ترامپ در سخنان خداحافظی اش گفت: «مایلم شما بدانید که جنبشی که ما شروع کردیم تازه آغاز کار است.»

 

به گزارش جماران، سخنرانی خداحافظی رئیس جمهور در حال خروج آمریکا هم خالی از جنجال نبود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی ضبط شده خداحافظی خود از مردم خواست برای دولت جدید آمریکا دعا کنند، اما نامی از جو بایدن به عنوان جانشین خود نبرد.

چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا گفت: «ما همان کاری را انجام دادیم که آمده بودیم بکنیم - و خیلی کارهای بیشتر. من به استقبال نبردهای سخت، شدیدترین جنگ ها، سخت ترین انتخاب ها رفتم - چون برای این انتخاب شده بودم.»

ترامپ با دفاع از کارنامه چهارساله خود گفت: «دستور کار ما ربطی به راست یا چپ نداشت، جمهوری ‌خواه یا دموکرات نبود. ما در پی بهروزی ملت بودیم، یعنی کل ملت.»

او خروج آمریکا از پیمان تغییرات اقلیمی «وحشتناک» پاریس را جزو افتخارات خود شمرد و شیوع ویروس کرونا را به چین نسبت داد.

او اخطار داد که بزرگترین خطری که کشور اکنون با آن روبروست از میان رفتن اعتماد به عظمت ملی است.

او اقدامات دولتش از «رو در رو شدن با چین آن طور که قبلا هرگز نشده بود» تا «یک رشته معاملات صلح تاریخی در خاورمیانه» را برشمرد و مدعی شد: من به خصوص افتخار می کنم بعد از چند دهه اولین رئیس جمهور بودم که هیچ جنگ تازه ای را شروع نکرده است.

وی در اظهارات ویدئویی جنجالی اش گفت: «این هفته، ما دولتی تازه افتتاح می ‌کنیم و برای موفقیت آن در حفظ ایمنی و شکوفایی آمریکا دعا می ‌کنیم. همه آمریکایی ها با حمله به کنگره ما وحشت کردند.»

ترامپ افزود: «اکنون من آماده ام قدرت را به دولتی جدید در ظهر روز چهارشنبه تسلیم کنم. مایلم شما بدانید که جنبشی که ما شروع کردیم تازه آغاز کار است.»

 

38219616-9164707-Just_as_the_Biden_family_landed_the_White_House_released_a_20_mi-a-110_1611093166830

 

ترامپ که از شبکه های اجتماعی محروم شده، این پیام را از حساب دولت در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

در اقدامی جالب توجه پخش سخنرانی ضبط شده ترامپ توسط کاخ سفید با پیاده شدن «جو بایدن » و همسرش از هواپیما در پایگاه هوایی اندروز در ایالت مریلند همزمان شد.

 

38219644-0-image-a-115_1611092543097

 

جو بایدن پیش از ترک محل زندگی ‌اش در ایالت «دلاور» برای رفتن به واشنگتن پیش از مراسم تحلیف، سخنرانی کرد.

بایدن در حالی که بغض کرده بود از اهالی ایالت دلاور برای برگزیدن او به نمایندگی مجلس سنا در آغاز فعالیت سیاسی ‌اش سپاسگزاری کرد و با یادآوری آشنایی‌ اش با باراک اوباما در قطاری که از شهر «ولمینگتون» به واشنگتن می رفت، گفت: «من و خانواده ‌ام حالا داریم دوباره به واشنگتن برمی‌گردیم تا با یک زن سیاه ‌پوست هندی ‌تبار دیدار کنیم که معاون رئیس جمهور خواهد شد.»

بایدن گفت: «افتخار می ‌کنم که رئیس جمهور و فرمانده کل قوای شما می ‌شوم.»

رئیس جمهور منتخب آمریکا در حالی که اشک از چشمانش جاری بود، گفت اگر پسرش «بو» زنده بود، او رئیس جمهور آمریکا می ‌شد.

 

38212946-9164707-President_elect_Joe_Biden_cried_as_he_said_goodbye_to_his_home_s-a-25_1611086362604

بو بایدن درسال 2015 بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

 

38213486-9164707-Beau_Biden_was_Delaware_s_attorney_general_and_expected_to_pursu-a-22_1611086362544

 

خانواده بایدن هم در این مراسم حضور داشتند.

 

38215228-0-image-a-35_1611086947938

 

در پایان سخنرانی  بایدن، یک خاخام برای او دعای خیر خواند.

جو بایدن و معاون او قرار است در آستانه برگزاری مراسم ادای سوگند خود، با شرکت در یک مراسم ویژه، یاد قربانیان ویروس کرونا را گرامی داشته و به آنها ادای احترام کنند.

این مراسم عصر سه ‌شنبه و در مقابل بنای یادبود آبراهام لینکلن در شهر واشنگتن پایتخت آمریکا برگزار خواهد شد. در این مراسم همچنین نورافشانی خاصی در اطراف دریاچه مقابل بنای یادبود اجرا خواهد شد که به گفته رسانه ‌ها، نخستین بار خواهد بود.

چهارصد چراغ، به یاد تقریبا 400 هزار قربانی کووید19 در آمریکا، در دریاچه روشن خواهد شد. کمیته برگزارکننده مراسم از مردم سراسر کشور نیز خواسته است که همزمان اقدام به روشن کردن چراغ در مقابل منازل و محل کار خود کنند.

همزمان با برگزاری این مراسم، ناقوس کلیساها نیز رأس ساعت 17:30 به وقت شرق آمریکا به عنوان «لحظه ملی اتحاد و بزرگداشت» به صدا در خواهند آمد. انتظار می‌ رود جو بایدن و کامالا هریس هر دو در این مراسم سخنانی را ایراد کنند.

ساختمان کنگره آمریکا در میان بی ‌سابقه ‌ترین تدابیر امنیتی آماده برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن می ‌شود.

 

38205272-9164707-Security_was_at_a_high_around_DC_on_Tuesday_just_one_day_before_-a-69_1611089337257

 

 به دلیل بحران شیوع کرونا، بیشتر بخش‌ های سنتی مراسم تحلیف امسال به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

۳۳۳

 

ترامپ هرگز به شکست اذعان نکرده و پیروزی جو بایدن را تبریک نگفته است. این درحالی است که تقریبا تمامی ادعاهای کارزار او در مورد تقلب از سوی دادگاه ها رد شده است. برخی از قضات، کارزار او را به خاطر طرح ادعاهایی بدون ارائه شواهد قوی سرزنش کردند.

دونالد ترامپ و همسرش حتی از زیر بار سنت دیدار با رئیس جمهور جدید و همسرش شانه خالی کردند و وظیفه استقبال از «جو و جیل بایدن» را در ورود به کاخ سفید برعهده «تیموتی هارلت» راهنمای ارشد مقر ریاست جمهوری گذاشته ‌اند. هارلت پیشتر  مدیر اتاق‌ های هتل بین ‌المللی ترامپ در واشنگتن بوده است.

 

Untitled

 

به همین گونه ترامپ به عنوان چهارمین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا در مراسم تحلیف جانشین اش بایدن شرکت نخواهد کرد. ترامپ همچنین از سنت دعوت بایدن به جلسه‌ ای در دفتر ریاست جمهوری در کاخ سفید، پیش از مراسم ادای سوگند خودداری کرده است. در حرکتی دیگر در بی‌ اعتنایی به بایدن ‌ها، ملانیا ترامپ اقامتگاه خانوادگی کاخ سفید را به جیل بایدن نشان نداد و گویا هرگز با او تماس هم نگرفته است.

در عوض، گفته می‌ شود ترامپ قصد دارد اوایل بامداد (روز 20 ژانویه) با شلیک 21 تیر توپ مراسم خود را برگزار کند و سپس همراه ملانیا، واشنگتن را به قصد «مارالاگو» اقامتگاه خصوصی ترامپ ‌ها که پیشتر ترامپ از آن به عنوان «کاخ سفید زمستانی» یاد کرده بود، ترک کند.

این در حالی است که «میچ مک‌ کانل» رهبر اکثریت مجلس سنا در آخرین روز ریاست‌ جمهوری ترامپ به هم‌ حزبی خود حمله کرد و گفت یورش به ساختمان کنگره آمریکا به «تحریک» ترامپ انجام شد.

گفته‌ های مک کانل از اهمیت بسیاری برخوردار است، بخصوص به این علت که او در طول چهار سال زمامداری ترامپ تقریبا هیچ ‌وقت از او انتقاد جدی نکرده بود. با این همه هنوز معلوم نیست مک ‌کانل به محکوم شناخته شدن ترامپ رای مثبت خواهد داد یا نه.

مک‌ کانل در حالی این مسئولیت را به گردن ترامپ می‌ گذارد که مجلس سنا به زودی باید محاکمه استیضاح ترامپ را آغاز کند. 

مجلس نمایندگان در آخرین روزهای ریاست ‌جمهوری ترامپ برای دومین بار او را استیضاح کرد و حالا سنا باید با محاکمه ترامپ به این رای دهد که آیا اتهام «تحریک به شورش» علیه او موجه است یا نه. از جمله مجازاتی که می ‌تواند در نتیجه این اتهام متوجه ترامپ شود این است که دیگر هرگز قادر به انتخاب شدن برای هیچ سمتی نخواهد بود. این در حالی است که خیلی‌ ها از احتمال بازگشت ترامپ در سال 2024 خبر می ‌دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.