مکان: آمریکا/ منبع: یاهو نیوز

 

به گزارش جماران، رای گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت‌ های «ویسکانسین، یوتا و هاوایی» آغاز شده است.

رای گیری زودهنگام در این ایالات در حالی آغاز شد که دو هفته مانده به روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بیش از 34 میلیون نفر رای زودهنگام داده اند.

نظرسنجی ‌های ملی سراسری نشان می ‌دهد «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا تا حد زیادی از دونالد ترامپ رقیب جمهوری خواه اش است؛ هر چند رقابت در ایالت ‌هایی که از تعداد نسبتا برابر رای دهندگان دموکرات و جمهوری خواه برخوردارند ( مانند فلوریدا، کارولینای شمالی و پنسیلوانیا) تنگاتنگ‌ تر است.

براساس یک نظرسنجی سراسری در آمریکا جو بایدن بحبوحه هشدار گسترده درباره شیوع ویروس کرونا و تقاضای رای دهندگان برای اقدام گسترده دولت در زمینه اصلاح اقتصاد، 9 درصد از ترامپ پیش افتاده است.

این نظرسنجی که از سوی روزنامه نیویورک تایمز - کالج سیه نا صورت گرفت در شرایطی است که تنها دو هفته به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و ترامپ تقریبا در هیچ یک از مهم ترین موضوع‌ های مورد بحث در انتخابات پیشتاز نیست و در صورت اشتباه نکردن بایدن در روز‌های آینده، فضای اندکی برای بهبود سیاسی در اختیار وی قرار دارد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین امتیازات دیرینه خود را در مسائل اقتصادی نیز از دست داده است. در حال حاضر رای دهندگان به طور یکسان درباره این دو موضوع مردد هستند، این که بیشتر به ترامپ اعتماد کنند و یا این که امور را به بایدن بسپارند تا اقتصاد را سر و سامان دهد.

با این حال در پنسیلوانیا ترامپ حمایت ‌های بیشتری نسبت به بایدن جلب کرده است. بر اساس نظرسنجی رویترز - ایپسوس 49 درصد رای دهندگان از ترامپ و 45 درصد از بایدن حمایت کردند.

ترامپ روز سه شنبه راهی ایالت پنسیلوانیا شد و «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق هم امروز چهارشنبه برای حمایت از بایدن به آنجا می‌ رود.

دونالد ترامپ در تجمعی انتخاباتی در پنسیلوانیا گفت اگر در انتخابات در پنسیلوانیا برنده شویم همه چیز را برده ایم. ترامپ افزود : اگر دموکرات ها در انتخابات پیروز شوند، آمریکایی ها حق قانونی خود را برای داشتن سلاح از دست خواهند داد.

موضع کمرنگ ترامپ در زمینه مسائل اقتصادی و نظم و قانون یک ضربه بزرگ برای رئیس جمهور است که در بخش اعظم تبلیغات انتخاباتی اش به این موضوع تاکید کرده است که دولت بایدن آنها را فقیر و ناامن می ‌کند. اما این بحث نتوانسته است رای دهندگان را به سمت او سوق دهد.

 

مکان: آمریکا

منبع: یاهو نیوز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.