اماراتی ها و بحرینی هایی که برای بازدید از مسجد الاقصی اقدام می کنند از ترس تحقیر شدن توسط فلسطینی ها به یهودی های تندرو پناه می برند.

 

به گزارش جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت:چه کسی  مسجد الاقصی در قدس اشغالی را در کنترل خود دارد؟ این پرسشی است که شبکه تلویزیونی 11 شبه رسمی صهیونیستی تلاش کرد که شب گذشته در یک گزارش در بخش خبری خود به جوابی برای آن برسد. به نظر می رسد که در این گزارش که به یکی از مسائل بسیار حساس برای نه فقط فلسطینی ها بلکه برای جهان های عربی و اسلامی پرداخت، آمده است که بر اساس همه نشانه ها مسجد الاقصی به مانند گذشته سدی محکم در برابر کنترل اش و اجازه دادن به عادی سازان برای بازدید از آن است. 

اردن همچنان مسجد الاقصی را در کنترل خود دارد و برای ثابت شدن این مساله این تلویزیون صهیونیستی صحنه هایی را در گزارش خود نمایش داد که پارچه هایی را نشان می دهد که به نمازگزارن نسبت به ویروس کرونا هشدار می دهند و این پارچه نوشته ها توسط دولت اردن و نه یک نهاد رسمی یا غیر رسمی اسرائیلی نصب شده اند. همچنین در این گزارش فایل های ضبط شده ای فاش شده  که ثابت می کند وقف اسلامی در شهر مقدس از امان دستور می گیرد و نه از تشکیلات خودگردان فلسطین. نگهبانان الاقصی نیز حاضر نشدند که به پرسش های به گزارشگر که تلاش کرد آنها را به حرف بیاورد، پاسخ دهند.

نکته قابل توجه این است این گزارش بلایی که بر سر گردشگران اماراتی و بحرینی در زمان رسیدن به مسجد الاقصی می آید را فاش کرد. یک فعال صهیونیست راستگرا و عضو سازمان«دانشجویان برای هیکل» فاش کرد که مسئولان مسجد الاقصی به یهودی ها اجازه می دهند فقط از یک در وارد مسجد الاقصی شوند آن هم در ساعت ها و روزهای مشخص شده.

ولی سورپرایز زمانی رخ داد که این فعال صهیونیستی گفت که مسلمانانی که از کشورهای امارات و بحرین  برای ادای نماز به مسجد الاقصی می روند می ترسند از درهای اختصاص یافته برای مسلمانان عبور کنند زیرا فلسطینی ها به سمت آنها آب دهان می اندازند و کفش پرتاب می کنند و با این کار مخالفت کامل خود را با توافقنامه های عادی سازی روابط میان کشورهای حاشیه خلیج فارس با رژیم اشغالگر اسرائیل را نشان می دهند.

این فعال صهیونیستی در ادامه گفت که گروه های یهودی که در آن جا مستقر هستند تسهیلاتی را برای ورود اماراتی ها و بحرینی به مسجد الاقصی با حمایت از آنها و وارد کردنشان به مسجد از طریق «باب الیهود»(در یهودی ها) ارائه می کنند! تا در معرض تحقیر توسط فلسطینی ها قرار نگیرند.

وی در پاسخ به سئوال دیگر این شبکه تلویزیونی گفت که سازمان وی  با سازمان هایی در امارات و بحرین به منظور هماهنگی با آنها تماس برقرار کرده است و تعدادی از مسئولان این سازمان تندروی صهیونیستی به منظور جلوگیری از ادامه کنترل اوضاع در مسجد الاقصی به امارات سفر کرده اند و گفت که این سفر به زودی ثمره خود را نشان می دهد این در حالی است که گزارشگر حیرت و تعجب خود را از این همکاری رو به رشد ابراز کرد.

در همین حال، طبق عادت همیشگی صهیونیست ها، گزارشگر تلاش کرد که فلسطینی هایی که در مسجد الاقصی نماز اقامه می کنند را به گونه ای نشان دهد که به دستورات بهداشتی برای مقابله با خطر شیوع ویروس کرونا بی توجهی می کنند  و مدعی شد که در جریان اقامه نماز جمعه در مسجد الاقصی نمازگزاران به دستورها عمل نمی کنند امری که منجر به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا می شود.

کاملا واضح بود که مسئولان وقف اسلامی حاضر نشده اند با این رسانه صهیونیستی گفت و گو کنند؛ امری که تأکید می کند بی تردید الاقصی با عادی سازی روابط کشورهای عربی و اسلامی با دولت اشغالگر به شدت مخالف است.

علاوه بر آن، این شبکه تلویزیونی در گزارش خود به واکنش رسمی رژیم صهیونیستی به محتوای گزارش نپرداخت به طوری که این تلویزیون هرگز به موضع دولت اشغالگر به تحولات مسجد الاقصی نپرداخت. همچنین این گزارش در حالی پخش شد که برخی از رسانه های صهیونیستی گزارش هایی را منتشر کردند که می گوید عربستان سعودی عادی سازی رسمی روابط با تل آویو را مشروط به این کرده است که مسئولیت اوقاف فلسطینی در قدس اشغالی را از اردن به عربستان واگذار کند!

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.