در حالی به موعد برگزاری انتخابات نزدیک می شویم که ترامپ همچنان در نظرسنجی ها از بایدن عقب است.

 

به گزارش جماران، 70 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020، نتایج نظرسنجی ‌ها نشان می ‌دهد که تا امروز، «جو بایدن» کاندیدای حزب دموکرات از «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری خواه خود پیشی گرفته است.

تازه‌ترین نظرسنجی ‌ها در بین دانشجویان کالج آمریکا از برتری جو بایدن بر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حکایت دارد.

براساس نتایج نظرسنجی موسسه «نایت» 70 درصد دانشجویان کالج ‌های آمریکا در انتخابات 2020 به بایدن رای خواهند داد. تنها 18 درصد اعلام کرده اند که به ترامپ رای می ‌دهند.در این نظرسنجی 81 درصد شرکت کنندگان گفتند که تصور نامطلوبی از ترامپ دارند و تنها 19 درصد تصور مطلوبی از ترامپ داشتند. این نظرسنجی از 9 تا 12 اوت با مشارکت 4000 دانشجو انجام شد.

جدیدترین نتایج نظرسنجی «هیل - هریس ایکس»  نیز نشان داد که جو بایدن با اختلاف 6 درصد از ترامپ پیش افتاده است.

طبق این نظرسنجی ‌صورت گرفته که در سطح ملی در آمریکا برگزار شده است، 45 درصد از شرکت‌ کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که روز انتخابات به بایدن رای خواهند داد و 39 درصد نیز اعلام کردند که از ترامپ حمایت می‌ کنند. نتایج نظرسنجی 11 تا 14 اوت نمایانگر دستاوردی برای بایدن است که پیش از این در نظرسنجی8 تا 11 اوت با اختلاف 4 درصد و آراء 44 درصد از ترامپ با آراء 40 درصد جلوتر قرار گرفته بود.

بر اساس نظرسنجی موسسه Redfield & Wilton strategies در سطح فدرال، بایدن 56 به 44 درصد پیش است. در فلوریدا برتری بایدن، 49 به 41 درصد است. در پنسیلوانیا، بایدن 48 به 41 درصد پیش است. در ویسکانسین، ترامپ، 49 به 39 درصد عقب است. در میشیگان، بایدن 50 به 38 درصد جلوتر است. در آریزونا، برتری بایدن 47 به 38 درصد است. در کارولینای شمالی، ترامپ 46 به 44 درصد از رقیبش پیش است.

در عین حال، در نظرسنجی شبکه ای ‌بی ‌سی نیوز/ پایگاه ایپسوس که 11 و 12 اوت انجام شد، میزان حمایت ‌ها از جو بایدن در انتخابات نوامبر 40 درصد بود و در نظرسنجی مشابهی که 21 و 22 اوت پس از نخستین جلسه مجازی کنوانسیون ملی دموکرات ‌ها انجام شد میزان حمایت از وی با پنج درصد افزایش به 45 درصد رسید.

میزان محبوبیت ترامپ در این نظرسنجی 32 درصد اعلام شد که تغییری نداشته است.

بایدن در حال حاضر در مقایسه با دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر از محبوبیت بالایی در بین جامعه سیاه‌ پوستان برخوردار است و به طور کلی با میزان محبوبیت 69 درصدی از بالاترین میزان محبوبیت در این جامعه آماری برخوردار است. تنها 39 درصد از بزرگسالان سفیدپوست و 52 درصد از اسپانیایی - آمریکایی ‌ها همین نظر را دارند و حامی بایدن هستند. میزان محبوبیت بایدن در بین دموکرات‌ ها نیز 7 درصد افزایش یافته و از 79 درصد به 86 درصد رسیده است.

حزب جمهوری خواه آمریکا رسما دونالد ترامپ را برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری این کشور معرفی کرد. در همین حال «مایک پنس» نیز به عنوان کاندیدای سمت معاونت ریاست جمهوری در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا معرفی شد.

کنوانسیون ملی جمهوری خواهان روز دوشنبه با سخنرانی سناتور «تیم اسکات، سناتور استیو اسکالیز و نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد آغاز شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.