در آن مکان پرداختند و شعله درگیری های گسترده با فلسطینیان بی سلاح را برافروختند.

رژیم صهیونیستی با اقدامات بی پروا و هتاکانه علیه ملت فلسطین و به ویژه هتک حرمت مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان، خط قرمز مقاومت فلسطین را رد کرد و به رغم هشدارهای مقاومت برای پایان دادن به اینگونه اقدامات و بی توجهی صهیونیست ها به این هشدارها در نهایت با پاسخ موشکی فلسطینیان مواجه شد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی که از روز دوشنبه گذشته (20 اردیبهشت) و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد، همچنان ادامه دارد.

 

فلج شدن فرودگاه بن گوریون

مقامات رژیم صهیونیستی از لغو ۴۰ پروزای که قرار بود به فرودگاه بن‌گوریون انجام شود ، خبر دادند.

 سازمان هواپیمایی اسرائیل دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴۰ پرواز که قرار بود طی ۲۴ ساعت به فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو انجام گیرد، لغو شده است.

گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس دیشب بار دیگر تل آویو را به لرزه درآورد.

گردان‌های قسام اعلام کرد در پاسخ به بمباران برج «الجلاء» و قتل و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه، با ده‌ها موشک تل آویو را مورد حمله قرار داده است.

در پی حمله موشکی قسام به تل آویو آژیر خطر در سرتاسر اراضی اشغالی به صدا درآمد. ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان تل آویو خواسته به پناهگاه بروند و تا اطلاع ثانوی بیرون نیایند.

روزنامه یدیعوت احرونوت هم اعلام کرد که اخبار اولیه از اصابت موشک‌های مقاومت به نزدیکی فرودگاه بن‌گورین حکایت دارد.

وبگاه فلایت رادار Flightradar که عبور و مرور هواپیماها در سراسر جهان را رصد می کند خبر تعطیلی فرودگاه بن گوریون و عدم امکان پرواز از مبدا و به مقصد آن را تایید کرده است.

 

 

اعتراض های گسترده در جهان  علیه اقدامات اسرائیل

شبکه الجزیره، از امان و بغداد تا لندن و برلین، جهان جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه فلسطین را محکوم کرده است.

دستکم 145 نفر از جمله 41 کودک در حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده اند.

جنگ تمام عیار رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شرایط انسانی دشواری را برجای گذاشته است، و ده ها هزار نفر به دلیل بمباران شدید و کمبود کالاهای اساسی مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

مقامات صهیونیست همچنان گذرگاه‌ ها را بسته‌ اند و مانع ورود سوخت برای تأمین نیروگاه‌ های برق غزه می شوند و در واقع یک جنایت بشری و قتل عام علیه ملت فلسطین در غزه را به راه انداخته‌ اند.

وزارت بهداشت فلسطین گفته است که از زمان تشدید درگیری‌ ها با رژیم صهیونیستی، 126 نفر از ساکنان نوار غزه در نتیجه گلوله باران شهید و 950 نفر زخمی شدند.

در تازه ترین جنایت و برخلاف قوانین بین‌ المللی و به منظور جلوگیری از پوشش جنایات خود، رژیم صهیونیستی روز شنبه «برج الجلا» را در غزه که شماری از دفاتر رسانه‌ های بین‌ المللی در آن استقرار داشتند، هدف قرار داد.

در برج الجلاء دفاتر خبری رسانه‌ های بین المللی از جمله شبکه الجزیره، آسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه در آن قرار داشتند و اخبار مربوط به غزه را پوشش می‌ دادند. فیلم‌ های منتشر شده نشان می‌ دهد این برج به شکل کامل ویران شده است.

 

سازمان ملل

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل به دلیل تعداد بالای قربانیان غیرنظامی در نوار غزه در جریان تجاوز گسترده رژیم اشغالگر به این منطقه و انهدام ساختمانی که دفترهای رسانه های جمعی بین المللی را در نوار غزه در خود جای داده بود، «خشم و ناراحتی شدید» خود را ابراز کرد.

دبیر کل سازمان ملل تأکید کرده است که  هدف قرار دادن تأسیسات غیرنظامی و رسانه ای به شکل کورکورانه نقض قوانین بین المللی است و به هر قیمت ممکن باید از آن اجتناب کرد.

گوترش از افزایش قربانیان غیرنظامی در نوار غزه به ویژه شهادت 10 عضو یک خانواده از جمله شماری کودک در حمله هوایی رژیم اسرائیل در اردوگاه الشاطیء به بهانه هدف قرار دادن یک رهبر جنبش حماس به شدت عصبانی و ناراحت است.

«میشل باشله» رئیس امور حقوق بشری سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای، هر دو طرف - اسرائیل و حماس - درگیر را در افزایش خشونت ها مقصر دانست و آنها را متهم کرد که به جای آنکه خشونت ها را کاهش دهند، به دنبال تحریک به افزایش خشونت هستند.

باشله گفت درباره برخی حملات ارتش اسرائیل به غزه نگرانی وجود دارد.

 

انجمن قلم آمریکا

در آمریکا «انجمن قلم آمریکا» که از آزادی بیان و ادبیات حمایت و آن را ترویج می کند نیز حمله اسرائیل به ساختمان استقرار دفترهای رسانه های بین الملی را «عمیقا نگران کننده» خواند.

این انجمن خواستار توضیحاتی «با جزئیات» شد که چرا این ساختمان 12 طبقه هدف حمله ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

 

کمیته بین المللی حفاظت از روزنامه نگاران

«کمیته بین المللی حفاظت از روزنامه نگاران» نیز در بیانیه ای با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به این ساختمان گفت «اسرائیلی ها می دانند که رسانه ها در کجا قرار دارند.»

 

شبکه الجزیره 

شبکه تلویزیونی الجزیره در واکنش به هدف قرار گرفتن و تخریب برج الجلاء در غزه اعلام کرد: کاری که اسرائیل انجام داد، یک اقدام وحشیانه بود.

اسرائیلی‌ ها خبرنگاران مان را هدف قرار دادند تا از افشای واقعیت توسط آنها ممانعت کنند. آنها باید مسئولیت این کار را بپذیرد.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس

آسوشیتدپرس نیز در بیانیه‌ ای در این باره اعلام کرد: ما از اینکه ارتش اسرائیل ساختمانی را که دفتر خبرگزاری آسوشیتدپرس و دیگر سازمان‌ های خبری در غزه است هدف قرار می‌ دهد و تخریب می‌ کند، شوکه شدیم. آنها دیر زمانی است که مکان دفتر ما را می‌ شناسند و می‌ دانند خبرنگاران در آنجا حضور دارند.

«گری پرویت» رئیس آسوشیتدپرس آمریکا اعلام کرد که از حمله ارتش اسرائیل به ساختمانی که دفتر این خبرگزاری در آن قرار داشت «شوکه» و «وحشت‌ زده» شده‌ اند.

پرویت با اشاره به اینکه اسرائیل از مدت ها قبل می‌ دانست که دفتر ما و برخی رسانه‌ های دیگر در این ساختمان قرار دارد، گفت: قبل از حمله به ما هشدار داده شده بود که ساختمان را تخلیه کنیم و همه کارمندان توانستند آنجا را ترک کنند.

وی با تأکید بر اینکه در این زمینه با ارتش اسرائیل و وزارت خارجه آمریکا در تماس هستند، افزود: این اتفاق بسیار نگران کننده‌ است و ما در آخرین لحظات جان سالم به در بردیم. بسیاری از خبرنگاران آسوشیتدپرس و دیگر خبرنگاران مستقل در داخل ساختمان بودند و خوشبختانه توانستیم آنها را تخلیه کنیم. از این به بعد جهان کمتر از آنچه در غزه اتفاق می‌ افتد، مطلع خواهد شد.

 

عفو بین الملل

سازمان عفو بین الملل در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «از آمریکا می  خواهیم به طور علنی جرایم جنگی و سایر موارد جدی نقض قوانین از جمله گسترش غیر قانونی شهرک سازی، محاصره غزه و سلب حق مالکیت فلسطینیان را محکوم کند و برای پایان دادن به چرخه مصونیت از مجازات و نقض قوانین در اسرائیل و فلسطین اشغالی به عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل اقدام کند.»

 

گروه های آمریکایی

همچنین بیش از 100 گروه تاثیرگذار مستقر در آمریکا در بیانیه‌ ای خشونت‌ های رژیم صهیونیستی را در شرق قدس و نوار غزه محکوم کردند.

در بیانیه این گروه‌ها آمده است این آتش گسترده، بخشی از سیاست گسترده‌ تر اسرائیل برای وادار کردن فلسطینی‌ ها به ترک خانه هایشان، تخریب منازل آنها و آواره کردن آنهاست.

این گروه‌ ها که شامل سازمان‌ های حامی صلح، دین مدار، کارگری، عدالت نزادی و سازمان‌ های دیگر هستند در بیانیه شان آورده اند: آنها با فلسطینی‌های ساکن شرق قدس که هم اکنون درخطر از دست دادن خانه هایشان هستند، اعلام همبستگی کرده و از دولت بایدن می‌ خواهند فورا و به صورت علنی طرح‌ های اسرائیل را برای آواره کردن 1550 فلسطینی از خانه هایشان در شیخ جراح و البوتسان محکوم کند.

در این بیانیه از دولت بایدن خواسته شده تا نهایت فشار دیپلماتیک را به اسرائیل برای جلوگیری از وقوع جرائم جنگی بالقوه وارد آورد.

در این بیانیه ضمن محکوم کردن خشونت گسترده نظامیان اسرائیل و شهرک نشینان علیه فلسطینی‌ ها در مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان به حوادث شرق قدس از جمله اقدام افسر پلیس اسرائیل در گذاشتن زانوی خود روی گلوی یک معترض فلسطینی اشاره شده است.

این بیانیه می‌ افزاید: «خشونت اسرئیل محدود به قدس نیست. ما از استفاده اسرائیل از قدرت مرگبار و نامتناسب علیه فلسطینی‌ ها در غزه وحشت زده ایم که پیش از این به کشتار ده‌ ها فلسطینی از جمله کودکان منتهی شده است. این اتفاقات باتوجه به محاصره غیرقانونی 14 ساله اسرائیل علیه نوار غزه رخ داده است که یک زندان با کمبود‌های شدید دارویی، مواد غذایی، برق و آب پاک را بوجود آورده و زندگی را در این منطقه غیرقابل تحمل و ناایمن ساخته است. ما از دولت بایدن می‌ خواهیم این خشونت‌ ها را محکوم کرده و به ریشه‌ های آن رسیدگی کند که همان محاصره واشغالگری اسرائیل است.»

امضا کنندگان این بیانیه اعلام کردند «دولت بایدن باید حقوق بین الملل را رعایت کرده و مطابق با فوریت این شرایط برای جلوگیری از آواره شدن هزاران فلسطینی در نتیجه اقدامات قهری اسرائیل، اقدام کند.»

 

ترکیه

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود گفت: اسرائیل علاوه بر نقض حقوق بشر و جنایات جنگی در سرزمین‌ های فلسطین، رسانه‌ های بین‌ المللی را مورد حمله قرار داد.

وی در ادامه تصریح کرد: ظلم اسرائیل را که هیچ حد و مرزی نمی‌ شناسد، محکوم می‌ کنیم. تا زمانی که اشغال پایان یابد و فلسطین آزاد شود به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.

 

سراسر جهان نیز شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی بود.

شهر‌های لندن، پاریس، وین، ژنو، میلان، برلین، نیویورک، تورین و شهر‌های بزرگ دیگر جهان از جمله شهر سیدنی استرالیا، بیروت لبنان، بغداد عراق و دوحه قطر شاهد برپایی تظاهرات در همبستگی با فلسطین بوده اند.

 

عراق

راهپیمایی بزرگ مردم عراق در حمایت از مردم غزه امروز برپا شد. این راهپیمایی در اکثر استان‌ های عراق به طور همزمان برگزار شد. شعار اصلی مردم حمایت از قدس و فلسطین و محکومیت جنایت‌ های رژیم غاصب اسرائیل است. مردم کربلا و نجف با حضور در پایتخت عراق، همراه با مردم بغداد در این راهپیمایی شرکت کردند.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق برای برپایی این تظاهرات فراخوان داده بود.

 

قطر

در دوحه هم  هزاران نفر پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند و پیام های همبستگی با فلسطینی ها را به نمایش گذاشتند.

«اسماعیل هنیه» (رئیس دفتر سیاسی حماس) هم در جریان تجمع حمایت از ملت فلسطین در دوحه پایتخت قطر، سخنرانی کرد.

 

اردن

اردنی‌ ها امروز برای هفتمین روز متوالی با تحصن نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی در «امان» پایتخت اردن حملات اسرائیل علیه قدس و غزه را محکوم کردند و با سر دادن شعارهایی در حمایت از فلسطین خواستار اخراج سفیر تل‌ آویو از امان شدند.

صدها اردنی نیز صبح شنبه برای دومین روز متوالی در نزدیکی مرز کشورشان با کرانه باختری در منطقه الکرامه هم مرز با منطقه جنوب الاغوار در کرانه باختری تجمع کردند.

شرکت‌ کنندگان در این تجمع با سر دادن شعار خواستار پایان حملات رژیم صهیونیستی به قدس و نوار غزه شدند.

 

تونس

صدها نفر از شهروندان تونسی نیز امروز در پایتخت این کشور در حمایت از قدس و غزه در برابر دشمن صهیونیستی تجمع کردند.

 

مراکش

شهر «رباط» پایتخت مغرب نیز امروز شاهد برپایی تظاهرات صدها نفراز مردم این کشور در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین بود.

 

سوئد

گروهی از شهروندان سوئد با برگزاری تجمع در شهر استکهلم به حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین در نوار غزه و مسجد الاقصی واکنش نشان دادند.

تظاهرات کنندگان در مقابل سفارت فلسطین در استکهلم تجمع کرده و با حمل پرچم فلسطین، شعارهایی با مضامین «سلام به قدس، به مقاومت ادامه دهید»، «اسرائیل قاتل از فلسطین خارج شو»، «تحریم اسرائیل» سر دادند.

آنها سپس به سمت سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم راهپیمایی کردند و پلیس نیز از نزدیک آنها را زیر نظر داشت.

 

فرانسه

تظاهرات متعدد برای حمایت از فلسطینیان روز شنبه در بسیاری از شهرهای فرانسه برگزار شد.

سازمان دهندگان تظاهرات در پاریس که برپایی آن به دستور وزیر کشور از سوی فرماندار انتظامی پایتخت ممنوع اعلام شده بود، با این حال به برگزاری آن اقدام کرده و با پلیس درگیر شدند.

تظاهرات متعدد دیگری به دعوت «انجمن فرانسه ـ فلسطین» و شماری انجمن‌ ها و سازمان‌ های چپ و چپ افراطی با دریافت مجوز در 12 شهر مختلف فرانسه بر پا گردید و با آرامش برگزار شد.

به گزارش وزارت کشور؛ حدود 25000 تن در سراسر فرانسه در این تظاهرات شرکت کردند.

در «استراسبورگ» تظاهرات آرامی که با دریافت مجوز برگزار شد 4000 نفر را گرد آورد که از میدان دانشگاه به سوی مرکز شهر حرکت کردند و شعارهایی چون «اسرائیل قاتل»، «اسرائیل تروریست»، «کودک غزه، کودک فلسطینی، بشریت نابود شده است» و یا «اسرائیل قاتل است، ماکرون همدست است» سر دادند.

در «مارسی» تظاهراتی که برگزاری آن مجوز دریافت داشته بود، با شرکت حدود 1500 تن که شمار بسیاری از آنان «چفیه» بر سر داشتند و نیز شماری زنان روسری به سر زیر پرچم فلسطین در آرامش برگزار شد.

در شهر «نانسی» نیز به دعوت بیست انجمن مختلف، حدود 1000 تن در تظاهرات حمایت از فلسطینیان شرکت کردند.

در مونپُلیه نیز صدها تن با فریاد «مرگ بر اسرائیل» به راهپیمائی پرداختند. در «لیون، نانت و رِن» نیز تظاهرات آرامی برگزار گردید.

در «کلرمون فراند» حدود 200 تن با فراخوان انجمن «فرانسه فلسطین 63» با «شعار اسرائیل قاتل، ماکرون همدست است» در یکی از میدان‌ های شهر تجمع کردند.

در شهر «لیل» در شمال فرانسه، چند صد تن به دعوت «انجمن فرانسه ـ فلسطین» و با شرکت هواخواهان سازمان‌ های چپ و چپ افراطی و رادیکال در یکی از میدان‌ های شهر با شعارهای «تحریم اسرائیل»، «از کشتار فلسطینیان دست بردارید» و ... تجمع کردند.

تظاهرات و راهپیمایی‌ های مشابه دیگری نیز در شهرهای مختلف چون «نانت»، «رِن»، «نیس» و ... با شرکت ده‌ ها و یا صدها تن برپا شد.

 

انگلیس

هزاران نفر روز شنبه در مرکز لندن در تظاهراتی در حمایت از مردم فلسطین از دولت شان خواستند تا برای متوقف شدن عملیات و حملات نظامی رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان مداخله کند.

 تظاهرات کنندگان در این روز در نزدیکی «هاید پارک» لندن جمع شدند و از آنجا به طرف سفارت رژیم صهیونیستی در آن سوی پارک حرکت کردند.

 

اسپانیا

شهر‌های بارسلون در اسپانیا نیز شاهد تظاهرات گسترده‌ ای بود. معترضان ضمن همراه داشتن پرچم فلسطین، دست نوشته‌ هایی را حمل می‌ کردند که بر روی آنها عباراتی در محکومیت اقدام اشغالگران در نسل کشی فلسطینیان مشاهده می‌ شد.

 

یونان

بعد ظهر روز شنبه شهروندان یونانی هم با برپایی تظاهراتی که از میادین اصلی شهر آتن آغاز شد، حمایت همه جانبه خود از مردم مظلوم فلسطین را ابراز داشتند.

معترضان به سیاست های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی ابتدا در میادین «امونیا و سینداگما» دو میدان اصلی شهر آتن تجمع و سپس به سوی سفارت رژیم صهیونیستی و آمریکا راهپیمایی کردند.

نیروی های پلیس  شهر آتن، به دلیل  تجمع و تظاهرات در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی به معترضان با باتوم و گاز اشک آور حمله، و چند نفر از آنان را دستگیر کردند.

 

بلژیک

در بروکسل پایتخت بلژیک صدها نفر در برابر سفارت رژیم صهیونیستی تجمع آرام و مسالمت‌ آمیز برگزار کردند.

 

استرالیا

در سیدنی هزاران نفر همزمان با روز نکبت و برای همبستگی با مردم فلسطین و قربانیان دور اخیر جنگ راهپیمایی کردند.

معترضان با تجمع مقابل ساختمان کتابخانه ایالت ملبورن و شهرداری سیدنی پرچم‌ های فلسطین را حمل کرده و شعار «فلسطین آزاده»، «غزه آزاده»، «حملات اسرائیل را متوقف کنید»، «اسرائیل باید اخراج شود» و «شرم بر اسرائیل» سر دادند.

تظاهرات کنندگان در بیانیه خود ضمن انتقاد از سکوت دولت استرالیا، حملات اسرائیل را «غیرقانونی و غیرانسانی» خواندند.

 

آلمان

در آلمان نیز صد‌ها نفر از اقلیت‌ های فلسطینی و عربی به همراه برخی از اتباع دیگر کشور‌ها در راهپیمایی گسترده‌ ای که در مرکز برلین برگزار شد حاضر شدند و ضمن اعلام همبستگی با فلسطین، تجاوزات اسرائیل علیه غزه و قدس را محکوم کردند.

به گفته سخنگوی پلیس، در شهر هامبورگ نیز در محله «اوتنزن» چند صد نفر تجمع کردند که با «جو بسیار احساسی» همراه بود.

 

دانمارک

پلیس دانمارک به تظاهرات حمایت ار فلسطین در کپنهاگ حمله و علیه تظاهرات‌ کنندگان از گاز اشک‌ آور استفاده کرد.

در شهر «آرهوس» دانمارک نیز امروز تظاهراتی مشابه در حمایت از ملت فلسطین در برابر حملات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

 

آمریکا

صدها نفر هم روز شنبه با تظاهرات در خیابان‌ های لس آنجلس خواستار پایان حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه شدند.

تظاهر کنندگان از مقابل ساختمان فدرال به سمت کنسولگری اسرائیل در غرب شهر حرکت کرده و با حمل پرچم‌ فلسطین و بنرهای حاوی «فلسطین را آزاد کنید»، فریاد  «زنده باد انتفاضه» سر دادند. 

علاوه براین، صدها تن دیگر نیز در اعتراض به حمله‌ رژیم صهیونیستی به فلسطینیان نیز از میدان «گوپلی» شهر بوستون به سمت کنسولگری رژیم اسرائیل در نیو انگلند تظاهرات کردند. 

شماری از معترضان در دیگر شهرهای آمریکا از جمله «هارتفورد و بیتسبرگ» نیز خواستار اقدام نمایندگان در محدود کردن استفاده اسرائیل از کمک‌ های آمریکا شدند. 

 

کشمیر

در کشمیر تحت مدیریت هند، پلیس معترضان طرفدار فلسطین را سرکوب کرده و حداقل 20 نفر از آنها را بازداشت کرد.

تعدادی از افرادی که پرچم های فلسطین را حمل می کردند، در شهر «سریناگر» به خیابان ها آمدند.

معترضین شعارهای حمایت از فلسطین و ضد اسرائیل سر دادند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.