نظرسنجی جدید در ایالت ‌های اصلی آمریکا نشان می ‌دهد که بایدن باز هم از ترامپ پیش است.

 

به گزارش جماران، واشنگتن پست نوشت بی اعتمادی مردم به سخنان ترامپ خصوصا درباره بیماری کرونا موجب شده است تلاش ‌های وی برای جلب حمایت مردم کشورش بی ثمر باشد.

این مسئله را می توان از نظرسنجی ها دریافت. بر اساس نظرسنجی جدید مشترک «واشنگتن پست - ای بی سی نیوز» در حالی که 3 هفته به روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، دونالد ترامپ کماکان از رقیب خود «جو بایدن» عقب است و در تلاش است که این نتیجه را تغییر دهد. محبوبیت وی به علت بی اعتمادی مردم در موضوع کرونا کاهش یافته است.

رئیس جمهور آمریکا در دوران پر فراز و نشیب حوادث از جمله اولین مناظره انتخاباتی، مناظره میان «مایک پنس» معاونش و سناتور «کامالا هریس» و بستری شدن خودش در بیمارستان پس از ابتلا به کرونا، موفق نشده است فاصله خود را با بایدن کم کند. در حقیقت، این رقابت در طی چند ماه اخیر تغییر چندانی نکرده است و رای دهندگان ظاهرا در برابر موج اخبار و جنجال ‌ها غیرقابل نفوذ هستند.

در عین حال ستاد انتخاباتی جو بایدن برای مشارکت در دومین مناظره، از ستاد انتخاباتی رقیب مدارکی را مطالبه کرد که ثابت کند دونالد ترامپ و اعضای ستاد انتخاباتی او به کرونا مبتلا نیستند. 

54 درصد از رای دهندگان احتمالی به بایدن و 42 درصد به ترامپ رای دادند. «جو جورگنسن» کاندیدای حزب لیبرترینریا و «هووی هاوکینز» کاندیدای حزب سبزها نیز به ترتیب 2 درصد و 1 درصد آرا را به دست آوردند.

همچنین بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام کرده با 12 درصد پیشتاز است.

این نظرسنجی ‌ها منعکس کننده محبوبیت هر کاندیدا در میان مردم است و رقابت ‌های ایالتی را برای 270 رای الکترال لازم برای پیروزی در انتخابات را شامل نمی ‌شود.

نظرسنجی واشنگتن پست-ای بی سی نیوز در ایالت ‌های اصلی و همچنین در نظرسنجی ‌های مردمی دیگر نشان می ‌دهد که بایدن باز هم از ترامپ پیش است، گرچه فاصله آنها بسیار کم است و در برخی از ایالت‌ ها نتیجه مساوی است. هنوز هیچ کاندیدایی اکثریت آرا الکترال کالج را به دست نیاورده است.

یکی از موانع ترامپ در بالا بردن آراء خود نحوه مدیریتش در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است.

میزان کلی محبوبیت ترامپ در میان رای دهندگان ثبت نام کرده 45 درصد مثبت و 54 درصد منفی بوده است و 47 درصد گفته اند به هیچ وجه وی را تایید نمی‌کنند.

در میان کسانی که عملکرد وی را تایید می ‌کنند، 90 درصد از انتخاب مجدد وی حمایت کردند و از میان کسانی که وی را تایید نمی ‌کنند، 93 درصد از بایدن حمایت کردند.

در این نظرسنجی 48 درصد گفتند عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا را تایید می‌ کنند و 58 درصد تایید نکردند.

بهترین امتیاز ترامپ در زمینه اقتصاد بوده است که 54  درصد گفتند از عملکرد وی رضایت دارند و 45 درصد گفتند آن را تایید نمی‌ کنند. از میان کسانی که عملکرد وی را در اقتصاد تایید کردند 77 درصد از انتخاب مجدد وی حمایت کردند و 16 درصد به بایدن رای دادند. در میان کسانی که از عملکرد وی ناراضی بودند، 96 درصد از بایدن حمایت کردند و میزان حمایت از ترامپ صفر بود.

از میان 12 درصد آرای الکترال که به عملکرد ترامپ در اقتصاد رای دادند، اما از عملکرد وی در مسئله کرونا ناراضی بودند، 58 درصد از بایدن و 19 درصد از ترامپ حمایت کردند.

گرچه بسیاری از آمریکایی‌ ها به گفته ‌های ترامپ درباره این بیماری و نحوه مدیریت آن اعتمادی ندارند، اما 63 درصد گفتند در کل به دولت فدرال برای کنترل کرونا اعتماد دارند.

نظرسنجی مشترک واشنگتن پست-ای بی سی نیوز به صورت تلفنی و در فاصله زمانی 9-6 اکتبر انجام شد و 1014 نفر بزرگسال از جمله 879 رای دهنده ثبت نام کرده و 725 رای دهنده احتمالی در آن شرکت کردند. ضریب خطای این نظرسنجی مثبت یا منفی 5.3 درصد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.