به نظر می رسد مقاومت ترامپ در مقابل پیروزی بایدن و فرآیند انتقال قدرت به یک لجاجت شخصی تبدیل شده باشد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به نظر نمی‌ رسد که دونالد ترامپ حاضر به عقب ‌نشینی از شکایاتش به رغم شکست این پرونده های حقوقی باشد و حتی امکان دارد که عرف معمول روسای ‌جمهور را برای تحویل دادن کاخ سفید به «جو بایدن» در روز 20 ژانویه (1 بهمن) رعایت نکند تا دست ‌کم به صورت نمادین هم شده، نشان بدهد بایدن از نظر او فرد پیروز در انتخابات سوم نوامبر نیست.

در تازه ترین پرونده شکایت ترامپ، شکایت وی علیه نتیجه انتخابات در دادگاه عالی ایالت «میشیگان» هم به اتفاق آرا شکست خورد.

دادگاه با صدور حکمی در سه خط ادعای ترامپ برای تقلب در انتخابات را رد کرد.

این آخرین مورد از موارد ناموفق است که نحوه رسیدگی به انتخابات 3 نوامبر را به چالش می کشد.

پیروزی جو بایدن با 154000 رأی در میشیگان در 23 نوامبر تایید شده بود.

پیشتر هم یک قاضی دادگاه ایالتی «ویسکانسین» درخواست ستاد ترامپ برای ابطال آرای این ایالت که به نفع کاندیدای حزب دموکرات بوده را رد کرده بود.

«استیفن سیمانک» قاضی دادگاه ایالتی ویسکانسین روز جمعه دادخواست ستاد انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا برای ابطال پیروزی جو بایدن در این ایالت را رد کرد تا شکست دیگری برای تیم حقوقی ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات در این کشور رقم بخورد.

ستاد ترامپ تلاش داشت با به چالش کشاندن نتیجه انتخابات در ایالت ویسکانسین، 10 رای الکترال این ایالت را که به بایدن رسیده ابطال کند.

دادخواست تیم حقوقی ترامپ برای ابطال آرای ایالت ویسکانسین اغلب بر نقض ‌ها در آرای پستی است که رئیس جمهور آمریکا بارها مدعی تقلب در آن شده است.

این در حالی است که پیش از مطرح شدن این دادخواست، ستاد ترامپ سه میلیون دلار برای هزینه بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین پرداخت کرده بود اما پس از پایان بازشماری، 87 رای به آرای بایدن افزوده شد.

اخیرا نیز «تونی ایورز» فرماندار دموکرات ایالت ویسکانسین نتیجه آرا در این ایالت که بر پیروزی بایدن تاکید دارد، تایید کرده است.

فرماندار ویسکانسین تاکید کرده که مقامات انتخاباتی این ایالت اعلام کرده‌اند که ویسکانسین دارای انتخاباتی ایمن، عادلانه و کارآمد بوده است.

ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و شکایت‌ هایی را درباره تقلب در فرایند رای‌ گیری در چند ایالت کلیدی مطرح کرده که اکثر این شکایت‌ ها رد شده ‌اند.

با این حال، فرآیند انتقال قدرت به آرامی در جریان است و هر چند که در ابتدای امر تاخیر و کارشکنی ترامپ و دستیارانش بر این فرآیند تاثیر گذاشته بود، اما به نظر می ‌رسد که بایدن و تیمش در این فرآیند جلسات مرتب خود را با مقامات فعلی دنبال می ‌کنند. 

در تازه ترین سخنان، بایدن خواستار پایان خشونت ‌های پساانتخاباتی آمریکا و اتحاد میان مردم کشورش شد و گفت: «شاید ما در خصوص مسائل زیادی اختلاف داشته باشیم اما بیایید خشم و خشونت را پشت سر بگذاریم. اکثریت قریب‌ به اتفاق 150 میلیون آمریکایی که رأی دادند، خواستار خارج شدن نیش و کنایه از سیاست ما هستند». وی درباره اتحاد کشورش گفت: «رأی دهندگان خواستار تغییر و اتحاد هستند و به دنبال تجزیه‌ طلبی در آمریکا نیستند». نامزد دموکرات  در این خصوص ادامه داد: «هدف سیاست ما جنگ بی‌پایان و بی وقفه نیست. زما آن رسیده است که ما بعنوان یک ملت برای بهبودی گردهم آییم و هدف سیاست حل مشکلات و بهبود زندگی مردم ما است».

جو بایدن در سخنرانی خود به مسئله مقابله با شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: «در همان روز اول طرحی را برای رویارویی و مقابله با شیوع ویروس کرونا آماده خواهیم کرد». وی همچنین ضمن تأکید بر حمایت از آنهایی که به وی رأی ندادند گفت: «. سیاست ما رفع بحران و متحده کردن کشور است. من نماینده کل ملت هستم. من برای آنهایی که به من رأی ندادند به همان اندازه افرادی که به من رأی دادند، سخت تلاش خواهم کرد».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.