دکتر سید صمد حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متخصصان و اندیشمندانی از ایران، آمریکا، ترکیه و جمهوری آذربایجان به سومین کنفرانس بین المللی مدیریت کسب و کار مقاله داده اند.

وی اظهار کرد: همچنین  از ٣١ استان به دبیرخانه کنفرانس مقاله رسیده است.

 قائم مقام دانشگاه تبریز نیز در این کنفرانس گفت: توسعه کشور مستلزم ارتقای کیفیت سازمان های اجتماعی و فرهنگی است و بر این اساس کالا و خدمات بیشتری تولید خواهد شد.

اعلمی ادامه داد: ‌ آموزش و تحقیق توسعه و ارزش فراوانی در این رویکرد، یعنی توسعه کشور، پیدا کرده است.

وی افزود: ‌ در کنار هم بودن دانشگاه و صنعت در زمانی که تحریم ها مانع ورود تکنولوژی به کشور می‌شود، می‌تواند بسیاری از مشکلات را از پیش رو بردارد.

وی گفت: ‌ تکیه دانشگاه به صنعت و صنعت به دانشگاه و همین طور ظرفیت های بخش خصوصی کشور می تواند ما را روی پای خود نگه دارد و استقلال را برای ما به ارمغان بیاورد.

وی تاکید کرد: برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت اکنون به نیاز و ضرورت عصر کنونی تبدیل و این نیاز موجب نزدیکی ٢عرصه به یکدیگر شده است.

 دکتر صنوبری، عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تبریز نیز در این کنفرانس گفت: فضای کسب و کار برای سال آینده فضای امیدوار کننده و خوبی پیش بینی می شود و شاهد رونق در این بخش خواهیم بود.

وی افزود:آن بخش ها و تولیدکنندگانی که نیاز خود را از بازار داخل و نهادهای خود را از داخل کشور تهیه می‌کنند، سال خوبی را خواهند داشت، اما تولیدکنندگانی که به بخش دولتی تکیه کنند سال سختی سپری می کنند.

وی بخش های تحت فشار در سال آینده را فعالیت های خدماتی وابسته به منابع دولت دانست و گفت: اقشار با درآمد ثابت بیشترین فشار را در سال آینده متحمل می شوند. 

صنوبری همچنین در خصوص روش های کسب و کار گفت: الفبای کسب و کار با پایش محیطی آغاز می شود و از طرف دیگر مدل کسب و کار باید ساده، کم هزینه‌، ‌ کاربر دوست باشد، ‌روایی و پایایی داشته و بیشترین تناسب با شرایط کشور ما را داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.