ترامپ که باید تا دو ماه دیگر کاخ سفید را ترک کند، به تلاش برای تخریب مشروعیت انتخابات ماه نوامبر و دولت منتخب ادامه می ‌دهد.

 

به گزارش جماران به نقل از فاکس نیوز، یک قاضی فدرال دادخواست ستاد انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا را که مقامات این ایالت را به ایجاد زمینه تقلب در انتخابات متهم می‌ کرد، رد کرده و بدین ترتیب راه را برای  بایدن که در این ایالت با 80 هزار رای بیشتر پیروز شده بود، هموار کرد.

ستاد ترامپ از این دادگاه  خواسته بود تقریبا هفت میلیون رای را باطل کند که شکست خورد.

رد این دادخواست به دلیل «استدلال های بی ‌مبنا و بدون شایستگی و اتهاماتی که هیچ مدرکی ندارند» صورت گرفت.

«متیو بران» قاضی فدرال آمریکا از «ویلیام اسپورت» پنسیلوانیا اعلام کرد دادخواست کارزار انتخاباتی ترامپ و استدلال‌ های مطرح شده توسط «رودی جولیانی» وکیل شخصی دونالد ترامپ مبنی بر اینکه روش ‌های رای‌ گیری از طریق پست فرصتی برای تقلب گسترده در پنسیلوانیا فراهم کرده است را رد می‌ کند.

او افزود که کارزار ترامپ «با ادله زورکی بدون ارزش و اتهامات مبتنی بر حدس و گمان» که «شواهدی در حمایت از آنها وجود ندارد» به دادگاه آمده است.

با این حال «رودی جولیانی و جنا الیس» وکلای انتخاباتی ترامپ اعلام کردند که پرونده را به دادگاه تجدیدنظر می ‌برند. 

در عین حال، جمهوری خواهان در ایالت میشیگان از هیات انتخاباتی این ایالت خواسته اند تصدیق نهایی نتایج انتخابات در این ایالت را برای دو هفته معلق کنند.

در میشیگان حزب جمهوری خواه خواستار حسابرسی آرای انتخابات ریاست جمهوری در بزرگترین بخش این ایالت که شهر «دیترویت» در آن قرار دارد شده است.

هیات انتخاباتی میشیگان، که متشکل از دو عضو دموکرات و دو عضو جمهوری خواه است، قرار است روز دوشنبه برای تصدیق نتیجه انتخابات تشکیل جلسه دهد.

با این حال وزارت امور ایالتی میشیگان فورا به این پیشنهاد اعتراض کرد و گفت که تاخیر در تصدیق نتایج براساس قانون مجاز نیست.

تاخیر در تصدیق نتایج باید به امضای وزیر امور ایالتی میشیگان و بعد فرماندار ایالت برسد. هر دو مقام دموکرات هستند و بعید است بدون وجود دلایل قوی چنین کنند. وزارت امور ایالتی میشیگان ادعاهای تقلب گسترده که ترامپ و جمهوری خواهان در سطح محلی تکرار می کنند را «کاملا بی پایه و اساس» خوانده است.

ترامپ در اقدامی غیرعادی روز جمعه دو رهبر جمهوری خواه مجلس ایالتی میشیگان را به کاخ سفید دعوت کرد، و گزارش می شود به آنها فشار آورد پیروزی بایدن در این ایالت را نادیده بگیرند. کاخ سفید پیشتر گفت که این دیدار فقط بخشی از دیدارهای عادی رئیس جمهور با قانونگذاران سراسر کشور بود.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا از زمان انتخابات ملاقات های خیلی کمی داشته است.

این دو قانونگذار ارشد جمهوری خواه در میشیگان بعد از دیدار با ترامپ قول دادند «فرآیند عادی» تایید نتایج آرا را دنبال کنند و گفتند هیچ شواهدی برای تغییر نتیجه مشاهده نکرده اند.

شمارش آرا نشان می دهد که جو بایدن برنده انتخابات در این ایالت شده است، اما دونالد ترامپ این موضوع را با ادعای تقلب، که شواهدی برای آن ارائه نکرده، زیر سوال می برد.

تاکنون اکثریت قریب به اتفاق ده ها شکایتی که ستاد انتخاباتی ترامپ یا حزب جمهوری خواه علیه نتایج در دادگاه ها مطرح کرده شکست خورده اند.

دعاوی حقوقی ادامه دارد، اما نزدیکان رئیس جمهور و حتی خود او می‌ دانند که بی ‌فایده است.

قرار است مجمع برگزیدگان روز چهاردهم دسامبر پیروزی بایدن را اعلام کند، همان روزی که از دید نزدیکان ترامپ، پایان ریاست جمهوری او خواهد بود. 

ترامپ تا این جا بازنده انتخابات است. با این همه، شماری از افراد حزب جمهوری‌خواه – به رهبری رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ – در چند ایالت مهم پیگیر دعاوی حقوقی هستند تا اعتبار نتایج را باطل کنند. 

آنها در ایالت ‌های «آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین» اقامه دعوی کرده‌ اند. 

اما تیم حقوقی ترامپ تاکنون نتوانسته مدرکی مبنی بر خطا یا خلاف در انتخاباتی ارائه کند که به گفته روسای سازمان‌ های امنیت سایبری، «ایمن‌ ترین انتخابات در تاریخ آمریکا» بوده است. 

ترامپ که باید تا دو ماه دیگر کاخ سفید را ترک کند، به تلاش برای تخریب مشروعیت انتخابات ماه نوامبر و دولت منتخب ادامه می ‌دهد. 

ترامپ هنوز می‌ گوید که برنده انتخابات است و ادعا می ‌کند که وکلایش «راه خیلی روشنی به سوی پیروزی» یافته ‌اند. 

با این حال بایدن به برنامه ‌ریزی ادامه می ‌دهد و سمت ‌های مهم کاخ سفید را به یاران وفادار خود داده است. 

«جنیفر اومالی» مدیر ستاد تبلیغاتی بایدن به معاونت دفتر ریاست جمهوری منصوب شده است و «ران کلاین» مدیر مبارزه با بیماری ابولا در زمان بارک اوباما رئیس دفتر بایدن خواهد بود. 

دیگر انتصاب ‌های بایدن عبارتند از «استیو ریچتی» به عنوان مشاور رئیس جمهور و «سدریک ریچموند» به عنوان مشاور ارشد او. 

توییتر هم اعلام کرده است که «فعالانه آماده می ‌شود»‌ تا حساب رسمی ریاست جمهوری و دیگر حساب‌ های رسمی کاخ سفید، از جمله حساب توییتری مربوط به بانوی اول، معاون رئیس‌ جمهور، و حساب رسمی کاخ سفید را در اوایل سال آینده میلادی و پس از شروع دوره دولت جدید، به بایدن تحویل دهد.

بایدن در چند روز گذشته از دولت ترامپ درخواست کرد تا برای کنترل همه ‌گیری فزاینده کرونا با او همکاری کنند. گزارش ‌ها حاکی است ترامپ ماه ‌هاست که در جلسه کارگروه کاخ سفید برای مبارزه با کرونا شرکت نکرده است. 

تخمین زده می‌شود که بایدن 306 رای کالج الکترال را کسب کرده است که 36 رای از میزان لازم برای پیروزی در انتخابات بیشتر است، و اکنون که بیشتر آرا شمرده شده است، اختلاف آرای مردمی او نیز بیش از شش میلیون بیشتر (از آرای ترامپ) است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.