بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا بار دیگر بر متحد کردن آمریکایی ها تأکید کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «جو بایدن» رئیس حمهور منتخب آمریکا در توئیتی در حساب شخصی خود در توئیتر تأکید کرد که وی رئیس جمهوری باشد که آمریکایی را به جای دو دستگی آمریکایی ها، متحدشان می کند.

بایدن نوشت: «تعهد می دهم که من رئیس جمهوری باشم که آمریکایی ها را به جای متفرق کردن متحد کنم.»

وی افزود: «رئیس جمهوری خواهم شد که ایالت های آبی یا قرمز را نمی بیند و تمام تلاشم را می کنم تا اعتماد ملت آمریکا را به دست بیاورم.» 

این در حالی است که سه سناتور جمهوریخواه تأکید کردند که بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برنده شده است و « دونالد ترامپ» باید شکست خود را در این انتخابات بپذیرد.

«لیزا مورکوفسکی» سناتور جمهوریخواه عضو مجلس سنای آمریکا از کاخ سفید خواست که فرایند انتقال قدرت به « جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا را آغاز کند و به شدت از« دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا به دلیل تشکیک در  انتخابات ریاست جمهوری این کشور انتقاد کرد.

مورکوفسکی سناتور ایالت «آلاسکا»در توئیتی نوشت: «وقت آن فرا رسیده است که فرایند انتقالی به شکل کامل و رسمی آغاز شود».

وی افزود:« با برگزاری موفقیت آمیز انتخابات سال 2020 و تأیید نتایج همه ما باید به تعهدمان برای شفافیت فرایند انتخابات عمل کنیم و از اعتماد آمریکا به سیستم انتخاباتی مان حمایت کنیم. همه ایالت ها فرایند انتخاباتی آزاد و شفاف را تضمین کردند. ترامپ رئیس جمهور فرصت اعتراض از طریق دادگاه ها را داشت و تا کنون نیز دادگاه ها شکایت های وی را بی اساس دانستند».

مورکوفسکی از فشار بر قانونگذاران ایالت ها برای تحت تاثیر قراردادن نتایج انتخابات توسط ترامپ انتقاد کرد و گفت که این اقدام«نه فقط بی سابقه است بلکه برخلاف فرایند دموکراتیک ماست».

پیش از این مورکوفسکی به همراه گروهی از اعضای جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا پیروزی بایدن را تبریک گفتند.

این در حالی است که ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه به حکم صادر شده توسط یک قاضی فدرال در رد درخواست ستاد ترامپ برای توقف پیروزی «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ها در ایالت پنسلیوانیا اعتراض کرد.

ستاد انتخاباتی ترامپ تأکید کرد که به حکم «ماتیو بران»قاضی فدرال، در دادگاه تجدید نظر در دایره سوم آمریکا اعتراض کرده است.

بران که یک جمهوریخواه است و «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا وی را تعیین کرده بود شکایت ستاد انتخاباتی ترامپ به منظور ابطال میلیون ها رای پستی در ایالت پنسلیوانیا که ترامپ در انتخابات سال 2016 در آن پیروز شده بود را رد کرد.

مشاجره قضایی دونالد ترامپ و تیم وکلای او بر سر نتایج اعلام شده در ایالت‌های کلیدی آمریکا همچنان ادامه دارد. پس از اعلام رای دادگاه‌ها در ایالت‌های «نوادا و ویرجینیا» دادگاه پنسیلوانیا نیز شکایات تیم وکلای ترامپ را مردود اعلام کرده است.

بر اساس حکم این دادگاه راه برای تایید پیروزی جو بایدن در ایالت پنسیلوانیا هموار شده است. انتظار می‌رود که ایالت پنسیلوانیا روز دوشنبه رسما نتایج شمارش آرا در این ایالت را تایید کند.

بر اساس قوانین آمریکا، ایالت‌ها باید تا روز هفتم دسامبر، نتایج تایید شده انتخابات را به اطلاع کالج الکترال برسانند. روز ۱۴ دسامبر، این نهاد انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا را رسما اعلام خواهد کرد. مراسم ادای سوگند و آغاز رسمی دوره زمامداری جو بایدن، در روز ۲۰ ژانویه برگزار خواهد شد.

همه تلاش تیم وکلای دونالد ترامپ ایجاد وقفه و خلل در تایید نتایج آرای ایالت‌های کلیدی است. وکلای ترامپ شکایاتی مشابه در مورد ایالت «میشیگان» نیز به مقامات قضایی آن ایالت ارائه کرده‌اند.

شکایات تیم انتخاباتی دونالد ترامپ تا کنون نتیجه‌ای به همراه نداشته است. ماتیو بران، قاضی دادگاه ایالت پنسیلوانیا شکایات تیم وکلای ترامپ را  بی اساس و متکی بر گمانه‌زنی  دانسته و گفته است که این اتهامات «حتی برای نامعتبر خواندن یک رای نیز کفایت نمی‌کند، چه برسد به آرای ساکنان ایالتی که به لحاظ جمعیت ششمین ایالت پرجمعیت آمریکا» است.

دونالد ترامپ همچنان از پذیرش شکست خود در انتخابات سوم نوامبر امتناع می‌ورزد. او روز شنبه ۲۱ نوامبر، در حاشیه نشست گروه بیست بار دیگر با انتشار یک پست توییتری از تقلب در انتخابات سخن گفته است.

از سوی دیگر، «کیوین کرامر»سناتور جمهوریخواه به عنوان دومین سناتور جمهوریخواه گفت نبرد دونالد ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر که در آن  در برابر  جو بایدن کاندیدای دموکرات ها شکست خورد باید به پایان برسد.

سناتور ایالت «داکوتای شمالی» در یک برنامه در شبکه ان بی سی گفت که« زمان انتقال قدرت فرا رسیده است حداقل زمان همکاری با فرایند انتقال آغاز شده است...من ترجیح می دهم که رئیس جمهوری داشته باشم که یک روز بیشتر برای آماده شدن داشته باشد.»

کرامر گفت که وی به کارکنان خود «از یک هفته پیش» اطلاع داده است که با هر گونه تلاشی برای فرایند انتقالی همکاری کنند.

وی افزود که «ما دولتی داریم که خودمان آن را اداره می کنیم.»

از جهتی دیگر سناتور «جان کورنین» از تگزاس نیز روز یکشنبه در توئیتی تأکید کرد که ترامپ باید به گزارش های اطلاعاتی دسترسی داشته باشد.

پیش از این «بات تامی» سناتور جمهوریخواه ایالت «پنسلیوانیا» در مجلس سنای آمریکا تأکید کرد که همه گزینه های حقوقی در دسترس «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای اعتراض به نتایج رای گیری دراین ایالت بی نتیجه مانده است.

تامی که از سال 2010 کرسی این ایالت در مجلس سنا را در اختیار دارد پس از آن که «ماتیو براون»قاضی فدرال با صدور حکمی همه شکایت های ستاد انتخاباتی ترامپ برای ابطال میلیون ها رای پستی در ایالت پنسیلوانیا را رد کرده بود با صدور بیانیه ای تأکید کرد که گزینه های حقوقی ترامپ برای اعتراض به نتایج رای گیری راه به جایی نبرده است.

تامی تأکید کرد که این حکم قضایی در چارچوب سلسله شکست های قضایی صادر شده است که ستاد انتخاباتی ترامپ برای بازنگری در نتایج رای گیری متحمل شده است. 

این سناتور جمهوریخواه تأکید کرد که این تحولات و نتایج به دست آمده در سراسر کشور تأکید می کند که «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 برنده شده است و چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا خواهد شد.

سناتور جمهوریخواه به بایدن کاندیدای دموکرات پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و «کامالا هاریس» که قرار است پست معاون رئیس جمهور را به عهده داشته باشد را به رغم اختلافات سیاسی ملموس میان آنها تبریک گفت و از اینکه ترامپ و «مایک پنس» معاونش بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری برنده نشدند ابراز ناامیدی کرد.

به رغم آن که آمارها به شکل واضح و روشنی پیروزی بایدن در انتخابات را نشان می دهد اما ترامپ همچنان بر پیروزی اش اصرار می کند و رقبای دموکرات خود را به کلاهبرداری و تقلب متهم می کند.

هنوز برنده انتخابات آمریکا به شکل رسمی اعلام نشده است اما پیروزی بایدن در پنسیلوانیا که انتظار می رود امروز دوشنبه به شکل قطعی اعلام شود اکثریت آرای الکترالی که به دست آورده است را برایش تضمین کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.