دونالد ترامپ برای نخستین بار پس از مبتلا شدن به بیماری کووید19 با حضور در بالکن کاخ سفید برای حاضران سخنرانی کرد.

 

به گزارش جماران، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پس از ابتلا به کووید 19 برای اولین بار از بالکن کاخ سفید در مقابل هواداران خود ظاهر شد.

این سخنرانی دونالد ترامپ به مثابه نخستین گام او برای از سرگیری فعالیت‌ های انتخاباتی اش محسوب می ‌شود.

قرار است رئیس جمهور آمریکا در هفته جاری در برنامه‌ های انتخاباتی در ایالت‌ های «فلوریدا، پنسیلوانیا و آیووا» شرکت کند.

ترامپ باز هم بدون ماسک بود. این در حالی است که نتایج آخرین تست کرونای وی هنوز اعلام نشده است.

کاخ سفید 5 روز پس از خروج دونالد ترامپ از بیمارستان هنوز اعلام نکرده است که نتیجه آخرین تست کرونای رئیس جمهور آمریکا منفی بوده است یا نه.

طرفداران چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا در حیاط کاخ سفید شعار «چهار سال دیگر» سر می دادند. دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ روز 20 ژانویه (1 بهمن) به پایان می رسد اما او امیدوار است که تا با غلبه بر «جو بایدن» در انتخابات پیش رو بتواند در آن روز برای یک دوره چهار ساله دیگر در کاخ سفید باقی بماند.

ترامپ در آغاز سخنرانی خود گفت که «احساس خوبی» دارد و بهبود یافته است. او گفت:«می خواهم به شما بگویم که حالم خیلی خوب است. از دعاهای همه شما سپاسگزارم».

ترامپ تصریح کرد: احساس بسیار خوبی دارد اجازه نمی ‌دهد آمریکا به یک کشور سوسیال تبدیل شود.

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: مایه افتخار است که به شما خیر مقدم بگویم. من این تظاهرات مسالمت آمیز در کاخ سفید را در حمایت زنان و مردان در نیروهای انتظامی و تمامی کسانی همکاری خوبی با ما دارند، می دانم.

وی بار دیگر کووید 19 را «ویروس چینی» خواند و گفت: نابودی ویروس چینی برای یک بار و برای همیشه خواهد بود و داروهای لازم برای بیماران را تولید خواهیم کرد.. رئیس جمهور تاکید کرد: آمریکا واکسن ضد کرونا دارد که  به زودی در مقیاس گسترده تولید و توسط ارتش به سرعت توزیع خواهد شد.

دونالد ترامپ تاکید کرد که به زودی ویروس کرونا «محو» خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد که به جنگ ‌های بی پایان خاتمه داده و نیروها را به کشور بازمی ‌گرداند.

رئیس‌ جمهور آمریکا در اولین حضور عمومی بعد از خروج از بیمارستان خواستار حفظ شور رای ‌گیری شد و گفت این انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا مهمترین است و ما هرگز اجازه نخواهیم داد دوباره کشور تعطیل شود.

دونالد ترامپ در این سخنرانی از هواداران خود خواست به آفریقایی-آمریکایی و لاتین تبارها برای رای دادن در روز 3 نوامبر کمک کنند.

ترامپ در ادامه مدعی شد: «نظام بهداشت و درمان در دولت من خیلی بهتر از دوران اوباما بوده است. چارچوب مورد نظر دموکرات‌ ها برای اداره کشور، سوسیالیستی و حتی کمونیستی است. اگر کسی فکر می ‌کند که جو بایدن می ‌تواند این کشور را اداره کند، کاملا در اشتباه است. در دوران ریاست جمهوری من نرخ بیکاری و نرخ جرائم کاهش یافته است.»

رئیس‌ جمهور آمریکا که طی ماه‌ های اخیر بارها معترضان به نژادپرستی ساختاری در این کشور را به برخورد شدید تهدید کرده است، در بخشی از سخنرانی خود در خصوص اعتراضات ماه ‌های اخیر در آمریکا مدعی شد: «تندروهای چپ‌ گرا کلیساها، خانه‌ ها و کسب‌ وکارهای سیاه ‌پوستان و اسپانیایی ‌تبارها را غارت کردند و به آتش کشیدند، اما بایدن هنوز دوست دارد که آنها را «معترضان صلح‌ جو» بنامد.»

وی افزود: ما وضعیت اقتصادی عظیمی قبل از این همه گیری داشتیم، ما سیستم «اوباماکر» را به سیستم بهداشتی ارزان ‌تر و برتری تبدیل خواهیم کرد.

ترامپ ادعا کرد: جو بایدن در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا به آمریکا- آفریقایی‌ ها خیانت کرد، «شکست سیاست دموکرات‌ ها در اداره کشور ثابت شده است و ما به زودی از این ویروس که از چین آمده، رها خواهیم شد. شهرها می ‌سوزند و دموکرات ‌ها می‌ گویند اوضاع بر وفق مراد است.»

وی مدعی ارائه طرح شکوفایی برای جامعه لاتین ‌تبارها و سیاه‌ پوستان شد.

نتیجه تست کرونای دونالد ترامپ پنج ‌شنبه گذشته، 48 ساعت پس از مناظره اول او با جو بایدن در شهر کلیولند، مثبت شد. دونالد ترامپ از شامگاه جمعه تا روز دوشنبه در بیمارستان نظامی «والتر رید» در حومه واشنگتن بود.

«شان کانلی» پزشک دونالد ترامپ دو روز پیش گفت که او دوره درمانی خود برای ابتلا به کووید19 را به طور کامل گذارنده است و از روز شنبه می ‌تواند فعالیت ‌های عمومی خود را از سر بگیرد.

کاندیدای جمهوری خواهان امیدوار است تا با این سخنرانی جان دوباره ای به کارزار انتخاباتی اش ببخشد. کارزار دونالد ترامپ اعلام کرده است که وی طی روزهای آینده در سه گردهمایی انتخاباتی حضور خواهد یافت.

دونالد ترامپ قرار است روز دوشنبه در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت فلوریدا شرکت کند. او پس از آن قرار است روز سه شنبه برای هوادارانش در ایالت پنسیلوانیا سخنرانی کند. کاندیدای جمهوری خواهان روز چهارشنبه نیز در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت آیووا حضور خواهد یافت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.