از زمان شروع بیماری کووید 19 چهارصد هزار کسب و کار کوچک در آمریکا تعطیل شده است.

 

به گزارش جماران، واشنگتن پست در گزارشی نوشت: اقتصاددانان آمریکایی هشدار می ‌دهند میلیون ‌ها شغل که در پی شیوع ویروس کرونا تغییر کرده و یا به طور کامل از بین رفته اند، دوباره نمی ‌توانند فعالیت‌ های خود را از سر بگیرند و این موضوع یک ضرورت شدید به تغییر شغل و آموزش مجدد را در آمریکا ایجاد می‌ کند.

شیوع بیماری همه گیر کرونا در نحوه و محل کار افراد در آمریکا تغییرات دائمی ایجاد کرده است. کسب و کار‌ها برای آینده‌ ای برنامه ریزی می‌ کنند که افراد بیشتری در خانه کار می‌ کنند، کمتر برای تجارت مسافرت می ‌کنند یا اینکه کارگران را با ربات‌ها جایگزین کنند. همه این تغییرات به این معناست که بسیاری از کارگران حتی پس از آن که بسیاری از جمعیت آمریکا در برابر این ویروس کشنده واکسینه شوند، دیگر نمی ‌توانند کار‌هایی را که پیش از شیوع کرونا انجام می‌ دادند، انجام دهند.

موسسه جهانی مکنزی اعلام کرده است که 20 درصد از سفر‌های تجاری به وضع اول باز نمی ‌گردد و حدود ۲۰ درصد از کارگران می ‌توانند به طور نامحدود در خانه دورکاری کنند. این تغییرات به معنی مشاغل کمتر در هتل ها، رستوران ‌ها و مغازه‌ های مرکز شهر است و نیز برخی مشاغل کارخانه و نقش‌ های پشتیبانی دفتری را هم شامل می ‌شود.

«جو بایدن»، رئیس جمهور جدید آمریکا هم به این آشفتگی اذعان کرد و در سخنانی خطاب به مردم آمریکا گفت: کسب و کار‌های کوچک در آمریکا به شدت متحمل ضرر شده اند و همین حالا به کمک نیاز دارند. به نفع همه ماست که اطمینان حاصل کنیم آنها همین حالا به این کمک‌ ها دست یابند.

بایدن افزود، کسب و کار‌های کوچک، موتور پیشرفت اقتصادی کشورمان به شمار می ‌رود. این کسب و کار‌ها به منزله چسبی هستند که روح و قلب جامعه ما را به هم پیوند می ‌دهند، اما حالا به شدت ضربه خورده اند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: از زمان شروع بیماری همه گیر کووید 19 چهارصد هزار کسب و کار کوچک تعطیل شده است. باز هم تکرار می‌کنم چهار صد هزار! میلیون ‌ها کسب و کار کوچک دیگر نیز در معرض خطر هستند. این وضعیت به سیاه‌ پوستان، لاتین تبارها، ​آسیایی تبار‌ها و اقلیت ‌های آمریکا بیش از همه ضربه زده است. با قدم زدن در هر خیابان بزرگی متوجه این مسئله می ‌شوید به طوری که می ‌بینید ویترین مغازه‌ ها خالی است و نوشته اند «خداحافظ فروش!»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.