الهان عمر عضو مسلمان کنگره آمریکا تجاوز هوایی اسرائیل به نوار غزه را اقدامی تروریستی توصیف کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، «الهان عمر» عضو کنگره آمریکا حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه که منجر به شهادت 20 غیر نظامی از جمله 9 کودک شد را «اقدامی تروریستی» توصیف کرد.

عمر که عضو مسلمان کنگره آمریکا و سومالیایی تبار است در توئیتی در حساب توئیتری خود خواستار حمایت از فلسطینی ها و محکومیت حمله اشغالگران به آنها در هفته عید شد.

عمر در توئیتر نوشت:حملات هوایی اسرائیل که غیرنظامیان در نوار غزه را می کشد اقدامی تروریستی است.

وی در ادامه نوشت: باید از فلسطنیی ها حمایت کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در حملات شب گذشته و بامداد امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه 24 فلسطینی از جمله 9 کودک به شهادت رسیدند.

 در این حملات دست کم 103 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته که جنگنده‌های این رژیم از شب گذشته تا این لحظه بیش از 130 نقطه را در شمال تا جنوب نوار غزه بمباران کردند.

جنگنده های اسرائیلی چندین ساختمان مسکونی را هم بمباران کردند که طی آن چندین نفر به شهادت رسیدند.

هرچند شدت درگیری ها نسبت به شب گذشته تا حدودی کاهش یافته اما حملات متقابل رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است.

شبکه الجزیره اعلام کرد که قاهره به امید آرام‌سازی اوضاع در اراضی اشغالی و توقف درگیری‌ها، تماس‌هایی با رهبران حماس و رژیم صهیونیستی برقرار کرده است.

تا این لحظه تلاش های مصر، قطر و سازمان ملل برای بازگشت آرامش به غزه نتیجه ای در پی نداشته است.

درتحولی دیگر، گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس از جدیدترین موشک خود رونمایی کرد.

 قسام بامداد امروز سه شنبه اعلام کرد موشکی که شب گذشته با آن قدس اشغالی را هدف قرار داد، موشک جدید A120 بوده که به اسم رائد العطار فرمانده شهید این گردان‌ها نامگذاری شده است.

قسام تاکید کرد که این موشک دارای کلاهک انفجاری است و قدرت تخریب بسیار بالایی دارد و برد آن به 120 کیلومتر می‌رسد و برای اولین بار است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر، نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیلی از روز گذشته قدس و کرانه باختری را به طرز وحشیانه ای مورد حمله قرار داده و اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند.

 نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان اشغالگر اسرائیلی از روز گذشته به طرز وحشیانه ای مسجد مبارک الاقصی و نمازگزاران فلسطینی را مورد حمله قرار داده و اقدام به سرکوب آنان کردند.

در درگیری نمازگزاران فلسطینی با صهیونیست های اشغالگر در قدس دست کم 520 نفر زخمی شدند.

در همین حال، ساکنان کرانه باختری نیز برای حمایت از مردم قدس و غزه تظاهرات های گسترده ای برگزار کردند که این تظاهرات ها به درگیری های شدید با اشغالگران اسرائیلی منجر شد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در درگیری های کرانه باختری هم نزدیک به 200 نفر زخمی شدند و در مجموع تعداد مجروحان درگیری ها در قدس و کرانه باختری به 714 نفر رسیده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز پس از تهدیدات مقاومت مجبور به عقب نشینی از محوطه های مسجد الاقصی شدند.

  

شلیک 250 موشک توسط مقاومت فلسطین

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای گفت از دیشب تا صبح امروز بیش از دویست‌وپنجاه فروند راکت و موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده و در عسقلان نیز هفت صهیونیست زخمی شدند.

بعد از پایان ضرب‌الاجل گروه‌های مقاومت فلسطین به صهیونیست‌ها برای توقف تجاوزات به قدس اشغالی و فلسطینی‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک شدن بیش از ۲۵۰ فروند راکت و موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی خبر داد.

در بیانیه منتشر شده توسط ارتش رژیم کودک‌کش اسرائیل ادعا شده که جنگنده‌ها، بالگردها و توپخانه‌های این رژیم تا کنون بیش از ۱۳۰ موضع در نوار غزه را در چند نوبت هدف قرار داده‌اند. رژیم صهیونیستی مدعی است این اهداف متعلق به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» بودند.

به نوشته وبگاه ارتش رژیم صهیونیستی، در این بیانیه ادعا شده که مواضع گروه مقاومت جهاد اسلامی در نوار غزه را نیز هدف قرار داده که در پی آن حداقل ۱۵ عضو این گروه به شهادت رسیدند.

صهیونیست‌ها که با موشک‌ها و راکت‌های جدید گروه‌های مقاومت فلسطینی غافلگیر شده‌اند، سعی کردند در این بیانیه با زبان تهدید مقداری از آبروی ریخته‌شده خود را پس بگیرند: «حملات ما تنها شروع این مسیر هستند، روز سخت‌تری را در پیش خواهید داشت و آنچه که در طول شب رخ داد، به‌صورت مستقیم ادامه خواهد یافت».

ارتش  رژیم صهیونیستی در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ فروند راکت و موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده،‌ اذعان کرد: «این رقم غیرمعمولی است که آمادگی حماس را نشان می‌دهد».

تل‌آویو با اذعان به اینکه سامانه‌های پدافند هوایی این رژیم - که درباره توانمندی آنها بارها لاف‌زنی کرده - فقط توانستند چند ده فروند از این دویست موشک و راکت را رهگیری کنند و مابقی به اراضی اشغالی برخورد کرده است، از تقویت مواضع فرماندهی بخش جنوبی ارتش و استقرار سامانه‌های پدافندی بیشتر از جمله «گنبد آهنین» در اطراف غزه خبر داد.

«هیدای زیلبرمن» سخنگوی ارتش رژیم غاصب صهیونیستی در این بیانیه مدعی شد: «ما برای هر سناریویی و تقابل گسترده‌تر [در نوار غزه] آماده هستیم. ما می‌خواهیم صدمات بسیار جدی وارد کنیم و تا زمانی که به آن نرسیم، توقف نمی‌کنیم».

ارتش اسرائیل همچنین خبر داد: «[تا یک ساعت پیش] راکت‌باران توقف‌ناپذیر به سمت جنوب، ادامه دارد و یک آپارتمان در عسقلان هدف قرار گرفته است. ۷ اسرائیلی مجروح شدند».

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به ۲۴ نفر رسیده که در میان آنها ۹ کودک دیده می‌شود. بیش از ۷۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

گردان‌های «القسام» اعلام کرد، در صورتی که دشمن حملات به مناطق مسکونی غزه را تکرار کند، عسقلان را به جهنم تبدیل خواهند کرد. شاخه نظامی حماس گفته برای نخستین بار از موشک A20 برای حمله به مواضع رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی استفاده کرده است.

با این حال، فشار موشک‌های مقاومت بر رژیم صهیونیستی جواب داد و امروز هزاران فلسطینی نماز خود را در صحن‌های مسجدالاقصی ادا کردند. جنبش حماس نیز اعلام کرد با توجه به عقب‌نشینی پلیس رژیم‌ صهیونیستی از مسجد الاقصی قبل از اتمام ضرب‌الاجل تعیین شده این گروه حمله گسترده خود به رژیم صهیونیستی را تعلیق کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.