شکایت ها و اعتراض های ترامپ علیه نتیجه انتخابات ره به جایی نبرده است و وی در وضع ناامیده کننده ای به لحاظ حقوقی به سر می برد.

 

به گزارش جماران به نقل از اسکای نیوز، «رابرت باور» مشاور حقوقی ستاد انتخاباتی «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا تأکید کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا« در وضع حقوقی ناامید کننده ای» به سر می برد.

مشاور حقوقی بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تا کنون در 28 شکایت علیه نتیجه انتخابات بازنده بوده است.

مشاور رئیس جمهور منتخب آمریکا تأکید کرد که فقط در ایالت پنسلیوانیا ستاد انتخاباتی ترامپ در 18 شکایت بازنده بوده است.

باور گفت که قانون اساسی آمریکا اجازه نمی دهد قانونگذاران ایالت «میشیگان» رای مردمی را ابطال کنند.

پیش از این برخی گزارش ها حکایت از آن داشت که ترامپ در اقدامی «غیرعادی» قانونگذارانی از ایالت میشیگان را به کاخ سفید دعوت کرده است تا بتواند فرانید انتخابات را زیرسؤال ببرد.

سه منبع به خبرگزاری رویترز اطلاع دادند که ستاد انتخاباتی ترامپ به یک استراتژی جدید روی آورده است و آن قانع کردن قانونگذاران جمهوریخواه برای دخالت به نیابت از او در ایالت های کلیدی مانند میشیگان که بایدن در آنها پیروز شده است، دخالت کنند.

ترامپ بارها تأکید کرد که قصد ندارد تا زمانی که «شمارش آراء» به شکل عادلانه تصمین نشود به شکست خود اذعان کند و تیم وی در چندین ایالت کلیدی از جمله «پنسلیوانیا،جورجیا،نوادا،ویسکانسن و آریزونا»شکایت هایی را ارائه کردند.

اما مشاور حقوقی بایدن تصریح کرد که اداره امنیت ملی آمریکا به این نتیجه رسیده است که انتخابات شفاف بوده است.

باور در ادامه عنوان کرد که اعتراض های ترامپ به نتیجه انتخابات کاملا از هم پاشیده است.

رابرت باور تأکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شفاف بوده و شکایت های قضایی ترامپ شکست خورده است.

در تحولی دیگر،جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا می‌گوید بی‌مسئولیتی دونالد ترامپ در پذیرش شکست در انتخابات سوم نوامبر باورکردنی نیست.

پیروزی جو بایدن در ایالت جورجیا با شکایت کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ به چالش کشیده شده است. با این حال آسوشیتدپرس روز پنجشنبه اعلام کردن بایدن در جورجیا پیروز شده و تمام ۱۶ رای الکترال این ایالت را از آن خود کرده است.

دونالد ترامپ بدون ارائه شواهد و مستندات ادعا می‌کند که در انتخابات سوم نوامبر تخلف و تقلب گسترده صورت گرفته است. «رودی جولیانی» وکیل رئیس جمهوری ایالات متحده کارزار حقوقی علیه نتایج انتخابات را مدیریت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه بایدن روز پنجشنبه و در پیامی از اقامتگاه خود در ویلمینگتون گفت: «آمریکایی‌ها شاهد یک بی‌مسئولیتی باورنکردنی هستند. [عدم پذیرش شکست در انتخابات از سوی ترامپ] پیام‌های به‌شدت مضری را درباره کارکرد دموکراسی به جهان می‌فرستد.»

رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده همچنین با ابراز اطمینان از پیروزی و ادامه امور در روال عادی گفت: «فهمیدن اینکه این مرد چطور فکر می‌کند، سخت است اما باور دارم که خودش هم می‌داند شکست خورده و من ۲۰ ژانویه سوگند یاد خواهم کرد.»

براساس نتایج شمارش سراسری آرا، جو بایدن ۷۸ ساله با کسب حدود ۸۰ میلیون رای پیروز انتخابات سوم نوامبر شده است. حدود ۷۴ میلیون نفر به ترامپ رای داده‌اند. ۲۴۰ میلیون نفر از شهروندان ایالات متحده آمریکا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری واجد شرایط بودند.

در ایالت جورجیا، جایی که جو بایدن تنها با ۱۴ هزار رای پیروز اعلام شده بود، پس از درخواست تیم حقوقی دونالد ترامپ، بازشماری دستی آرا انجام شد. مقام‌های محلی پس از این مرحله اعلام کردند که بایدن با ۱۲۲۰۰ رای، در این ایالت پیروز شده است.

با این وجود، دولت محلی جورجیا اعلام کرد که با توجه به اختلاف کمتر از نیم درصدی شمار آرای دو کاندیدا، نتیجه اعلام شده حتی پس از صدور گواهی صحت انتخابات قابل اعتراض است.

تیم حقوقی کارزار ترامپ با رد نتیجه بازشماری آرا در جورجیا می‌گوید نتایج به‌دست آمده، صرفا شمارش دوباره آرای غیرقانونی است.

از سوی دیگر،  سی ان ان در گزارشی تأکید کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خوبی می داند که در انتخابات ریاست جمهور آمریکا در سال 2020 شکست خورده است اما به عمد از انتقال قدرت به دموکرات ها جلوگیری می کند تا از آنها انتقام بگیرد زیرا آنها در پیروزی اش در سال 2016 با ترویج مساله«دخالت روسیه» در آن انتخابات شک و تردید کردند.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نام خود را فاش کند گفت که مخالفت ترامپ با اذعان به شکست اش تا حدودی به ناراحتی اش از «هیلاری کلینتون» رقیب سابقش در انتخابات قبلی و نیز «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا مرتبط است که با گمانه زنی درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 بر ریاست جمهوری وی تأثیر منفی گذاشتند.

همچنین ترامپ تلاش می کند که شوک روانی که به وی در پی شکست در برابر کاندیدایی که وی را بارها رقیب ناشایسته توصیف کرده بود را عبور کند؛ شکست ترامپ در برابر «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ها نوعی اهانت و تحقیر ترامپ به شمار می رود.

در همین حال، ترامپ روز پنجشنبه در ملأ عام ظاهر نشد و در نخستین کنفرانس خبری تیم های کاری مربوطه وی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا پس از گذشت شش ماه حاضر نشد. در عین حال، یکی از مسئولان ارشد در کاخ سفید گفت که ترامپ قصد دارد در نشست مجازی سران«اپک» مشارکت کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.