فلسطینی ها با استفاده از بالن های آتش زا مناطق اشغالی نزدیک به نوار غزه را به آتش کشیدند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، مناطق اشغالی چسبیده به نوار غزه برای سومین روز پیاپی در نتیجه ارسال بالن های آتش زا از نوار غزه شاهد آتش سوزی های گسترده شد. این اقدام مبارزان فلسطینی در پی حمله اشغالگران به نمازگزاران در مسجد الاقصی و تخلیه خانه های متعلق به فلسطینیان در محله شیخ جراح در قد اشغالی صورت گرفت.

«کمیته های بازوهای انتفاضه» فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ده ها بالن آتش زا را از صبح امروز شنبه به سمت غلاف غزه ارسال کرده است و بر ادامه ارسال این بالن ها تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است که صدها لاستیک گردآوری و در طول نوار مرزی به آتش کشیده شوند و نیز آماده باش عمومی و «سردرگمی شبانه» را از ساعت هشت امشب در همه اردوگاه ها در شرق نوار غزه را اعلام کرد.

رسانه های اسرائیلی نیز از وقوع شش آتش سوزی در نزدیکی نوار غزه خبر دادند.

این در حالی است که مسجد الاقصی شب گذشته صحنه درگیری های شدید بین نمازگزاران فلسطینی و اشغالگران اسرائیلی بود.

 نظامیان اشغالگر اسرائیلی شامگاه جمعه به مسجد الاقصی حمله کرده و اقدام به سرکوب نمازگزاران و روزه داران فلسطینی کردند.

صهیونیست ها برای سرکوب نمازگزاران اقدام به شلیک نارنجک های صوتی و گاز اشک آور به داخل محوطه های مسجد الاقصی کردند که طی آن ده ها نفر زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین شمار مجروحان درگیری های شب گذشته در مسجد الاقصی را 205 نفر (از جمله چند خبرنگار و شماری از نگهبانان این مسجد) اعلام کرده که ده ها نفر از آن ها برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند و اکنون بستری هستند.

حال چند نفر از مجروحان نیز وخیم اعلام شده است.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که بیشتر مجروحان از ناحیه صورت و چشم هدف قرار گرفته اند.

صهیونیست های اشغالگر حتی به داخل مصلای قبلی حین اقامه نماز فلسطینیان نارنجک های صوتی و گاز اشک آور شلیک کردند و برق آن را هم قطع کردند.

  در همین حال، گردان‌های مقاومت ملی فلسطین شاخه نظامی جبهه دموکراتیک آزادی‌بخش فلسطین روز شنبه از رزمندگان خود در غزه خواست تا در حالت آماده‌باش کامل باشند.

«ابوخالد» سخنگوی «گردان‌های مقاومت ملی» شاخه نظامی جبهه دموکراتیک آزادی‌بخش فلسطین در یک کنفرانس خبری در غزه ضمن اعلام حالت آماده باش کامل گفت که موشک‌های نیروهای مقاومت آماده شلیک و به ساعت صفر نزدیک است.

وی از اراده فلسطینی های ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی که رژیم صهیونیستی از طریق سیاست ترور خود و قتل عمد فلسطینیان سعی در از بین بردن آن به هر بهانه‌ای را دارد، تمجید کرد.

ابوخالد افزود: فرماندهی گردان‌های مقاومت ملی از نزدیک همه حوادث و رویدادهای جاری در شهر قدس اشغالی و تعرض های روزانه علیه ساکنان این شهر مقدس و اهالی محله الشیخ جراج و همچنین حملات صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی را دنبال می‌کند.

سخنگوی گردان های مقاومت ملی از همه فلسطینی ها خواست تا رهبری ملی واحدی برای مقاومت مردمی فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و رویارویی در یک جبهه فراگیر طبق تصمیم هایی که در نشست‌های ملی فلسطینیان گرفته شده است، تشکیل دهند.

وی در پایان به رژیم اشغالگر درباره ادامه تجاوزاتش علیه مردم فلسطین و مقدسات آنها و ادامه سریال آوارگی و یهودی سازی و سرکوب روزانه در مناطق مختلف قدس اشغالی از جمله الشیخ جراح هشدار داد.

سخنگوی «گردان‌های مقاومت ملی» تاکید کرد که صبر ما رو به پایان است و زیاد ساکت نخواهیم نشست و رژیم اشغالگر نیز به توانایی‌ها و امکانات نظامی ما واقف است و می‌توانیم زندگی شهرک نشینیان را به جهنم تبدیل کنیم. لذا سران رژیم اشغالگر باید در محاسبات خود تجدید نظر کنند و بازی با آتش را متوقف کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.