دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد از همان ابتدای کار برای دولت بایدن مانع تراشی کند.

 

به گزارش جماران، دیلی بیست گزارش داد ترامپ روش های مختلفی برای مانع ایجاد کردن برای «جو بایدن» را بررسی می کند که مهمترین آنها، اعلام قصد خود برای کاندید شدن است.

سه فرد آگاه به این وب سایت گفته اند دونالد ترامپ و مشاورانش در حال بررسی چند گزینه برای اعلام کاندیداتوری مجدد او برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 از جمله گزینه اعلام این کاندیداتوری در روز آغاز به کار رئیس جمهور جدید در ماه ژانویه هستند.

پیشنهاد دوم نیز این است که این کاندیداتوری طی هفته مربوط به آغاز به کار رئیس جمهور جدید اعلام شود.

دو منبع این رسانه گفتند ترامپ معتقد است که اعلام زودهنگام این کاندیداتوری به او اجازه می ‌دهد جو بایدن را حتی در ضمن حضور این دموکرات در ریاست جمهوری تحت ‌الشعاع قرار دهد چرا که رسانه‌ ها هم مایل به پوشش خبری از جنجال های او هستند، در حالی که بایدن بسیار «حوصله سر بر» است.

ترامپ به دنبال فرصتی دیگر است تا برای 4 سال بعدی جمهوری خواهان در صدر حکومت قرار داشته باشند.

پیشتر ترامپ در یک پیام توئیتری  نوشته بود:« من امروز بعد از آرزوی روز شکرگذاری خوب برای ارتشیان، یک کنفرانس مطبوعاتی طولانی برگزار کردم و یک بار دیگر درک کردم که رسانه های خبری متقلب اقدامات خود را هماهنگ می کنند تا پیام واقعی چنین کنفرانسی هرگز ظاهر نشود. توجه اصلی من در کنفرانس مطبوعاتی معطوف این بود که انتخابات 2020 صحنه سازی شده بود و من برنده (این انتخابات) هستم».

پیش از این بلومبرگ هم به نقل از منابعی گزارش داده بود که «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی ترامپ تمایلش را برای ایستادن در کنار وی در صورت کاندیداتوری برای انتخابات سال 2024 مطرح کرده است.

همه تلاش های ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات به شکست منتهی شده است. دیوان عالی ایالت پنسیلوانیا روز شنبه شکایت جدید تیم انتخاباتی وی را مبنی بر وقوع تخلفاتی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور رد کرد و به این ترتیب احتمال تغییر نتایج انتخابات را تقریبا به صفر کاهش داد.

در دادخواست مطرح شده از سوی جمهوری خواهان بطلان آرای پستی یا لغو کل آرا درخواست شده بود تا انتخاب برنده به قانونگذاران این ایالت واگذار شود.

جو بایدن در ایالت پنسیلوانیا با اختلاف 81 هزار رای پیروز شد.

دیوان عالی پنسیلوانیا هر دو درخواست را رد کرد و درخواست دوم را «تعجب آور» خواند و اعلام کرد هدف این درخواست گرفتن 6 میلیون و 900 هزار رای افرادی است که در این ایالت رای داده اند.

این دادخواست همچنین به قانون تصویب شده در سال 2019 درخصوص برقراری رای گیری پستی در ایالت پنسیلوانیا اعتراض دارد و می ‌گوید که این قانون بر خلاف قانون اساسی است.

قضات در حکم خود اعلام کردند که اعتراض به این قانون خیلی دیر صورت گرفته است، یعنی یک سال پس از تصویب آن و در زمانی که نتیجه انتخابات «براساس ظواهر روشن» است.

ایالت پنسیلوانیا پیروزی جو بایدن را در تاریخ 24 نوامبر تایید کرد، اما این شکایت اخیر در اعتراض به این تصمیم بود.

روز جمعه یک دادگاه تجدید نظر یک شکایت دیگر تیم انتخاباتی ترامپ را مبنی بر این که انتخابات عادلانه نبوده است رد کرد و از متوقف کردن تایید پیروزی جو بایدن در ایالت پنسیلوانیا امتناع کرد.

تیم انتخاباتی ترامپ متحمل حدود 20 شکست قضایی در سراسر کشور شده است و تیم وکلای 22 نفره او به سرپرستی «رودی جولیانی» شهردار نیویورک در زمان 11 سپتامبر 2001 و دادستان قبلی آمریکا در نیویورک، از زمانی که ادعای تقلب در اولین پرونده مطروحه را پس گرفتند، نتوانسته ‌اند پرونده‌ ای را به نتیجه برسانند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ 3 نوامبر برگزار شد اما نتایج نهایی آنها هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. 

رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه ضمن تاکید بر این که احتمالا به شکست خود اذعان نخواهد کرد، گفت در صورتی که پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری رسما تایید شود، «البته» کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

با این وجود رئیس جمهور آمریکا همچنان بدون هیچ مدرکی پیروزی جو بایدن را رد می‌ کند.

این در حالی است که کاندیدای حزب دموکرات به اندازه کافی آرا الکترال را برای پیروزی به دست آورده است و پیش از این بسیاری از رهبران جهان پیروزی در انتخابات را به وی تبریک گفته اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.