تازه ترین نظرسنجی های انتخابات آمریکا از پیشتازی بایدن خبر می دهد.

 

به گزارش جماران، بر اساس نظر سنجی مشترک نشریه «وال استریت ژورنال و شبکه تلویزیونی ان بی سی»، جو بایدن با 9 درصد بیشتر از رقیب انتخاباتی اش دونالد ترامپ اقبال بیشتری در میان رای دهندگان آمریکایی به خود اختصاص داده است.

در نتایج این نظرسنجی، 50 درصد پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کرده و 41 درصد نیز حمایت خود را از ترامپ اعلام کردند.

در تازه ترین اظهار نظر، «برنی سندرز» سناتور دموکرات از ایالت ورمونت آمریکا دونالد ترامپ را یک «دروغگوی بیمار» خواند که عادت به دروغگویی دارد.

این در حالی است که نظرسنجی پایگاه راسموسن نشان می‌ دهد اقدام بایدن در انتخاب سناتور «کامالا هریس» باعث دودستگی در آرای رای دهندگان سیاه پوستان شد.

بر اساس این نظرسنجی، احتمال رای دادن یک سوم رای دهندگان سیاه پوستان به حزب دموکرات با انتخاب هریس، کاهش یافت.

نظرسنجی پایگاه راسموسن، غافلگیری ناخوشایندی برای دموکرات ‌ها به همراه داشت. انتخاب کامالا هریس به اندازه‌ ای که دموکرات ‌ها تصور می ‌کردند به سود بایدن نخواهد بود. بر اساس این نظرسنجی، انتخاب هریس باعث تقسیم آرای سیاه پوستان به سه بخش خواهد شد. انتخاب هریس باعث کاهش احتمال رای دادن یک سوم سیاه پوستان به حزب دموکرات شد و یک سوم رای دهندگان سیاه پوست هم ابراز عقیده کردند که به احتمال زیاد به بایدن و هریس رای خواهند داد. یک سوم از رای دهندگان آفریقایی تبار هم تاکید کردند انتخاب هریس تاثیری برای رای آنها نخواهد داشت. با این وجود به نظر می ‌رسد، سیاه پوستان بیش از سفیدپوستان در آمریکا، دیدگاه مثبتی به هریس دارند.

37 درصد از سیاه پوستان تاکید کردند نظر بسیار مثبتی درباره هریس دارند که این نسبت در بین رای دهندگان سفیدپوستان 28 درصد است. مسئولان حزب دموکرات امیدوار بودند هریس باعث شود 90 درصد از رای دهندگان سیاه پوست در آمریکا از بایدن حمایت کنند. اما نظرسنجی راسموسن هشداری برای دموکرات هاست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.