توییتر بار دیگر یکی از توییت‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را علامت‌دار و آن ‌را مصداق انتشار اطلاعات گمراه‌کننده معرفی کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، ترامپ در پست توییتری خود مدعی شده بود که دیگر نه کرونا می‌گیرد و نه کسی را به بیماری کووید۱۹ آلوده خواهد کرد. بلافاصله پس از انتشار، توییتر پست رئیس جمهوری آمریکا را نشان‌دار و در پیامی نوشت: «این توییت قوانین توییتر درباره انتقال اطلاعات گمراه‌کننده و بالقوه مضر درباره ویروس کرونا را نقض می‌کند. با این‌حال توییتر ضمن سلب مسئولیت از خود تصمیم گرفته این توییت را در دسترس نگه دارد چرا که ممکن است این اقدام به نفع منافع عمومی باشد.»

سخنگوی توییتر در این خصوص به خبرگزاری رویترز گفت: «توییت رئیس جمهوری آمریکا حاوی اطلاعاتی با ادعاهای پزشکی و بهداشتی گمراه‌کننده است و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم این موضوع را به اطلاع عموم برسانیم.»

ترامپ روز یکشنبه نیز در مصاحبه با شبکه  تلویزیونی فاکس نیوز گفت که همه آزمایش هایی که انجام داده است نشان داد که وی دیگر به کرونا مبتلا نیست و می تواند بدون آن که خطری برای مردم باشد،به گردهمایی های انتخاباتی برگردد.

وی گفت:بالاترین آزمایش ها و معیارها را پشت سر گذاشته ام...به نظر می رسد که من از ایمنی برخوردار هستم و می توانم از زیرزمین بیرون بیایم.

شنبه شب ۱۰ اکتبر همچنین پزشک کاخ سفید، در بیانیه‌ای اعلام کرد خطر انتقال ویروس کرونا از دونالد ترامپ به دیگران وجود ندارد. این یادداشت در حالی منتشر شد که برخی پزشکان متخصص تاکید دارند تنها ۱۰ روز پس از تشخیص اولیۀ این عفونت است که می‌توان اطمینان یافت هیچ راهی برای سرایت کرونا از فرد آلوده به دیگران وجود ندارد.

در بخشی از این بیانیه آمده است که «بر اساس استانداردهای شناخته شدۀ فعلی» از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، دیگر این خطر که دونالد ترامپ عامل انتقال ویروس کرونا باشد، وجود ندارد.

با این وجود در این یادداشت کوتاه، هیچ اشاره‌ای به این موضوع که آیا نتیجۀ آخرین تست کرونای آقای ترامپ منفی بوده یا خیر، نشده بود.

حواشی پیرامون ابتلای رئیس جمهوری آمریکا به ویروس کرونا تازه‌ترین نمونه نشان‌دار شدن توییت‌های رئیس جمهوری آمریکا از سوی توییتر است، اما این اتفاق پیشتر هم در خصوص موضوعات دیگر رخ داده بود. در آخرین نمونه چند روز پیش این شبکه اجتماعی صحت ادعای دونالد ترامپ در خصوص رای‌گیری پستی در انتخابات آمریکا را زیر سوال برده بود.

ترامپ در پست مذکور نوشته بود: «آرای برگشتی به ایالت‌ها را نمی‌توان به طور دقیق شمارش کرد. چیزهای زیادی پیشتر بسیار اشتباه پیش رفته‌اند.»

توئیتر زیر پیام ترامپ نوشته‌ای با این مضمون قرار داد: «بیاموزید که چگونه رای گیری از طریق پست امن و ایمن است».

 ترامپ که درحال آماده سازی خود برای از سر گیری مبارزات انتخاباتی و دیگر فعالیت‌هایش است، در اولین دیدار سخنرانی عمومی، پس از لحظاتی، ماسک خود را برداشت و ضمن نادیده گرفتن توصیه‌های بهداشتی دولت خودش، اعلام کرد که دچار شدن به این بیماری، باعث شده تا او شناخت بهتری از آن پیدا کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.