رحیم بنامولایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهوری ، معاون اول رئیس جمهوری و استاندار البرز در خصوص ضرورت توسعه و ایجاد تحول درصنعت گردشگری گفت: این اظهارات بیانگر آن است که زمینه برای رفع موانع موجود در این بخش مهیا شده است.
وی توسعه صنعت گردشگری را راهگشای بهبود فضای کسب و کار ، کاهش وابستگی به درآمد نفت و ریشه کن شدن چالش بیکاری درجامعه‌ ذکر کرد.
بنامولایی افزود: تحول در صنعت گردشگری استان نیازمند همراهی و همکاری نزدیک مدیران دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی استان به ویژه در بحث ایجاد و تقویت زیرساخت های این صنعت است.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز با اشاره به تاثیر توسعه گردشگری در پویایی اقتصاد گفت: باتوجه به وجود جاذبه های فراوان و کم نظیر گردشگری در سطح البرز ، نه تنها بخش خصوصی استان ، بلکه سرمایه گذاران خارجی نیز از مشارکت و سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استانمان استقبال می کنند.
بنامولایی افزود: در نشست کمیسیون صنعت گردشگری و کارگروه مربوطه دراتاق بازرگانی البرز به صورت مستمر ضمن بررسی موانع و نارسایی های این صنعت ، راهکارهای مناسب برای رفع این موانع را به مسئولان ذیربط استان ارایه داده ایم.
وی گفت: از دستگاه های اجرایی و نیز علاقه مندان به سرمایه گذاری در توسعه صنعت گردشگری انتظار داریم با تعامل و همکاری نزدیک راه را برای ایجاد تحول در این صنعت هموار کنند.
وی احداث هتل ها و مجموعه های توریستی در چند منطقه استان به ویژه در حاشیه 2 سد بزرگ طالقان و امیر کبیر و در جوار مرکز اسکی دیزین را از نیازهای توسعه گردشگری استان عنوان کرد.
وی اظهار امیدواری کرد با توجه به برنامه های دولت و ابراز تمایل مدیریت عالی استان البرز به توسعه گردشگری ، ناهمواری های به ارث مانده از سالیان گذشته در گذر ایجاد تحول و رونق در این صنعت هموار شود.
استان البرز به وسعت تقریبی 5هزارو 800 کیلومتر مربع بیش از 450 اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی را در دل خود جای داده است.
طبیعت زیبای رودخانه و جاده کرج - چالوس از جمله جلوه هایی است که با وجود امکانات محدود ، سالانه شاهد حضور میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.
شهرستان های کرج ، ساوجبلاغ ، طالقان ، نظرآباد ، اشتهارد و فردیس استان البرز هر یک به نوعی از جاذبه های طبیعی ، فرهنگی و تاریخی بسیار دیدنی برخوردارند.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.