معترضان آمریکایی علیه نژادپرستی به تبانی علیه دولت و تلاش برای کودتا متهم می شوند.

 

به گزارش جماران، یک روزنامه آمریکایی نوشت که «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا دستوراتی را برای دادستان های محلی صادر کرده است که بر اساس این دستوارت با معترضان خشن با شدت بیشتری برخورد شود تا حدی که متهم به تبانی و انجام کودتا شوند.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا به نقل از برخی منابع نوشت که در نشست کاری دادستان کل آمریکا که هفته پیش به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد به زیردستان خود هشدار داد که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سوم ماه نوامبر آینده احتمال دارد که اعتراض ها در سراسر کشور تشدید شود.

دادستان کل آمریکا از نمایندگان خود خواست که با افرادی که در آشوب ها و خشونت شرکت می کنند به شدیدترین شکل ممکن که قانون اساسی اجازه می دهد برخورد کنند.این رویکرد اجازه می دهد که اتهام هایی نظیر نقض قانون فدرال و نه قانون ایالت یا منطقه به آنها زده شود.

ویلیام بار در این نشست لایحه های اضافی آماده کرده است که اجازه می دهد افراد مذکور متهم به تبانی علیه دولت یا تلاش برای کودتا شوند.

در این زمینه به طور مثال موارد تعدی به نیروهای دستگاه های مربوطه آمریکا در زمان انجام ماموریت شان می شود.

چندی پیش قتل «جورج فلوید» جوان سیاه پوست آمریکایی-آفریقایی توسط یک مامور پلیس سفید پوست پس از دستگیری در شهر مینیاپولیس نقطه آغاز اعتراض‌های سراسری به نژادپرستی در ایالات متحده آمریکا بود که پس از چندی جامعه بین‌المللی را نیز با خود همراه کرد.

در پی آن چند حادثه قتل شهروندان سیاه پوست یا تیراندازی پلیس به سمت شهروندان سیاه پوست و زخمی کردن آنها به آتش اعتراض های ضد نژادپرستی در آمریکا دامن زد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.