رژیم اشغالگر از ترس هرج و مرج فراگیر در سرزمین های اشغالی به دنبال پایان سریع جنگ علیه غزه است.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، روزنامه اسرائیلی «هاآرتس» نوشت که ارتش رژیم اشغالگر در انتظار دستور پایان عملیات نظامی در نوار غزه در سریع ترین زمان ممکن است زیرا رژیم اسرائیل از این می ترسد که رویارویی یهودی ها و عرب ها در سرزمین های اشغالی از کنترل خارج شود.

به نوشته این روزنامه ارتش منتظر است تا دولت دستور پایان عملیات نظامی را بدهد این در حالی است خود را برای بمباران های گسترده قبل از پایان عملیات آماده می کند.

این روزنامه صهیونیستی همچنین نوشت که مسئولان نظامی ارشد اسرائیلی به این نتیجه رسیدند که خشونت و درگیری ها در شهرهای«اللد،بات یام،عکا» و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی تهدید امنیتی جدی است و دست کمی از جنگ در غزه ندارد.

به رغم آن که رژیم اسرائیل برخی از پیشنهادهای میانجی گری برای رسیدن به آتش بس را رد کرده است اما برخی منابع در دولت اشغالگر می گویند دولت در این مساله به دلیل خشونت در داخل سرزمین های اشغالی، تجدید نظر خواهد کرد.

بر اساس ادعاهای مسئولان اسرائیلی زیرساخت های نظامی و سیاسی جنبش حماس از زمان آغاز رویارویی ها ضربه خورده است و اسرائیل توان بازدارندگی خود را به شکل کلی بازیافته است و ارتش به دنبال آن است که در روزهای آینده بمباران های گسترده ای را انجام دهد تا حماس را از بازیابی قدرت اش با سرعت محروم کند.

این روزنامه همچنین نوشت که ارتش اسرائیل موضع محتاطانه ای درباره براندازی حماس اتخاذ کرده است زیرا تصمیم گیران صهیونیستی از این می ترسند که خلأ قدرت در نوار غزه منجر به هرج و مرج شود.

در همین حال،ارتش رژیم صهیونیستی مدعی آغاز عملیات زمینی خود علیه نوار غزه شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز مدعی شد که نیروی هوایی و زمینی این رژیم هم اکنون حملات گسترده‌ای را علیه غزه آغاز کرده‌اند.

همزمان، وبگاه «غزه الان» گزارش داد که خبرهای منتشر شده در مورد آغاز حمله زمینی اسرائیل به غزه صحت ندارد و صرفا جنگنده‌های این رژیم به شدت در حال بمباران غزه هستند.

غزه الان اعلام کرد که رزمندگان گروه‌های مقاومت در امتداد نوار مرزی باریکه غزه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

خبرنگار «العالم» گزارش داد که آنچه در مرزهای غزه در حال رخ دادن است، مانور نظامی ارتش اسرائیل است نه عملیات نفوذ.

از سوی دیگر، «وال استریت ژورنال» به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که عملیات زمینی ارتش اسرائیل در نوار غزه آغاز شده است.

«ابوحمزه» سخنگوی نظامی «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی دیشب به دشمن صهیونیست هشدار داد که «اگر در فکر عملیات زمینی باشد، این نزدیک ترین مسیر برای رسیدن به پیروزی مقاومت است».

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام نیز در بیانیه‌‎ای خطاب به صهیونیست‌ها با اشاره به طرح احتمال حمله زمینی به غزه گفت:«قطعاً ورود زمینی دشمن به هر نقطه‌ای از نوار غزه، فرصتی مناسب برای هلاکت و اسارت شمار بیشتری از نیروهای دشمن خواهد بود و ما آماده‌ایم به‌یاری خداوند درسی فراموش‌نشدنی به دشمن بدهیم».

در تحولی جدید، شمار زیادی از جوانان خشمگین در شهرهای مختلف کرانه باختری به خیابان آمدند و تأکید کردند که باید هماهنگی امنیتی رام الله با تل‌آویو به پایان برسد

تظاهرات‌های گسترده‌ای بامداد امروز جمعه در شماری از شهرهای کرانه باختری اشغالی، به صورت خودجوش برگزار شد.

خبرگزاری صفا گزارش داد، در این تظاهرات‌ها، هزاران جوان خشمگین در شهرهای «نابلس، جنین، الخلیل، رام‌الله و طولکرم» به خیابان‌ها آمدند.

این تظاهرات‌ها در محکومیت تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی به غزه و کمک به مردم این شهر برگزار شد.

در این تظاهرات، شعارهایی در حمایت از مقاومت فلسطین و ایستادگی ساکنان غزه سر داده شد.

معترضان همچنین هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی و تماشاگر بودن این تشکیلات در قبال کشتار مردم غزه را به شدت محکوم کردند.

این در حالی است که جوانان فلسطینی در ایست و بازرسی‌های «حواره» در جنوب نابلس، «الجلمه» در شمال جنین، ورودی اردوگاه «العروب» و شهرک «بیت امر» در شمال الخلیل با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

درگیری‌های در فلسطین اشغالی چند روزی است که بسیار متشنج شده است؛ تا جایی که برخی از آن به عنوان انتفاضه جدید یاد می‌کنند.

نظامیان صهیونیست از صبح روز ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدن و اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را بمباران کردند.

از سوی دیگر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی با توجه به حملات راکتی اخیر گروه‌های مقاومت به مواضع رژیم صهیونیستی به پیشرفت توان راکتی حماس نسبت به سال ۲۰۱۴ پرداخته است.

این روزنامه آمریکایی در گزارشی به پیشرفت توان موشکی جنبش مقاومت فلسطین، حماس نسبت به سال ۲۰۱۴ پرداخته است.

روزنامه واشنگتن‌پست در این تحلیل به شلیک صدها راکت توسط گروه‌های مقاومت به سمت فلسطین اشغالی اشاره کرده و نوشته برخی از این راکت‌ها توانسته‌اند شهرهای زیادی را در سرزمین های اشغالی را مورد اصابت قرار دهند.

این حملات راکتی بعد از حمله پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی در قدس اشغالی صورت گرفت.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته حماس و گروه جهاد اسلامی از روز دوشنبه تا پنجشنبه بیش از ۱۰۰۰ راکت و گلوله خمپاره به سمت اسرائیل شلیک کرده‌اند. این روزنامه نوشته این حملات منازل و خودروها را تخریب کرده و  اسرائیلی ها را مجبور به پناه گرفتن در پناه‌گاه‌ها کرده است.

فابین هینز، یک تحلیلگر مسائل اطلاعاتی می‌گوید: «الان شاهد هستیم که یک بازیگر غیردولتی با استفاده از تجهیزاتی که خودش تولید می‌کند به مواضعی در تل‌آویو حمله می‌کند. این موضوع، از منظر تغییرات صورت گرفته در فناوری‌های نظامی مسئله قابل توجهی است.»

به نوشته واشنگتن‌پست، اکثر تحلیلگران معتقدند فناوری‌های به کار رفته در راکت‌های مورد استفاده برای حمله به غزه طی روزهای اخیر احتمالاً تفاوت چندانی نسبت به سال ۲۰۱۴ نداشته‌اند اما روش استفاده از این راکت‌ها نسبت به آن زمان تفاوت‌هایی کرده است.

«یوزی رابین»، رئیس سابق سازمان دفاع موشکی رژیم اسرائیل می‌گوید: «برداشت من این است که موشک‌های مورد استفاده فلسطینی‌ها از لحاظ فناوری تغییر نکرده‌اند اما اندازه‌شان نسبت به راکت‌های سال ۲۰۱۴ فرق کرده است.» رابین، دلیل تفاوت اندازه موشک‌ها را استفاده از سلاح‌هایی با کلاهک‌های سنگین‌تر عنوان کرده است.

بنابراین گزارش، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش شمار شهدای دور جدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به 109 شهید خبر داد که 28 کودک نیز میان آنها دیده می‌شود. همچنین در جریان این جنگ، 621 فلسطینی مجروح شده‌اند.

در حملات موشکی گروه‌های مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی نیز تا کنون 8 صهیونیست به هلاکت رسیده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.