جو بایدن قصد دارد یک زن را به عنوان وزیر دفاع آمریکا منصوب کند.

 

به گزارش جماران، با وجود ادامه بحران پسا انتخاباتی در آمریکا، جو بایدن به تصمیم درباره تشکیل کابینه نزدیک شده است. در عین حال زمزمه هایی در خصوص انتصاب یک زن به عنوان وزیر دفاع آمریکا از سوی جو بایدن به گوش می رسد.

«میشل فلورنوی» که یک سیاستمدار پیشکسوت در پنتاگون است، توسط مقامات آمریکایی و دیگر افراد سیاسی به عنوان گزینه اصلی برای احراز این سمت شناخته می‌ شود.

در صورت قطعی شدن انتصاب میشل فلورنوی به سمت وزیر دفاع آمریکا، وی اولین زنی در تاریخ آمریکا خواهد بود که به این سمت منصوب می ‌شود.

آسوشیتد پرس از فلورنوی به عنوان یک «چهره میانه‌رو» نام برده است، اما اظهارات وی در گزارشی تحت عنوان «گسترش قدرت آمریکا» که در سال 2016 منتشر شد، نشان می ‌دهد که وی چندان هم میانه‌رو نیست!

فلورنوی در این گزارش خواستار افزایش بودجه نظامی آمریکا، انتقال سلاح به اوکراین و آموزش نیروهای اوکراینی برای مقابله با روسیه و تشدید دخالت نظامی آمریکا در عراق و سوریه شده بود.

انتخاب او در اواخر دوره پر آشوب در پنتاگون انجام خواهد شد که شاهد حضور پنج مرد در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ بوده است.

«مارک اسپر» آخرین وزیر دفاع دولت ترامپ بود که روز دوشنبه پس از انتقاد از مسائل مربوط به عقب نشینی نیرو‌های نظامی و استفاده از ارتش برای سرکوب ناآرامی‌های غیرنظامیان، توسط ترامپ اخراج شد.

فلورنوی 59 ساله، که به عنوان حامی همکاری نظامی قدرتمند در خارج از کشور قلمداد می ‌شود، از دهه 1990 تاکنون چندین بار در پنتاگون خدمت کرده است. او در هیئت مدیره شرکت Booz Allen Hamilton -که یک پیمانکار نظامی است- هم حضور دارد که این موضوع می ‌تواند نگرانی برخی از قانون گذاران را در پی داشته باشد.

میشل فلورنوی کیست؟

«میشل آنگلیک فلورنوی» متولد 14 دسامبر 1960 است. پدر فلورنوی یک فیلمبردار بود که در نمایش هایی از جمله «من لوسی را دوست دارم» و «زوج عجیب و غریب» کار می کرد. او زمانی که میشل 14 ساله بود بر اثر حمله قلبی درگذشت. 

فلورنوی در دبیرستان بورلی هیلز کالیفرنیا تحصیل کرد. وی یک سال دانشجوی انتقالی در بلژیک بود و در آنجا زبان فرانسه را آموخت. 

وی در کالج هاروارد تحصیل کرد و در آنجا لیسانس هنر گرفت. 

وی در سال 1983 در رشته روابط بین الملل از دانشگاه آکسفورد دیپلم MLitt (گذراندن یک دوره یک ساله کار عملی و ارائه پایان نامه تابستانی) گرفت. وی از 1989 تا 1993 در مدرسه دولتی جان اف کندی دانشگاه هاروارد یکی از محققان برنامه امنیت بین المللی بود.

او معاون دستیار سابق وزیر دفاع در امور استراتژی در زمان ریاست جمهور بیل کلینتون و معاون وزیر دفاع در امور سیاست گذاری در زمان ریاست جمهور باراک اوباما، به عنوان مشاور اصلی «رابرت گیتس» وزیر دفاع آمریکا و «لئون پانتا» از فوریه 2009 تا فوریه 2012 خدمت کرده است. در زمان تصدی خود در دولت کلینتون، فلورنوی نویسنده اصلی گزارش بررسی دفاع چهار ساله (QDR) در ماه مه 1997 بود، که از استفاده یک جانبه از قدرت نظامی در جهت دفاع از منافع آمریکا حمایت می کرد. 

هنگام خدمت در دولت اوباما، فلورنوی سیاست ضد شورش در افغانستان را اجرا کرد و به ترغیب اوباما به مداخله نظامی در لیبی کمک کرد. 

هنگامی که سنای آمریکا کاندیداتوری وی را در 9 فوریه 2009 تأیید کرد، وی در آن زمان نخستین زنی بود که بالاترین رتبه در پنتاگون در تاریخ این وزارتخانه را داشت.

در سال 2007، فلورنوی در راه اندازی مرکز امنیت آمریکا نوین، یک موسسه انتفاعی مستقر در واشنگتن دی سی همکاری کرد. پس از ترک کاخ سفید در دولت اوباما، فلورنوی به عنوان مشاور ارشد، با نظارت بر توسعه قراردادهای نظامی 32 میلیون دلاری، به گروه مشاوره بوستون پیوست.

در سال 2018 ، او به هیئت مدیره Booz Allen Hamilton پیوست. 

وی در حال حاضر یکی از بنیانگذاران شرکت مشاوره WestExec، و یکی از اعضای ارشد مرکز علوم و امور بین الملل بلفر هاروارد است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.