«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که محبوبیتش کاهش شدیدی پیدا کرده است همچنان حاضر نیست معترضان را به رسمیت بشناسد و می خواهد به هر قیمت ممکن آنها را سرکوب کند.

 

به گزارش جماران، رئیس جمهور آمریکا همچنان معترضان به نژادپرستی در سراسر آمریکا را به رسمیت نمی شناسد و در پی آن است که به هر قیمت ممکن آنها را سرکوب کند.

«دونالد ترامپ» به جای آن که به خواسته های معترضان ضد نژادپرستی احترام بگذارد همچنان به آنها حمله می کند و با اعزام نیروهای فدرال می خواهد عرض اندام کند.این نیروها به طور خاص به شهرهایی اعزام می شوند که مسئولان آنها دموکرات هستند.

ترامپ از این طریق می خواهد به حزب رقیب و نیز «جو بایدن»کاندیدای آن ضرب شست نشان دهد و به عنوان رئیس جمهوری قدرتمند خود را نشان داده و رقیب خود را ضعیف جلوه دهد.

همچنین از نظر ترامپ که این روزها محبوبیت اش در برابر رقیبش بایدن به شدت کاهش پیدا کرده است، معترضان را مجرم، جنایتکار و خرابکار هستند و دموکرات ها ناتوان از مقابله با آنها هستند.

وی به بهانه اجرای قانون و برقراری نظم به دنبال سرکوب معترضان است و این یکی از شعارهایش برای انتخابات آینده ریاست جمهوری شده است که در ماه نوامبر آینده برگزار می شود. 

در مقابل، دموکرات ها و مخالفان ترامپ این اقداماتش را نقض قانون می دانند.

در همین زمینه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر تاکید کرد که برای مقابله با جرم و جنایت نیروهای امنیتی بیشتری را به برخی از شهرهای ایالات متحده می‌فرستد.

«شیکاگو» و دو شهر دیگر تحت کنترل دموکرات‌های آمریکا در بین شهرهای مورد نظر رئیس جمهور جمهوری‌خواه برای اعزام نیروهای فدرال قرار دارند.

این سخنان در حالی مطرح شده است که در حال حاضر استقرار نیروهای فدرال در «پورتلند» و «اورگن» بسیار جنجالی شده است و مقام‌های محلی معتقدند که حضور این نیروها در میان اعتراض‌های مردم، تنش‌ها را افزایش داده است.

شعار «قانون و نظم» به یکی از شعارهای اصلی دونالد ترامپ برای انتخابات پیش روی آمریکا تبدیل شده است.

از زمان کشته شدن «جورج فلوید» مرد سیاه‌پوست غیر مسلح به دست پلیس «مینیاپولیس» در تاریخ ۲۵ مه، اعتراض‌ها شهرهای آمریکا را دربر گرفته و در برخی موارد به آشوب و بی‌نظمی کشیده شده است.

در عین حال، خشونت‌های مسلحانه در مناطق شهری از جمله در «نیویورک، فیلادلفیا، لس‌آنجلس، شیکاگو و میلواکی» افزایش یافته است.

رئیس جمهور آمریکا که محبوبیت وی طبق نظرسنجی‌ها به دلیل نحوه مدیریتش در همه‌گیری کرونا کم شده است گفت: «این میزان خشونت وجدان ملت ما را تکان داد.»

دونالد ترامپ که این روزها دموکرات‌ها را به ضعف مدیریت در مقابله با جرم و جنایت متهم می‌کند، افزود: «ما هر روز تلاش می‌کنیم تا امنیت را تامین کنیم. از کودکان کشورمان محافظت کنیم و عاملان اقدام‌های خشونت آمیز را به دست عدالت بسپاریم.»

با این حال اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در توئیتی نوشت: «ما همچنان از حقوق اساسی خود در مقابل بی‌قانونی‌های ترامپ دفاع می‌کنیم- در پورتلند، شیکاگو و هر کجای دیگر که لازم باشد.»

با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ معتقد است که در صورت انتخاب جو بایدن، رقیب دموکرات وی، سطح خشونت در کشور بدتر خواهد شود.

ترامپ تاکید کرد: «آمریکا باید یک پناهگاه برای شهروندان مطیع قانون باشد، نه بیگانان جنایتکار.»

وی درباره شهر شیکاگو سومین شهر بزرگ آمریکا که شهردار و فرماندار آن از دموکرات‌ها هستند گفت: «اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا)، بخش مبارزه با مواد مخدر، بخش خدمات مارشال‌های آمریکا [از زیر مجموعه‌های وزارت دادگستری آمریکا] و وزارت امنیت میهن، نیروهایی را به شیکاگو اعزام می‌کنند.»

وی افزود: «هیچ مادری نباید فرزند بی‌جان خود را به‌خاطر اینکه سیاستمداران از وظایف خود در تامین امنیت شهر سر باز می‌زنند، در آغوش بکشد.»

این سخنان در حالی مطرح می شود که «لوری لایت فوت» شهردار شیکاگو روز سه‌شنبه در توئیتی نوشت: «تحت هیچ شرایطی به نیروهای دونالد ترامپ اجازه نخواهم داد تا به شیکاگو بیایند و شهروندان ما را وحشت‌زده کنند. »

در تحولی دیگر، «بیل دو بلازیو» شهردار نیویورک روز سه‌شنبه دونالد ترامپ را تهدید کرد در صورتی که به برنامه خود برای اعزام نیروهای فدرال به شهرهای آمریکا از جمله نیویورک برای سرکوب اعتراض‌های ضدنژادپرستی ادامه دهد، او را به دادگاه می‌کشاند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «بیل دو بلازیو» شهردار نیویورک در عین حال گفت که رییس جمهوری آمریکا اهل «لاف‌زنی و گنده‌گویی» است و نباید چندان به اظهارات او اهمیت قایل شد.

ترامپ پس از گسترش اعتراض‌های علیه نژادپرستی در آمریکا، تلاش کرد با صدور فرمانی اجرایی به بهانه حفاظت از بناها و تندیس‌های تاریخی نیروهای فدرال را به شهرهای مختلف بفرستد تا اعتراض‌ها را سرکوب کنند.

اعتراض‌ها به تبعیض نژادی پس از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی که توسط یک پلیس سفیدپوست خفه شد، بالا گرفته و مردم تلاش می‌کنند یادبودها و مجسمه‌های مربوط به دوران برده‌داری و جنگ داخلی را از سطح شهرهای آمریکا حذف کنند.

اعتراضات مردمی آمریکا در حالی به پنجاه و چهارمین روز خود می‌رسد که معترضان همچنان از نابرابری نژادی و رفتار خشونت آمیز پلیس ایالت متحده خشمگین هستند. اگرچه بسیاری از آنها همچنان اصرار به اعتراض صلح آمیز دارند اما تاکنون در برخی از شهرها این اعتراضات به خشونت کشیده شده است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.