اگر ایستادگی آنها و مقاومت قهرمانانه شان نبود «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر متکبر رژیم اسرائیل آتش بس را نمی پذیرفت و به بمباران و گلوله باران هوایی و زمینی و دریایی نوار غزه ادامه می داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی در  روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم به جنگ چند روز اخیر غزه و ضربات سنگین و بی سابقه مقاومت فلسطین به رژیم اسرائیل پرداخت و نوشت: این حق ملت فلسطین است که به شکل کلی و مردم نوار غزه به شکل خاص پیروزی را جشن بگیرند و در مساجد تکبیر بگویند. اگر ایستادگی آنها و مقاومت قهرمانانه شان نبود «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر متکبر رژیم اسرائیل آتش بس را نمی پذیرفت و به بمباران و گلوله باران هوایی و زمینی و دریایی نوار غزه ادامه می داد.

اسرائیلی چیزی جز زبان زور نمی فهمند و کسی که این زبان را به خوبی بلد است مردان مقاومت هستند چه در نوار غزه و چه در کرانه باختری.و همه نشانه ها تأکید می کند که این زبان عادلانه است و همه زبان های تسلیم دیگر را طرد می کندبه مانند پول خوبی که پول های فاسد دیگر را طرد می کند.

نتانیاهو به خوبی فهمید که حمله به نوار غزه بدون واکنش و پاسخ«زلزله وار» و بدون تلفات سنگین در صفوف نیروهایش و شهرک نشینانش باقی نمی ماند. او یگانی از نیروهای ویژه و نخبه خود را برای نفوذ به نوار غزه برای قتل یا ربودن فرماندهان مقاومت فرستاد همانطور که قبلا این کار را می کرد اما این نیروها در کمینی افتادند که نمی دانند چگونه از آن خارج شوند و اگر بمباران هوایی گسترده و دخالت بالگردها برای نجات این یگان تروریستی نبود همه نیروهایش و نه فقط فرمانده آن از بین می رفتند و از بین بردن این نیروهای متجاوز یک حق مشروع و ظیفه ملی است.

جنگ اخیر در نوار غزه این بار کوتاه مدت بود زیرا نتانیاهو و شورای کوچک وزیرانش به خوبی درک کردند که تلفات مادی و انسانی بی سابقه ای متحمل خواهند شد و در انتخابات پارلمانی آینده شکست خواهند خورد و بازتاب های آن دوستان عربش که با اسرائیل روابط خود را عادی سازی کرده اند را در موضع بدی گرفتار می کنند به همین دلیل تصمیم گرفت که تلفات را کم کرده و به مصر پناه ببرد تا طوق نجات را برایش مهیا کند و این چنین نیز شد اما این موقتی است.

معادله جدید مردان مقاومت مفهوم جدیدی را در جنگ ایجاد کرد و آن ساختمان در مقابل ساختمان و آتش در مقابل آتش و شهرک های یهودی نشین غلاف غزه و شهرک نشینان آن زیرا آتش موشک های مقاومت قرار دارند؛ موشک هایی که دقیق تر و کارآمدتر شده اند.

چهارصد موشک فقط در یک روز شلیک شد و تلفات بی سابقه ای در این شهرک های یهودی نشین به بار آورد، آژیرهای خطر به صدا در آمد و پناهگاه ها برای صدها هزار شهرک نشین وحشت زده و ترسیده باز شد. چه کسی تصور می کرد که این تحول در طرف متکبر مقابل و با این سرعت رخ دهد؟ این محور مقاومت است که همه محورهای تسلیم شده دیگر را به اذن خدا جارو می کند.

موشک هایی که مقاومت از نوار غزه شلیک می کند بیهوده نیست جناب آقای عباس رئیس تشکیلات خودگردان، و «لوله»های خنده دار نیستند بلکه به سلاحی تبدیل شده اند که تل آویو ،«نهاریا»،«اسدود»،«المجدل» و «صفد» و همه شهرهایی که اسرائیلی ها آنها را اشغال کرده و ساکنانش را فراری دادند را تهدید می کند و مغزهای متفکری که آنها را زیر زمین می سازند مستحق محاصره و قطع برق و توقف حقوق نیستند.

مقاومت در این دور پیروز شد زیرا به پیروزی پیش روی و قطعی ایمان دارد همچنان که به این ایمان دارد که ملت مجاهد و آماده ایستادگی و فداکاری پشت اش قرار دارد.

زمانی که شبکه «الاقصی» ده دقیقه پس از بمباران ساختمانش و انهدام کامل آن بار دیگر شروع به پخش برنامه های خود کرد این یعنی کسانی هستند که برای همه احتمال ها آماده هستند و برنامه ها و طرح های جایگزین دارند و نیز آینده نگر و دقیق و آگاهند.این شبکه مقاوم (با کسره زیر واو) اسرائیلی را به درد می آورد و لشکر کوبنده به شمار می آید که خواب آنها (صهیونیست ها) را آشفته می کند.

این پیروزی بر همه مردم فلسطین و نه فقط فلسطینی ها در نوار غزه مبارک باشد؛ این پیروزی پرافتخار بزرگ و نتایج سریعی که محقق کرد و نیز معادلات نظامی جدیدی که به رغم محاصره برای گرسنه کردن و ظلم نزدیکان ایجاد کرد، مبارک باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.