حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهر اسدود در جنوب فلسطین اشغالی باعث فرار وزیر جنگ اسرائیل شد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، شبکه تلویزیونی 12 اسرائیل اعلام کرد که موشک هایی که مقاومت فلسطین در نوار غزه شلیک کرد شهر«اسدود»را زمانی هدف قرار داد که «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم اشغالگر در آن حضور داشت و وی مجبور به فرار به مکانی امن شد.

گردان های قسام با صدور بیانیه ای تأکید کرد که «بزرگترین» حمله موشکی به شهرهای اسدود  و «عسقلان» را در پاسخ به هدف قرار دادن خانه های مسکونی در نوار غزه توسط اشغالگر انجام داده است.

گروه های مفاومت فلسطین ظهر امروز حملات موشکی همزمانی را به سرزمین های اشغالی انجام دادند که برخی از آنها موشک های «دوربرد» بوده است.

بنی گانتس امروز به ارتش رژیم اشغالگر دستور داد که حملات به نوار غزه را ادامه دهد و 5 هزار نیروی احتیاط به خدمت فراخوانده شدند.

بیمارستان برازیلای اسرائیلی از مجروح شدن 31 شهرک نشین در شهرک عسقلان خبر داد و حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است. برخی منابع صهیونیستی نیز از کشته شدن دو صهیونیست و زخمی شدن 51 صهیونیست دیگر در حمله موشکی به عسقلان خبر داند.

رسانه های عبری گزارش دادند که شمار کشته های اسرائیلی در حمله موشکی به عسقلان به 3 نفر رسید.

 رسانه های عبری اعلام کردند که صدای آژیر خطر در عسقلان مجددا به گوش رسیده است.

 منابع عبری گزارش دادند که در پی موشک باران شهر اسدود توسط مقاومت ستون هایی از دود در این شهر به هوا برخاسته است.

 رسانه های عبری همچنین از زخمی شدن شماری صهیونیست در حمله موشکی مقاومت به شهر اسدود خبر دادند.

گردان های قسام تأکید کرد که: ظهر امروز 137 فروند موشک سنگین به طرف اسدود و عسقلان شلیک کردیم که بزرگترین حمله در نوع خود است.

 گردان های قسام اعلام کرد که برای حمله به عسقلان از موشک های سجیل که دارای قدرت ویرانگری بالایی است، استفاده کرده است. در این موشک باران از تاکتیکی استفاده شد که توانست از گنبد آهنین عبور کند و باعث کشته و مجروح شدن شماری از نیروهای دشمن شود.

رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تا کنون 345 موشک از نوار غزه توسط گروه های مقاومت به سرزمین های اشغالی شلیک شده است.

برخی از ساکنان شهرهای اسدود و عسقلان به رادیو ارتش اسرائیل گفتند:« ساعت های بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم؛ساعت هایی که تا کنون هرگز تجربه نکرده بودیم».

در تحولی دیگر،  مقاومت فلسطین عملیات پهپادی علیه گروهی از سربازان اشغالگر صهیونیست نزدیک مرز غزه انجام داده است.

پس از حمله راکتی گسترده نیروهای مقاومت به عسقلان و اشدود اشغالی در شمال نوار غزه، منابع فلسطینی خبر دادند که گروه‌های مقاومت با پهپاد به یک گروه از نظامیان صهیونیست حمله کرده‌اند.

منابع فلسطینی، عصر امروز -سه‌شنبه-، از حمله پهپادی گروه‌های مقاومت به یک گروه از نظامیان صهیونیست در نزدیکی نوار غزه خبر دادند.

وبگاه صهیونیستی «۰۴۰۴» در این ارتباط گزارش داد که یک پهپاد گروه‌های فلسطینی به سمت نیروهای رژیم صهیونیستی در شرق نوار غزه بمب پرتاب کرده است.

این وبگاه صهیونیستی در ادامه نوشت که پی این حمله یک نظامی مجروح شده است.

پایگاه خبری «نیوپرس» ضمن تأیید این گزارش، خبر داد که این پهپاد گروه‌‌های مقاومت به سمت گروهی‌ از نظامیان صهیونیست موشک شلیک کرده است.

در همین حال، جنبش حماس تاکید کرد که به مقاومت مسلحانه خود در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی ادامه می‌دهد و این رژیم باید در محاسبات خود تجدید نظر کند.

به گزارش خبرگزاری شهاب، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس امروز سه شنبه در واکنش به جنایت اشغالگران علیه کودکان و زنان در نوار غزه تاکید کرد که ما از معادله «بمباران در برابر بمباران» با همه قدرت علیه دشمن اشغالگر عقب نشینی نخواهیم کرد.

فوزی برهوم در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که هدف قرار دادن عامدانه خانه‌ها و کودکان و زنان غزه و قتل عام آنها میزان جنایت و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد که بعد از ناکامی در شکست اراده و عزم مقاومت که در نهایت مسئولیت‌پذیری به وظیفه ملی خود در دفاع از ملت و منافع سرزمینش می‌پردازد، جنگ را به سمت کودکان و خانه‌های غزه کشانده است.

سخنگوی حماس در ادامه استواری و ایستادگی فرزندان ملت فلسطین در همه میادین و مواضع و خطوط درگیری با دشمن اشغالگر صهیونیستی را ستود.

وی همچنین از گروه‌های شجاع مقاومت فلسطین و در صدر آنها گردان‌های القسام که با همه توان مسئولیت‌ محافظت از مردم فلسطین را بر عهده گرفته و پاسخی قاطع به جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه اهالی قدس و نمازگزاران مسجد الاقصی ونیز کشتار بی رحمانه کودکان در نوار غزه داد، قدردانی کرد.

برهوم در پایان سخنان خود گفت، مقاومت همچنان حامی و محافظ مردم فلسطین خواهد بود و با همه توان به مقابله با تجاوزات ادامه می‌دهد و دشمن صهیونیستی باید این معادله را به خوبی درک کرده و در محاسبات خود تجدید نظر کند.

سخنگوی «سرایا القدس» نیز تأکید کرد که پاسخ این گروه به حمله به غیرنظامیان بی‌دفاع و ترور مجاهدان مقاومت، سخت خواهد بود.

«ابوحمزه» سخنگوی «سرایا القدس» -شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین- بر ادامه مبارزه با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» به نقل از ابوحمزه گزارش داد: «شهادت، در راستای فداکاری و وفاداری به قدس و [مسجد] الاقصی ادامه دارد».

وی تصریح کرد، تا زمانی که تجاوز در قدس، غزه، کرانه باختری و داخل فلسطین اشغالی ادامه داشته باشد، مبارزه نیز ادامه خواهد داشت.

ابوحمزه خاطر نشان کرد: «ما در برابر شجاعت بی‌نظیر مجاهدان خود در میدان نبرد قرار داریم. آنان در دل جنبش مجاهدانه ما پرورش یافتند».

سخنگوی سرایا القدس در پایان تأکید کرد که «پاسخ ما به حمله به غیرنظامیان بی‌دفاع، ترور مجاهدان ما و مجاهدان مقاومت، سخت خواهد بود و دشمن باید در هر لحظه منتظر ما باشد».

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز حملات هوایی دیروز دشمن صهیونیستی به باریکه غزه تاکنون 26 فلسطینی از جمله 9 کودک شهید و بیش از 122 تن دیگر زخمی شده اند.

رادیو ارتش رژیم اشغالگر نیز گزارش داد، 150 تاسیسات و اموال عمومی در جریان حملات موشکی مقاومت آسیب دیده‌اند. 

از جهتی دیگر، دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت: با اهتمام زیاد تحولات فلسطین را دنبال می کنیم و جمع آوری کمک بهای حمایت از فلسطینیان انجام خواهد شد.

«سید عبدالملک بدرالدین» دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت برای یاری رساندن به ملت فلسطین، کمک جمع آوری خواهیم کرد. ما برای هر نوع تحول جدیدی در صورت لزوم آماده خواهیم شد.

وی تاکید کرد که هماهنگی ما با برادرانمان در جنبش های مقاومت فلسطین و محور مقاومت مستمر خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.