نتایج نظرسنجی‌ ها همچنان نشان می‌دهد که تا امروز کاندیدای حزب دموکرات از دونالد ترامپِ جمهوری خواه پیشی گرفته است.

 

به گزارش جماران، 62 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 نتایج نظرسنجی ‌ها نشان می ‌دهد که تا امروز «جو بایدن» کاندیدای حزب دموکرات 6.2 درصد از «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری خواه خود پیشی گرفته است.

بر اساس گزارش موسسه نظرسنجی ریل کلیر پولیتیکس که هر روز آمار کلیه نظرسنجی ‌های صورت گرفته رسانه‌ های آمریکا درباره انتخابات این کشور و میانگین آنها را ارائه می ‌کند، بایدن با 49.6 درصد امتیاز از ترامپ با 43.4 درصد پیش است.

رسانه‌ های معتبر آمریکا هم در نظرسنجی ‌های جداگانه ای از پیشتازی جو بایدن نسبت به دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 خبر می‌دهند.

بر اساس نظرسنجی ‌های موسسه «امرسون» بایدن 49 درصد و ترامپ 47 درصد، پایگاه خبری هیل بایدن 47 درصد و ترامپ 38 درصد، اکونومیست  بایدن 49 درصد و ترامپ 47 درصد، موسسه محافظه کار راسموسن بایدن 46 درصد و ترامپ 45 درصد، شبکه خبری سی ان بی سی بایدن 50 درصد و ترامپ 44 درصد، شبکه خبری سی ان ان بایدن 50 درصد و ترامپ 46 درصد و شبکه خبری ای ‌بی ‌سی نیوز بایدن 54 درصد و ترامپ 44 درصد را نشان می ‌دهد.

در عین حال نتایج نظرسنجی ملی مرکز «مورنینگ کنسول» نشان می‌ دهد که بعد از برگزاری گردهمایی ملی هر دو حزب، جو بایدن با اختلاف 8 درصد از ترامپ پیش افتاده است.

در این نظرسنجی که از 12 هزار و 966 نفر رای‌ دهنده آمریکایی از تاریخ 28 تا 30 اوت (7 تا 9 شهریور ماه) به عمل آمد، 51 درصد از بایدن و 43 درصد از ترامپ حمایت شده است. 

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که بایدن در میان رای ‌دهندگان زن آمریکایی با اختلاف 12 درصد (53 درصد بایدن در برابر 41 درصد ترامپ) و در میان حومه نشینان این کشور 11 درصد (52 درصد بایدن در برابر 41 درصد ترامپ) پیش افتاده است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌ دهد که 51 درصد از رای ‌دهندگان دیدگاه مثبتی نسبت به بایدن دارند که این میزان، نسبت به قبل از برگزاری گردهمایی ملی هر دو حزب، 3 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که 43 درصد از این رای ‌دهندگان نسبت به ترامپ دیدگاه مثبت داشته ‌اند.  

نتایج نظرسنجی‌ ها در آمریکا در حالی گویای برتری نسبی جو بایدن است که دونالد ترامپ بار‌ها تاکید کرده که اعتقادی به نتایج این نظرسنجی‌ ها ندارد. او حتی این را هم گفته که آمار نظرسنجی ‌ها «جعلی» است. به اعتقاد ترامپ جمهوری ‌خواهان در نظرسنجی‌ ها شرکت نمی‌ کنند.

علی‌رغم این موضوع، کاهش محبوبیت ترامپ حداقل در نظرسنجی ‌ها را باید در پی بی‌ تفاوتی ترامپ به شیوع ویروس کرونا، ضربه مهلک اقتصادی این ویروس و اعتراضات به خشونت پلیس در این کشور جست و جو کرد.

همه ‌گیری کرونا در آمریکا اقتصاد این کشور را با بحران عمیقی روبرو کرده و بیکاری میلیون ‌ها نفر را به دنبال داشته است. جدیدترین گزارش‌ ها در آمریکا نشان می ‌دهد با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا میزان تقاضا برای بهره‌ مندی از مزایای بیکاری در آمریکا رو به افزایش گذاشته و پیش ‌بینی شده است تا پایان ماه جاری میلادی حدود 50 میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست بدهند.

در عین حال، تظاهرات ضد نژادپرستی در شهر «پورتلند» واقع در ایالت «اورگان» آمریکا به زودی 100 شبه می‌ شود.

فعالان جنبش «جان سیاهان ارزش دارد» تقریبا هر شب پس از کشته شدن «جورج فلوید» جوان سیاه‌ پوستی که پس از دستگیری توسط پلیس آمریکا در مینیاپولیس جان باخت، به خیابان ها می ‌آیند و با پلیس و گاهی نیز با گروه‌ های هوادار جریان راست افراطی درگیر می ‌شوند.

شهردار پورتلند به دلیل توسل به نیروهای امنیتی به گونه ‌ای که «غیرمتناسب» خوانده شده با انتقاد‌های زیاد روبرو است و درخواست برای استعفای وی افزایش یافته است. ابتدای هفته جاری در حاشیه این تظاهرات و در پی درگیری میان معترضان به نژادپرستی با هواداران یک گروه منتسب به جریان راست افراطی یک نفر به ضرب گلوله کشته شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.