مقاومت فلسطین با استفاده از پهپادهای انتخاری به مواضع رژیم اشغالگر حمله کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، گردان های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که چندین حمله با استفاده از پهپادهای انتحاری به اهدافی در سرزمین های اشغالی انجام داده است.

در همین حال، گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس روز گذشته (چهار شنبه) یکی از سکوهای گازی رژیم صهیونیستی را هدف موشم های خود قرار داد.

گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که روز گذشته یکی از سکوهای گازی رژیم صهیونیستی در نزدیکی سواحل غزه و امروز پنجشنبه گروهی از نظامیان و جنگ‌افزارهای اسرائیلی را در مجاورت غزه هدف قرار داده است.

گردانهای قسام اعلام کرد که با پهباد انتحاری محلی از نوع شهاب یک مرکز گاز رسانی را هدف قرار داده است.

 گردانهای قسام آغاز استفاده از پهبادهای انتحاری شهاب را اعلام کرد.

قسام اعلام کرد که این عملیات‌ها پاسخی به حملات جنایتکارانه دشمن صهیونیستی علیه مردم غزه و ترور سه نفر از فرماندهان و مهندسان این گردان‌ها انجام گرفته است.

قسام هشدار داد مادامی که جنایات دشمن ادامه داشته باشد، مقاومت نیز حملات خود را شدت خواهد بخشید.

درتحولی دیگر، بعد از انتقال پروازها از فرودگاه «بن گوریون» به «رامون»، اکنون مقاومت این فرودگاه را هم هدف قرار داد.

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس امروز (پنج‌شنبه) از شلیک موشک میان‌برد «عیاش» به سمت فرودگاه «رامون» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

او در سخنانی گفت: «به دستور "محمد الضیف" فرمانده ستاد کل عزالدین قسام هم اکنون موشک "عیاش" با برد ۲۵۰ کیلومتر و با قدرت تخریبی بسیار بالا به سمت فرودگاه رامون در ۲۲۰ کیلومتری جنوب غزه شلیک شد.»

ابوعبیده با بیان اینکه شلیک این موشک در راستای یاری بیت‌المقدس و انتقام خون فرماندهان و مهندسان مقاومت است، افزود: «موشک عیاش را به میان آوردیم و به دشمن می‌گوییم که فرودگاهها و تمامی نقاط جنوب تا شمال فلسطین در تیررس موشک‌های ما قرار دارد و این سلاحی است که در آسمان فلسطین به سمت هر هدفی که مشخص کنیم به پرواز در می‌آید.»

سخنگوی عزالدین قسام در ادامه از تمامی شرکت‌های هواپیمایی جهان خواست تا فورا پروازهای خود را به همه فرودگاههای مستقر در فلسطین اشغالی متوقف کنند.

وبگاه روزنامه معاریو نیز خبر داد که یک موشک به نزدیکی شهرک «ایلوت» که فرودگاه رامون در آن قرار گرفته، اصابت کرده است.

ابوعبیده ساعتی پیش نیز در سخنانی گفته بود که اگر همچنان تجاوزات علیه مسجدالأقصی ادامه داشته باشد، موشکباران تل‌آویو، دیمونا،عسقلان، اشدود و فراتر از آن برای ما راحت‌تر از آب خوردن خواهد بود.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد.

در همین حال، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی از رد تمامی پیشنهادهای آتش‌بس در غزه از سوی کابینه امنیتی این رژیم خبر داد.

«اِلی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه) از رد تمامی پیشنهادهای آتش‌بس که از سوی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای ارائه شده بود، خبر داد.

به نوشته الجزیره، او گفت که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز گذشته (چهارشنبه) تشکیل جلسه داده و تصمیم گرفته است که تمامی پیشنهادهای آتش‌بس را رد کند.

در همین حال شبکه العربیه نیز گزارش داد که امروز یک هیأت مصری وارد تل آویو شده و با مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص توقف درگیری‌ها گفت‌وگو کرده است. این شبکه مدعی شد که محافل داخلی رژیم اسرائیل پیش بینی می‌کنند که درگیری‌ها در روز دوشنبه پایان یابد، اما تا روز شنبه خبری از آتش‌بس نخواهد بود.

یک منبع فلسطینی نیز دیروز (چهارشنبه) گفت که «تور وینسلند» نماینده ویژه سازمان ملل در امور صلح در غرب آسیا، به رژیم صهیونیستی و جنبش حماس پیشنهاد آتش‌بس را داده اما تل آویو آن را نپذیرفته و جنبش حماس نیز از آن‌جایی که رژیم صهیونیستی طرح آتش‌بس را رد کرده، خواسته نماینده سازمان ملل را بی پاسخ گذاشته است.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که شمار شهدای حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه تاکنون (پنج شنبه) به ۸۳ نفر رسیده که در میان آنها ۱۷کودک و هفت زن وجود دارند. همچنین ۴۸۷ غیر نظامی دیگر در پی این حملات مجروح شده‌اند که از این میان ۱۱۵ نفرشان کودک و ۵۰ تن نیز زن هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.