حمایت رئیس جمهور آمریکا از اشغالگران صهیونیستی داد هم حزبی هایش را در آورد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» نماینده دموکرات در کنگره آمریکا به شدت به «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور به دلیل جانبداری وی از رژیم صهیونیستی حمله کرد. 

بعد از آن که بایدن مدعی شد که «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد» این عضو کنگره آمریکا تأکید کرد که بایدن «در کنار اشغالگر قرار دارد».

کورتز در توئیتی در حساب توئیتری خود نوشت: سخنانی کلی مانند این سخنان با اذعان اندکی به دلیل وقوع دور جدیدی از خشونت ها یعنی اخراج فلسطینی ها و حملات به الاقصی، فلسطینی ها را از انسانیت آنها خلع و معنایش به طور ضمنی این است که ایالات متحده آمریکا چشم خود را به روی نقض حقوق بشر می بندد».

این نماینده کنگره آمریکا در ادامه نوشت: با اظهار نظر فقط درباره حماس و مخالفت با اذعان به حقوق فلسطینی ها بایدن این ایده اشتباه را تقویت می کند که فلسطینی ها به دور جدید خشونت تشویق کردند.

وی تأکید کرد:« این زبان زبان بی طرف نیست بلکه ایستادن در کنار اشغالگر است».

بایدن در کنفرانس خبری خود در واکنش به تحولات سرزمین های فلسطینی ادعا کرده بود که امیدوار است که این درگیری ها هر چه زودتر تمام شود هر چند که  رژیم اسرائیل حق دارد از خود در برابر هزاران موشک دفاع کند!

در تحولی جدید،وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که تعداد شهدای حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 83 شهید افزایش یافته که 17 نفر آنان کودک و 6 نفر زن هستند و 487 نفر نیز مجروح شده اند.

پلیس رژیم صهیونیستی از ادامه درگیری‌ها بین شهرک نشینان اراضی اشغالی با فلسطینی‌ها در ۷۰ نقطه خبر داد.

روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت: بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل دستور به خدمت گرفتن 10 تیپ از نیروهای مرزبانی را برای تقویت نیروهای پلیس در داخل سرزمین‌های اشغالی امضا کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز از ادامه درگیری‌ها بین شهرک نشینان اراضی اشغالی با فلسطینی‌ها در 70 منطقه واقع در داخل خط سبز خبر داد.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از درگیری بین فلسطینی‌ها و شهرک نشینان در سراسر شهر «عکا» خبر دادند.

هلال احمر فلسطین هم از شهادت 3 فلسطینی و مجروح شدن 350 نفر دیگر از شب گذشته تا سحرگاه امروز در رویارویی با نظامیان اشغالگر در کرانه باختری خبر داد.

در همین حال،«ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردانهای قسام گفت که هر آنچه داریم را در راه مسجدالاقصی و قدس فدا می کنیم.

سخنگوی «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش حماس با هشدار به رژیم صهیونیستی درباره استمرار تجاوزات علیه مسجد‌الأقصی تأکید کرد که موشکباران تل‌آویو و دیمونا برای ما مثل آب خوردن است.

وی در سخنانی تلویزیونی افزود: دنیا، ناامیدی و ضعف دشمن را دید وقتی که جام خشم خود را با شلیک موشک به آپارتمانهای مسکونی و هدف قرار دادن کودکان و زنان خالی کرد.

ابوعبیده تاکید کرد که اقدامات بیشتری انجام خواهیم داد که باعث شادمانی و سربلندی مردم فلسطین می شود و کاری می کند که این مردم در برابر جهانیان به مقاومت افتخار کنند.

وی با اشاره به اینکه همبستگی مردم فلسطین، ویژگی نبرد فعلی است، خاطر نشان کرد که حتی یک ساعت در زمینه آمادگی برای درهم کوبیدن مواضع دشمن توقف نمی کنیم.

ابوعبیده یادآور شد که مردم فلسطین باید برای در هم کوبیدن دشمن حول محور مقاومت جمع شوند، ما فقط شمشیر و آتش را به دشمن اهدا خواهیم کرد و تاریخ بهترین گواه بر این مدعاست.

وی با اشاره به شهادت شماری از فرماندهان مقاومت در نبرد شمشیر قدس گفت که هر موقع دشمن اقدام به تجاوز کند، به آن پاسخ خواهیم داد، و حملات موشکی عظیمی به دشمن انجام دادیم که کشورهای منطقه از زمان اشغال فلسطین تاکنون جرات نداشتند یک دهم آن را انجام دهند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز تاکید کرد که رویارویی با دشمن صهیونیستی ادامه دارد و مقاومت از اراده ای پولادین برخوردار است برای هر سناریوی احتمالی آمادگی دارد. 

 هنیه طی اظهارات مطبوعاتی تصریح کرد :« دفاع از مردم باریکه غزه ادامه خواهد داشت، هر وقت یک یک رهبر یا فرماندهی به شهادت برسد شاهد ظهور طیف وسیعی از رهبران و فرماندهان خواهیم بود که پرچم و بیرق مبارزه و مقاومت را بر دوش می گذارند و مسیر مبارزه و مقاومت در جهت آزاد سازی سرزمین فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان را می پیمایند.»

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره باسم عیسی ملقب به ابوعماد از سرداران گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس، گفت که این فرمانده قسامی عمر خود جسورانه و شجاعانه در مسیر مبارزه و مقاومت صرف کرد و لیاقت شهادت در راه سنگر مبارزه و مقاومت را پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد که ابوعماد و همرزمان نیکوکارش در بهترین ماه سال و پرافتخارترین نبرد یعنی نبرد دفاع از قدس و مسجدالاقصی شربت شهادت را نوشیدند.

  سخنکوی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز از وجود تماس هایی با جنبش متبوعش در رابطه با مسئله آرام سازی اوضاع و توقف درگیری ها با دشمن صهیونیستی خبر داد.

 فوزی برهوم  در گفتگو با خبرگزاری "اسپوتنیک" اعلام کرد که طرف‌های زیادی از جمله قطر، مصر و برخی طرف‌های بین‌المللی با این جنبش و دیگر گروه‌های مقاومت تماس گرفته و خواستار توقف درگیری‌های در اراضی اشغالی شده‌اند.

برهوم تصریح کرد که ما به این طرف‌ها گفته‌ایم که مشکل اصلی رژیم صهیونیستی است نه مقاومت که در حال دفاع از خود و ملت خویش در برابر جنایات اشغالگران است و اکنون توپ در زمین این رژیم است.

فوزی برهوم اظهار داشت که با وجود این وساطت‌ها، رژیم صهیونیستی همچنان به طرزی وحشیانه در حال ارتکاب جنایاتی فجیع علیه غزه است.

وی بار دیگر بر موضع ثابت حماس در قبال آرام‌سازی اوضاع در غزه تاکید کرد و گفت: ما به طرف‌های میانجی می‌گوییم که قبل از هرچیز دشمن صهیونیستی باید دست از تجاوزات و جنایات علیه قدس، مسجد الاقصی، محله شیخ جراح و غزه بردارد.

در همین حال، روزنامه "الحیاة الجدیدة" نیز به نقل از خبرنگار خود در غزه از تلاش‌های گسترده برای برقراری آتش‌بس و آرام‌سازی اوضاع در غزه خبر داد.

این روزنامه در یادداشتی در صفحه خود در فیسبوک تاکید کرد که تلاش‌ها و رایزنی‌هایی جدی تحت نظارت مصر، آمریکا و برخی طرف‌های بین‌المللی برای توقف درگیری‌ها در جریان است.

البته تا این لحظه گفتگوها برای آرام‌سازی اوضاع در غزه و اراضی اشغالی به سببب اصرار دشمن صهیونیستی بر ادامه حملات خود به غزه نتیجه‌ای در پی نداشته است.

 

خسارت سنگین اقتصادی به اشغالگران

منابع صهیونیستی از خسارت بیش از ۱۶۰ میلیون دلاری به اقتصاد این رژیم در پی حملات موشکی مقاومت فلسطین خبر دادند.

به گزارش الجزیره، انجمن تولیدکنندگان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی 3 روز گذشته به دنبال حملات موشکی از نوار غزه، اقتصاد اسرائیل بیش از 160 میلیون دلار ضرر کرده است.

به دنبال موشک باران تل آویو و شهرهای سرزمین‌های اشغالی توسط مقاومت فلسطین، بازارهای مالی و بورس تل آویو سقوط کرد.

روزنامه صهیونیستی معاریو از سقوط سهام در بازارهای مالی و بورس تل آویو خبر داد.

درگیری در مرز غزه با فلسطین اشغالی در پی اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و قدس شریف در روزهای اخیر بالا گرفته است.

گروه های مقاومت فلسطین پیش از این در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و بیت المقدس از حملاتی تحت عنوان، «شمشیر قدس» خبر داده بودند.

شب گذشته منابع اعلام کردند که خطوط هوایی آمریکا پروازها خود به تل آویو را به دلیل تشدید درگیری در این منطقه لغو کرده‌اند. سخنگویان خطوط هوایی یونایتد و دلتا لغو پروازهای خود را تأیید و اعلام کردند که شرکت‌های هواپیمایی اوضاع در اسرائیل که در این هفته شاهد خشونت درگیری میان اسرائیلی ها و فلسطینیان بوده است را رصد می‌کنند.

خطوط هوایی انگلیس سفرهای خود را به تل آویو و برعکس لغو کرد و جدیدترین شرکت هوایی بین المللی شد که سفر به این رژیم را به خاطر تشدید درگیری ها لغو می کند.

روزنامه معاریو نیز نوشت که شرکت هواپیمایی لوفتهانزا و خطوط هوایی اتریش همه سفرهای های خود به فلسطین اشغالی و برعکس را به خاطر اوضاع امینتی لغو می کنند.

همچنین رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد وزارت نیروی این رژیم طی ابلاغیه ای، دستور توقف فعالیت سکوی استخراج گازی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه، موسوم به «تامار» را صادر کرد.

این تصمیم در پی هراس از رسیدن موشک های مقاومت به سکوهای گازی اتخاذ شد چرا که در صورت اصابت موشک های مقاومت به سکوی گازی در زمانی که فعال نیست، خسارت ها به اندازه خواهد بود که امکان راه اندازی آن در کوتاه مدت وجود خواهد داشت اما اگر سکو فعال باشد و هدف موشک قرار گیرد انفجاری در رخ خواهد داد که به طور کامل از بین خواهد رفت.

توقف فعالیت این سکو توقف صادرات گاز رژیم صهیونیستی را در بر خواهد داشت که موجب خسارت اقتصادی قابل توجهی به صهیونیست ها خواهد شد.

 

 

اتفاق بی سابقه

نویسنده و تحلیلگر سیاسی سرشناس جهان عرب اتفاقات کنونی در فلسطین اشغالی را «اتفاقی تاریخی» توصیف کرد و گفت، این رویدادها، شمارش معکوس فروپاشی رژیم صهیونیستی است.

«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» و تحلیلگر سیاسی سرشناس دنیای عرب، درگیری کنونی نوار غزه با رژیم صهیونیستی و آغاز درگیری‌های داخلی در چند شهر فلسطین اشغالی را «اتفاقی تاریخی» توصیف کرد.

عطوان با اشاره به درگیری‌های خیابانی میان اعراب فلسطین اشغالی با صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان صهیونیستی در شهرهایی مثل یافا، حیفا، اللد زادگاه جورج حبش نوشت، تبدیل خیابان این شهرها به میدان تقابل [و درگیری] با شهرک‌نشینان، اتفاقی تاریخی است که آغاز شمارش معکوس برای فروپاشی اسرائیل را به نمایش گذاشته است.

این تحلیلگر فلسطینی‌الاصل با اشاره به واکنش موشکی گروه‌های مقاومت از غزه به شهرهای مختلف فلسطین اشغالی ادامه داد: این اتفاقات انتفاضه موشکی است که مقوله بازدارندگی اسرائیل و افسانه دروغین [سامانه‌های پدافند موشکی] گنبدهای آهنین را پایان داده است. آنچه در ادامه [بر سر اسرائیل] خواهد آمد، بزرگ‌تر [و بدتر] است.

تنش میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها پس از آن افزایش یافت که رژیم صهیونیستی در صدد اجرایی کردن تصمیم تخلیه محله «الشیخ جراح» در شهر قدس برآمد و با اعتراض ساکنان محله و دیگر فلسطینی‌ها در قدس بویژه در مسجدالاقصی روبه‌رو شد. پس از محاصره شماری از نمازگزاران معترض در مسجدالاقصی، گروه‌های مقاومت در نوار غزه با طرح معادله‌ای جدید به نام «ربط غزه به قدس» اعلام کردند که طبق ضرب‌الاجلی چندساعته، رژیم صهیونیستی باید تخلیه شیخ جراح و محاصره فلسطینی‌ها در مجسد را پایان دهد.

در پی استنکاف رژیم صهیونیستی از این خواسته، گروه‌های مقاومت، شهرهای مختلف فلسطین اشغالی را هدف شلیک موشک و راکت قرار دادند. رژیم صهیونیستی تاکنون هم محاصره مسجد را پایان داد به طوری که امروز در عید فطر دهها هزار فلسطینی با حمایت از غزه، نماز عید به جا آوردند و هم حکم تخلیه محله شیخ جراح به تعویق افتاده است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.