مدیر آژانس امنیت الکترونیکی آمریکا که توسط ترامپ اخراج شد ادعای تقلب در انتخابات را ادعایی مسخره توصیف کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، مدیر امنیت الکترونیکی آمریکا که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا وی را اخیرا اخراج کرد گفت که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر دقیق ترین انتخابات در تاریخ آمریکا بوده است و ادعاهای تقلب را « ادعاهای مسخره» توصیف کرد.

«کریس کریپز»مدیر سابق آژانس امنیت الکترونیکی و امنیت زیرساخت های وزارت امنیت داخلی آمریکا در گفت و گو با شبکه سی بی اس گفت که ادعاهای دستکاری ماشین های ثبت رای توسط کشورهای خارجی را بی اساس و نادرست است.

«سیدنی پاول» وکیل مدافع ترامپ که هفته پیش تیم حقوقی ترامپ وی را کنار زد دم از نظریه«توهم توطئه» زده بود مبنی بر اینکه ماشین های رای گیری که به دستور«هوگو چاوز» رئیس جمهور درگذشته این کشور ساخته شده اند باعث شد که نتیجه انتخابات آمریکا به نفع«جو بایدن»کاندیدای دموکرات ها رقم بخورد.

پاول و چند نفر دیگر بر این باورند که ماشین های رای گیری باعث شده است که آرا از ترامپ به بایدن برود و برخی از اطلاعات درباره ماشین های رای گیری آمریکا در آلمان ذخیره شده است.

کریپز گفت:« همه رای های ایالات متحده آمریکا در ایالات متحده آمریکا شمارش می شود».

ترامپ 17 نوامبر کریپز را پس از آن که انتخابات آمریکا را «دقیق ترین انتخابات در تاریخ» توصیف کرد از مقامش اخراج کرد.

کریپز تأکید کرد که هیچ گونه مدرک علمی برای ماشین های رای توسط قدرت های خارجی وجود ندارد» و این گونه ادعاها را «ادعاهای مسخره» توصیف کرد و تأکید کرد که «ملت آمریکا باید به رای دادن خود صد در صد اعتماد داشته باشد.

از سوی دیگر، شکایت دونالد ترامپ و تیم حقوقی او درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت پنسیلوانیا نیز ناکام ماند. قاضی دادگاه می‌گوید شاکیان هیچ سندی که وجود تخلف در انتخابات را ثابت کند ارائه نکرده‌اند.

شکایت پس از شکایت و شکست پس از شکست؛ دونالد ترامپ و تیم حقوقی او در حدود سه هفته گذشته بارها برای به چالش کشیدن نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری در ایالت‌های مختلف شکایت کرده‌اند و در تمام موارد ناکام مانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در تازه‌ترین نمونه در ایالت پنسیلوانیا روز جمعه هفتم آذر (۲۷ نوامبر) دادگاه تجدیدنظر شکایت وکیلان ترامپ علیه نتیجه انتخابات در این ایالت را رد کرد.

قاضی دادگاه می‌گوید ناعادلانه خواندن نتیجه انتخابات برای اثبات ناعادلانه بودن آن کافی نیست و هر شکایتی در این زمینه باید با اتهام‌های مشخص و مدرکی برای اثبات آنها همراه باشد که در این مورد چنین نبوده است.

«جینا الیس» یکی از وکیلان دونالد ترامپ در یک پیام توئیتری با انتقاد از حکم دادگاه، دستگاه قضائی ایالتی را متهم کرده که همچنان تخلف‌های گسترده انتخاباتی را لاپوشانی می‌کند.

او در این پیام تاکید کرده که شکایت علیه نتیجه انتخابات ایالت پنسیلوانیا در دیوان عالی در واشنگتن پیگیری خواهد شد.

هر سه قاضی دادگاه تجدید نظر ایالت پنسیلوانیا منتخبان حزب جمهوری‌خواه هستند و قاضیان دادگاه بدوی نیز به وسیله همین حزب انتخاب شده‌اند.

مطابق نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ جو بایدن از حزب دموکرات موفق به کسب ۳۰۶ رای الکترال شده و برنده نهایی باید دست‌کم ۲۷۰ رای را از آن خود کند.

با وجود پیشتازی آشکار جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده همچنان از پذیرش شکست خودداری می‌کند. ترامپ در عین حال به تازگی گفته گرچه همچنان به تقلب در برخی ایالت‌ها اعتقاد دارد، درصورتی که کالج الکترال بایدن را پیروز انتخابات معرفی کند کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

تا کنون ده‌ها شکایت تیم حقوقی ترامپ در ایالت‌هایی نظیر میشیگان، پنسیلوانیا، جورجیا و نوادا که آرای دو رقیب به یکدیگر در آن‌ها نزدیک بوده‌اند ناکام مانده است.

دونالد ترامپ بدون ارائه سند مشخصی ادعا می‌کند آرایی که از طریق پست ارسال شده مخدوش هستند و در شمارش آنها تقلب شده است.

قاضیان دادگاه تجدید نظر پنسیلوانیا مانند دادگاه بدوی معتقدند که تیم حقوقی دونالد ترامپ «هیچ مدرک روشنی» مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ارائه نکرده‌اند. دادگاه با توجه به این که بایدن در این ایالت حدود ۸۱ هزار رای بیش از ترامپ به دست آورده تاکید کرده‌اند که مخدوش بودن احتمالی چند رای در نتیجه نهایی تغییری ایجاد نخواهد کرد.

علاوه بر این اگر ۲۰ رای الکترال پنسیلوانیا هم نصیب ترامپ شود مجموع آرای او به ۲۵۲ رای می‌رسد که باز هم برای پیروزی نهایی کافی نخواهد بود.

در تحولی دیگر، ترامپ روز پنجشنبه دونالد ترامپ برای ترک کاخ سفید شرط گذاشت.

وی  اعلام کرد که در صورتی که مجمع گزینندگان(کالج الکترال) پیروزی جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را بپذیرد او حاضر است کاخ سفید را ترک کند. او اتهام «تقلب»در انتخابات را تکرار کرد و رأی احتمالی به بایدن را «اشتباه» خواند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که دموکرات‌ها را به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر متهم کرده می‌گوید، در صورتی که کالج الکترال (مجمع گزینندگان) به جو بایدن، نامزد حزب دموکرات رأی دهد او حاضر است کاخ سفید را ترک کند.

ترامپ بامداد جمعه هفتم آذر (۲۷ نوامبر) بعد از سخنرانی مراسم روز شکرگزاری برای نیروهای آمریکایی در کاخ سفید در پاسخ به خبرنگاری که پرسید، در صورت تایید پیروزی بایدن از سوی کالج الکترال، آیا او حاضر به ترک کاخ سفید است گفت: «حتما این کار را خواهم کرد و شما این را می‌دانید.»

ترامپ در همین حال افزود، اگر این مجمع به بایدن رأی دهد مرتکب  اشتباه  شده است.

وی گفت، در انتخابات سوم نوامبر  تقلب بزرگی  رخ داده و زیرساخت انتخاباتی آمریکا مانند «یک کشور جهان سوم» است.

ترامپ همچنین تأکید کرد که اقرار به شکست برای او بسیار سخت است. از سوم نوامبر که انتخابات برگزار شد این نخستین بار بود که ترامپ به سئوالات خبرنگاران پاسخ می‌گفت.

او همچنین عنوان کرد، درست نمی‌داند که بایدن دست به تشکیل کابینه بزند.

ترامپ تصریح کرد که انتخابات هنوز به پایان نرسیده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که نمی خواهم از انتخابات ۲۰۲۴ صحبت کنم؛ هنوز هزاران رای وجود دارد که امکان تغییر نتیجه را می دهد.

در آمریکا رئیس‌جمهور مستقیما با رأی مردم انتخاب نمی‌‌شود بلکه این انتخاب از طریق کالج الکترال که شامل منتخبین مردم است انجام می‌شود. مردم گروهی از مقام‌های محلی را انتخاب می‌کنند که گزینش‌گر یا «الکترور» هستند و کارشان انتخاب رئیس‌جمهور است.

این گزینش‌گران امسال در ۱۴ دسامبر در ایالت‌های خود رأی خود در مورد رئیس‌جمهور منتخب را خواهند داد.

با وجود این مقام‌های انتخاباتی، از جمله جمهوری‌خواهان اتهام تقلب را قویا رد می‌کنند و حتی برخی از آن‌ها این انتخابات را مطمئن‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا می‌دانند.

جو بایدن قرار است ۲۰ ژانویه به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا سوگند یاد کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.