بایدن در حال رسیدن به تعداد رای بی سابقه در انتخابات آمریکا از انتخابات سال 1908 تا کنون است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آرایی که «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا کنون به دست آورده است در حال شکستن یک رکورد بی سابقه و نزدیک شدن به 80 میلیون رای است این در حالی است که فرایند شمارش آراء هنوز ادامه دارد.

بایدن در عمل تعداد رایی که به دست آورده است بالاترین تعداد رأیی است که کاندیدای برنده انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به دست آورده است.«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز به عنوان کاندیدای رقیب تعداد رأی بالا و بی سابقه ای به دست آورده است.

با شمارش آرای 155 میلیون نفر مشخص شده است که میزان مشارکت 65 درصد از واجدین شرایط رای دادن بوده است و این بالاترین میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سال 1908 تا کنون به شمار می رود.

«داگلاس برنکلی» پژوهشگر در تاریخ انتخابات ریاست جمهور آمریکا گفت:«به رغم هیاهویی که این انتخابات شاهد آن بود اما پر واضح است که بایدن با شمار آرای چشمگیری برنده شده است.»

بایدن اکنون با کسب 290 رای الکترال در مقابل 232 رای الکترال ترامپ پیشتاز است و عملا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برنده شده است. این در حالی است که این آرای الکترال ایالت «جورجیا» را که اکنون آراء در آن به شکل دستی شمرده می شود شامل نمی شود.

اگر پیشتازی بایدن ادامه پیدا کند آن وقت وی 306رای الکترال را از آن خود خواهد کرد و ترامپ به همان 232 رای بسنده خواهد کرد. این تعداد آرای بایدن همان تعدادی است که ترامپ در 2016 به دست آورد و در انتخابات پیروز شد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.