22 روز مانده تا انتخابات، ترامپ و کاخ سفید درباره وضعیت جسمانی رئیس‌ جمهور آمریکا اخبار متناقضی را منتشر می‌کنند.

 

به گزارش جماران، شبکه الجزیره گزارش داد از هم اکنون تا زمان انتخابات آمریکا 22 روز باقی مانده است و در حالی که «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» تمام تلاش خود را می‌ کنند تا در چهار سال آینده صاحب کرسی ریاست جمهوری شوند، هفته گذشته اعلام شد که ترامپ به ویروس کرونا مبتلا شده است و برای ادامه فعالیت‌ های انتخاباتی باید دست‌ کم دو هفته در قرنطینه بماند.

این در حالی است که در اقدامی زودهنگام قرنطینه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پایان گرفت. «شان کانلی» پزشک معالج وی در بیانیه ‌ای ادعا کرد که او دیگر ناقل ویروس نیست و بر اساس استانداردهای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ‌های واگیردار آمریکا می ‌تواند به قرنطینه خود پایان دهد.

کانلی در یادداشتی که کاخ سفید منتشر کرد، گفت: «رئیس جمهور معیارهای تنظیم کننده پزشکی را برای خاتمه قرنطینه برآورده می کند. آزمایش PCR امروز نشان می دهد، طبق استانداردهای پذیرفته شده، دیگر خطر انتقال ویروس به دیگران را ندارد.»

به گفته این پزشک، این واقعیت که رئیس جمهور آمریکا دیگر مسری نیست، با نبود تب در زمان بیش از 24 ساعت، بهبود تعدادی از علائم و همچنین تعدادی آزمایش تشخیصی پیشرفته نشان داده می شود.

کانلی در مورد معنای عبارت «بدون تب در زمانی بیش از 24 ساعت» توضیح نداد. طبق ادعای قبلی که اعلام شده بود، رئیس کاخ سفید بیش از یک هفته قبل فقط یک روز تب داشته است.

ترامپ دو روز پس از ابتلا و رفتن به بیمارستان مرخص شد و رسانه ‌های آمریکایی اعلام کردند که او در شرایط جسمانی کاملا عادی ای به سر می ‌برد.

همزمان ترامپ برای نخستین بار پس از مبتلا شدن به ویروس کرونا با حضور در بالکن کاخ سفید برای طرفداران خود سخنرانی کرد. او گفت که بهبود یافته و «احساس خوبی» دارد.

در حالی که پزشک کاخ سفید حال ترامپ را نرمال دانسته، گزارشی حاکی از آن است که وی در جریان مصاحبه‌ ای علائمی، از جمله سرفه از خود نشان داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در جریان مصاحبه 30 دقیقه ‌ای پنج‌ شنبه شب خود با شبکه فاکس نیوز یک بار سرفه کرده و ظاهرا در مقطعی دیگر صدای میکروفن خود را در هنگام سرفه ‌ای دیگر قطع کرده است.

در اولین دقایق این مصاحبه زمانی که ترامپ در حال بحث در مورد مناظرات انتخاباتی بود صدای او کمی خراش برداشت و گلوی خود را صاف کرد. اما ثانیه ‌ای صدای او صامت شد و بعد گفت «معذرت می‌ خواهم» و بار دیگر به صحبت خود ادامه داد.

سپس در دقیقه 19 این مصاحبه نیز زمانی که وی در حال انتقاد از رای ‌گیری پستی در کشورش بود، بار دیگر گلوی خود را صاف کرد و به طور رسا سرفه کرد و بعد به صحبت ‌های خود ادامه داد.

«آرون کال» رئیس بخش مناظره‌ ها در دانشگاه «میشیگان» آمریکا در گفت و گو با شبکه تلویزیونی الجزیره درباره آخرین سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید گفت: اینکه او در بالکن ایستاد و از فاصله دور برای هوادارانش سخنرانی کرد، «یک ژست انتخاباتی خاص» بود.

آرون کال افزود: ترامپ تلاش می کند اینطور وانمود کند که دارد به حالت عادی باز می ‌گردد، آن هم در حالی که تنها سه هفته به انتخابات باقی مانده است. در حالی که شمار مبتلایان جدید به 50 هزار نفر در روز رسیده است.

 رئیس بخش مناظره‌ها در دانشگاه میشیگان در آمریکا تصریح کرد: پیامی که ترامپ تلاش می ‌کند القاء کند، این است که فعالیت‌ های عادی اش را از سر گرفته است، اقتصاد باید در سریع‌ ترین فرصت ممکن به وضعیت عادی بازگردانده شود، و اینکه نمی‌ خواهد اقتصاد را دوباره به تعطیلی بکشاند.

آرون کال در ادامه تاکید کرد: «با توجه به برگزاری تجمعات بزرگ انتخاباتی در آشیانه‌ های هواپیماها، اکنون که زمان زیادی تا انتخابات باقی نمانده، تنها چیزی که ترامپ می ‌خواهد این است که در معرض ویروس قرار نگیرد، و این به نوعی حامل این پیامی مبهم است و فقط این نیست که - اگر او هنوز نتیجه آزمایش اش مثبت باشد- آیا او ممکن است مردم را مبتلا کند و خطری برای آنها باشد، بله مردم در تجمع انتخاباتی هم در معرض خطر هستند.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.