مسعود خوانساری روز پنجشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مازندران در ساری افزود: برخی از این بخشنامه ها که شامل افزایش و یا کاهش تعرفه و یا ممنوعیت صادرات  است ، عهد سپاری صادرکنندگان به کشورهای هدف را دچار مشکل کرد.
وی اضافه کرد : صادرکنندگان ما برای پیدا کردن کشور هدف صادراتی و تعهد سپاری زحمات زیادی را متحمل می شوند و با برخی بخشنامه های دولتی لحظه ای این افراد در کسب و کار خارجی با مشکل مواجه می شوند.
رییس اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: دولت برای افزایش صادرات غیر نفتی کشور باید صدور بخشنامه های لحظه ای و تعرفه گذاری های آنی را به حداقل برساند تا بتوانیم در شرایط تحریمی صادرات غیرنفتی کشور را افزایش دهیم.
خوانساری افزود: در سال های اخیر به دلیل تحریم یکجانبه آمریکا، فروش نفت کشور و برگشت ارز به داخل با مشکل شدید مواجه شده است؛ صادرات غیر نفتی می تواند تنها راه نجات اقتصاد کشور باشد و با توجه به ظرفیت های داخلی در امر صادرات غیر نفتی این امر قابل اجرا است.
وی راهکار رونق کسب و کار خارجی و صادرات را کوچک سازی دولت و شرکت های دولتی دانست و خاطرنشان کرد: با وجود تاکید دولت برای کوچک سازی ، بودجه سال جاری نشان می دهد که اعتبار این شرکت ها ۱۶ درصد بیشتر شده و این نشان می دهد که دولت در کوچک سازی نه تنها محقق نشده که دولت در حال بزرگ شدن است.
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به لایحه بودجه غیرنفتی کشوربرای سال ۹۹ گفت : بررسی نشان می دهد که همین بودجه غیرنفتی ما نیز ۲۵ تا ۲۷ درصد از درآمد آن از محل فروش نفت پیش بینی شده است و این رویه کشور را دچار مشکل خواهد کرد.
بازنگری در سیاست های خارجی
رییس اتاق بازرگانی تهران گفت : دولت برای ایجاد رونق اقتصادی در کسب و کار داخلی و خارجی باید در سیاست های خارجی خود با دنیا تجدید نظر کند و سبک زندگی نیز در کشور تغییر پیدا کند.
خوانساری افزود : اگر این تغییر در سیاست های خارجی ما صورت نگیرد، پیش بینی می شود در سال آینده وضعیت ما از لحاظ اقتصادی تغییر محسوسی را نسبت به سال جاری شاهد نباشد.
وی با اشاره به بازار یک هزار میلیارد دلاری کشورهای همسایه ایران گفت : صادر کنندگان ما باید نیاز این بازارها را شناسایی کنند و اولویت صادرات غیر نفتی خود را به این کشورها قرار دهند تا بتوانیم مشکلات ناشی از انتقال ارز را کاهش دهیم.
همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران امروز ۲۸ آذرماه با حضور استاندار این خطه شمال کشور و بیش از ۳۰۰ صادرکننده مازنی در ساری برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.