به گزارش ایرنا، علی اصحابی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از یک کارگاه تولید محصولات سلولزی در بوکان افزود: برای راه اندازی این طرح ها 6 هزار میلیارد ریال از محل منابع بخش خصوصی و تسهیلات صندوق کارآفرینی امید سرمایه گذاری شده و با بهره برداری از آنها برای ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
وی ادامه داد: صندوق کارآفرین امید به عنوان یک موسسه مالی و اعتباری زیر نظر دولت در کنار سایر موسسه های مالی وظیفه بهبود کسب و کار، توسعه مشاغل کوچک و متوسط بخ خصوص در مناطق روستایی را برعهده دارد.
«اصحابی» یکی از مهمترین اهداف صندوق تامین مالی را توسعه اشتغال خُرد و روستایی عنوان کرد و اظهار داشت: با این کار یک انقلاب اقتصادی در روستاها در حال شکل گیری است و چهره این مناطق تغییر خواهد کرد.
وی از اختصاص 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بهبود کسب و کار در مناطق روستایی و مشاغل خُرد خبر داد و گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات برای حمایت از کسب و کار و تقویت کارگاه های کوچک تولیدی می توان تولید کالای ایرانی و توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک روستایی را شاهد بود.
معاون صندوق کارآفرینی امید اضافه کرد: در مرحله نخست پرداخت تسهیلات این صندوق، 60 هزار میلیارد ریال در اختیار بانک های عامل قرار گرفت و این میزان در مرحله های دوم و سوم به 120 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا می کند.
وی اعتبارات صندوق کارآفرینی امید در آذربایجان غربی را 380 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: به واسطه عملکرد خوب این استان در جذب اعتبارات، تسهیلات این استان به 490 میلیارد ریال افزایش پیدا می کند.
«اصحابی» به ظرفیت های خوب کسب و کار در شهرستان بوکان نیز اشاره کرد و گفت: سهم این شهرستان از پرداخت تسهیلات 30 میلیارد ریال بود که به دلیل جذب 100 درصدی این تسهیلات، اعتبارات مرحله اول به 60 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.
وی در خصوص پرداخت تسهیلات به متقاضیان در مرحله های سوم و چهار این صندوق در بوکان گفت: میزان تسهیلات اختصاص یافته به این شهرستان در مرحله های سوم و چهارم به 120 میلیارد ریال افزایش پیدا می کند.
به گزارش ایرنا در سال جاری از سوی کارگروه های اشتغال کشور ۳۵ هزار طرح به صندوق کارآفرین امید معرفی شده که پس از بررسی های مختلف ۲۱ هزار طرح مصوب شده و با اجرای آنها تا سال آینده ۵۳ هزار شغل دیگر ایجاد می شود.
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرین امید برای افتتاح 10 طرح صنعتی و تولیدی به شهرستان بوکان سفر کرده است.
7510/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.