مقاومت فلسطین یک کارخانه شیمیایی رژیم اشغالگر را در جنوب فلسطین اشغالی با پهپاد انتحاری هدف حمله قرار داد.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم،گردان‌های قسام  شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که یک کارخانه شیمیایی را در شهرک یهودی نشین«نیر عوز»واقع در صحرای «نقب» با پهپاد انتحاری «شهاب»هدف قرار داده است.

گردان های قسام تأکید کرد که با استفاده از پهپاد بمب گذاری شده از نوع«شهاب» کارخانه شیمیایی را در شهرک نیر عوز واقع در نزدیکی مرزهای نوار غزه مورد حمله قرار داد.

در همین حال، به گزارش منابع فلسطینی، ارتش اشغالگر اعلام کرده که از دوشنبه گذشته حدود 2 هزار موشک از نوار غزه شلیک شده است.

 خبرنگار العالم گزارش داد، یک پهپاد حامل مواد منفجره در «اشکول» منفجر شد.

وزارت بهداشت در نوار غزه نیز امروز جمعه اعلام کرد که شمار شهدای حملات هوایی رژیم اشغالگر به نوارغزه به 119 شهید از جمله 31 کودک و 19 زن رسید و شمار زخمی ها نیز به 830 نفر رسید.

در همین حال، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است در حملات بامدادی به نوار غزه، ۱۶۰ جنگنده حدود ۴۵۰ موشک را در عرض فقط ۴۰ دقیقه به اهداف متعددی در شمال غزه شلیک کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز جمعه اعلام کرد در حملات بامدادی و نیمه‌شب گذشته حدود ۱۶۰ جنگنده نیروی هوایی این رژیم، نوار غزه را زیر حملات موشکی خود گرفتند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، در بیانیه ارتش این رژیم آمده است که صدوشصت جنگنده در عرض فقط ۴۰ دقیقه، حدود ۴۵۰ موشک به ۱۵۰ هدف در شمال نوار غزه شلیک کردند.

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل با بیان اینکه عملایت شب گذشته بزرگترین حملات طی درگیری‌های چند روز اخیر به نوار غزه بود، گفت هنوز در حال ارزیابی اثرات بمباران شب گذشته بر گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس هستند.

بر اساس این بیانیه، علاوه بر تجاوز هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، تانک‌ها و توپخانه‌های این رژیم نیز طی شب گذشته حملات شدیدی را به مردم بی‌گناه نوار غزه انجام دادند.

سخنگوی ارتش این رژیم با بیان اینکه نیروی زمینی هنوز عملیات علیه نوار غزه را آغاز نکرده و فعلا در مناطق مرزی مستقر هستند، گفت ۵۰۰ گلوله توپخانه و ۵۰ گلوله تانک در عرض یک ساعت، فلسطینیان را هدف گرفتند.

به نوشته تایمزاسرائیل، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که طی عملیات‌های گروه‌های مقاومت نوار غزه در چهار روز گذشته، حدود ۲۰۰۰ فروند موشک و راکت به سمت صهیونیست‌ها شلیک شده است.

از سوی دیگر، شهر «اللد» در اراضی اشغالی صحنه شدیدترین درگیری‌هاست و در جریان عملیات ضد ضهیونیستی که از سوی فلسطینی‌ها در این شهر انجام شد، دو نفر هدف گلوله قرار گرفتند و یک معبد یهودی آتش زده شد.

خبرگزاری فلسطینی معا در گزارشی با عنوان «ناکامی پلیس اسرائیل، شهرهای فلسطین اشغالی شعله ور شده‌اند و افراط گرایان یهود آماده تحرکاتی می‌شوند»، آورده است: رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه پنج شنبه اعلام کردند: پلیس اسرائیل و نیروهای گارد مرزی این رژیم در امر جلوگیری از گسترش دایره درگیری‌ها در شهرهای اراضی سال 1948 میلادی ناکام ماندند، شب گذشته درگیری‌های شدیدی رخ که در این درگیری ها حوادث خشونت باری رخ داده است که شمار زیادی از افراد نیز در آن زخمی شده‌اند.

معا گزارش داد: شهر «اللد» صحنه شدیدترین درگیری‌هاست و در جریان عملیات ضد ضهیونیستی که از سوی فلسطینی‌ها در این شهر انجام شد، دو نفر هدف گلوله قرار گرفتند و یک معبد یهودی آتش زده شد.

براساس این گزارش، در این شهرهمچنین به یک خودرروی اسرائیلی که پرچم اسرائیل روی آن نصب شده بود و سروده های ضد عرب در خیابان‌ها پخش می‌کرد، تیراندازی شد.

معا آورده است: نیمه های شب نیز شبکه های تلویزیونی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که عناصر یهودی که نقاب به چهره داشتند و لباس های سیاهی برتن کرده بود، مغازه‌های شهروندان فلسطینی را در شهر اللد آتش زدند و دهها شهروند افراطی نیز به اموال فلسطینی‌ها حمله کردند.

این خبرگزاری فلسطینی گزارش داد: در ام الفحم پلیس اسراییل اعلام کرد که برای محافظت از یهودیانی که هدف پرتاب سنگ قرار گرفتند، مداخله کرده است. شهرهای «حیفا» و «راس العین» نیز صحنه تظاهراتی بود که در جریان آن فلسطینی‌ها خودروهای اسرائیلی ها را به آتش کشیدند.

معا آورده است: در مقابل، گروه‌های یهودی افراطی برای حمله به اعراب و کشتن آنها در خیابان ها، در فضای مجازی گروه‌هایی را تشکیل دادند.در «بیت یام» نیز پلیس اسرائیل اعلام کرد که 17 یهودی مسلح را که به دنبال اجرای حملاتی علیه اعراب بودند، دستگیر کرده است.

معا گزارش داد: در «یافا» نیز یک نظامی اسرائیلی با سنگ هدف قرار گرفت که منجر به شکستن جمجمه و خون ریزی مغزی شد و حالش نیز وخیم گزارش شده است.

این خبرگزاری فلسطینی آورده است: در شهر جنوبی النقب نیز یک خودروی اسرائیلی هدف تیراندازی قرار گرفت و به سمت خودروهای دیگر نیز سنگ پرتاب شد که باعث زخمی شدن یک زن اسرائیلی شد.

همزمان با ادامه مقاومت مردم فلسطین و موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تمام ملت‌های عربی و اسلامی را به برگزاری راهپیمایی و تظاهرات برای حمایت از مسجدالاقصی و غزه فراخواند.

«اسماعیل هنیه»‌ رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز (جمعه)، فراخوانی در ارتباط با مسجدالاقصی اعلام کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در فراخوان مذکور از تمام ملت‌های عربی و اسلامی و تمام آزاده‌های جهان خواست که برای حمایت از مسجدالاقصی و غزه و همچنین به منظور پیشتیانی از ملت فلسطین و در راستای تأکید بر حق آنان راهپیمایی و تظاهرات بر پا کنند.

اسماعیل هنیه در این پیام همچنین از مردم فلسطین و ملت‌های عربی و اسلامی و آزاده‌های جهان به خاطر ایستادگی قهرمانانه در برابر یاغی‌گری‌ها و قلدری‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی تقدیر و تشکر کرد و به آن‌ها درود فرستاد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.