مسعود امامی یگانه روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: شناسایی فرصت های ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها با استفاده از ظرفیت متخصصان و صاحب نظران ، تعریف فرصت های سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران با مشارکت همه دستگاه های ذیربط از جمله اولویت های کاری است.
وی اضافه کرد: اتکاء نکردن به اعتبارات دولتی باید به عنوان یک اولویت مهم برای شهرداری ها تلقی شود افزود: ضروری است با تدوین سازوکارهای مناسب و ارایه طرح های منطبق با پتانسیل رها شده در شهرهای استان به مرور شهرداری ها عدم وابستگی به اعتبارات دولتی و ایجاد درآمد پایدار را در دستور کار قرار دهند.
امامی بیان کرد: ضروری است شهرداری ها با تدوین سازوکارهای مناسب و ارایه طرح های منطبق با پتانسیل رها شده در شهرهای استان عدم وابستگی به اعتبارات دولتی و ایجاد درآمد پایدار را در دستور کار قرار دهند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل از اجرای طرح تولید کربن جامد از زباله در اردبیل خبر داد.
وی افزود: : این طرح از سوی سرمایه‌گذار پیشنهاد شده و قرار است برای نخستین بار در سطح کشور اجرا شود.
امامی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح با مشارکت سرمایه‌گذار و شهرداری اردبیل در آینده نزدیک آغاز بکار خواهد کرد.
وی بابیان اینکه مشاغل و اصناف مزاحم شهری اردبیل جمع آوری می شود افزود: مشاغل و اصناف مزاحم شهری با هماهنگی شهرداری ها و سازمان های مربوطه جمع آوری و به مکان دیگر منتقل می شود.
امامی گفت:آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری به شهرداری ها با هدف کاهش و رفع مشاغل مزاحم ابلاغ شده و شهرداری ها موظف هستند نسبت به جمع آوری و انتقال آنها به مکان های دیگر اقدام کنند.
وی اظهارداشت: هرگونه فعالیت و مشاغلی که مخل آسایش و امنیت شهروندان باشد جزو مشاغل مزاحم محسوب می شود.
امامی یگانه بیان کرد: برای ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری سازمان صنعت ،معدن و تجارت ،اتاق اصناف ،شورای های شهر ،محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی در قالب کمیسیون تبصره بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها عضو هستند که می توانند مشارکت لازم را در این باره داشته باشند.
او گفت: مطابق آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری ، شهرداری ها هنگام صدور پروانه ساخت و ساز هم به کاربری های غیر مسکونی بر اساس طرح تفصیلی باید از شکل گیری واحدهای مزاحم جلوگیری بعمل آورند.
استان اردبیل دارای 29 شهر است .
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.