"یونس ژائله" روز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه اتاق بازرگانی یک نقش مشورتی و مهم در تصمیم گیری های دولت دارد و دولت باید به مشورت ها و نقطه نظرات پارلمان بخش خصوصی در تصمیم گیری های خود توجه کند، گفت: منابع مالی معادن و صنایع بزرگ استان باید در داخل استان بماند تا در رشد و توسعه استان موثر واقع شود.

وی با اشاره به سقوط رتبه فضای کسب و کار استان به رتبه ۲۰ کشور، گفت: باید در آستانه سفر رئیس جمهور موانع و مشکلاتی که باعث تضعیف فضای کسب و کار استان شده بررسی و جهت رفع موانع و حل مشکلات به دولت ارائه شود.

ژائله از فعال شدن کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی تبریز جهت بررسی و ارائه راهکار حل مشکلات بخش های مختلف اقتصادی استان خبر داد و گفت: وقتی انتقادی می کنیم، باید راه حلی هم ارائه دهیم.

وی اظهارداشت: ما در اتاق تبریز این کار را انجام می دهیم و پیشنهادهای کمیسون های مختلف اتاق تبریز در قالب های مختلف از جمله شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به دولت ارائه می شود.

وی رسانه ها را از ارکان تاثیرگذار کشور در مطرح کردن مشکلات و حل آن ها دانست و اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به تبریز فرصت مغتنمی است تا رسانه ها مشکلات موجود را طرح و بررسی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز به لزوم بهره گیری بیشتر از ظرفیت معادن استان تاکید کرد و گفت: طبق برآوردها مس سونگون سالانه بیش از یک میلیارد دلار گردش مالی و درآمد دارد که متاسفانه درآمد این معدن استان در کرمان گردش می کند و عایدی برای آذربایجان شرقی ندارد.

وی همچنین به وضعیت غیر قابل قبول صنایع بزرگ و مادر مستقر در منطقه صنعتی غرب تبریز اشاره کرد و گفت: صنایع بزرگ و مادری مانند ماشین سازی، ایدم، بلبرینگ سازی، کمپرسورسازی و لیفتراک سازی که با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند، به عنوان صنایع مادر کشور نقشی راهبردی در ارتقای فضای کسب و کار استان و رونق تولید دارند که باید دولت اهتمام ویژه ای برای حل مشکلات این صنایع داشته باشد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی صنعت فرش را از دیگر ارکان اقتصاد آذربایجان شرقی دانست و گفت: فعالان فرش با مشکلات تامین مواد اولیه، تامین اجتماعی و صادرات مواجه هستند.

ژائله در عین حال گفت: کشور در شرایط خاصی قرار دارد که بی سابقه است و ما باید به دولت کمک کنیم که بتواند مشکلات معیشت مردم و اقتصاد کشور را حل کند.

وی افزود: مشکل تامین مالی تولیدکنندگان دیگر ربطی به تحریم و این مسائل ندارد و این مشکل با اراده و تدبیر اصولی دولت به سهولت قابل حل است.

ژائله در پایان به ظرفیت های بی نظیر آذربایجان شرقی در بخش های مختلف صنعتی و سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس و منطقه ویژه اقتصادی سهلان و وجود صنایع مادر و بزرگ در استان به همراه دانشگاه های معتبر شرایط کم نظیری پیش روی توسعه اقتصادی و صنعتی قرار داده که باید با اهتمام ویژه و کمک مردم و دولت از این فرصت ها بیشترین بهره را ببریم.

۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.