سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرده که پس از مقاله نیویورک تایمز در مورد طالبان، تهدیدهایی دریافت کرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سفارت روسیه در واشنگتن در توئیتر خود مقاله روزنامه نیویورک تایمز درباره ادعای حمایت مالی مسکو از شبه نظامیان طالبان در افغانستان را جعلی خواند و خواستار آن شد که مقامات آمریکایی به طور مناسب به تهدیدهایی که دیپلمات ها به دلیل اخبار دروغ دریافت می کنند، پاسخ دهند.

پیش از این، نیویورک تایمز با استناد به منابعی در سازمان ‌های اطلاعاتی امریکا، مقاله ای را منتشر کرد که ادعا شده بود که سازمان ‌های اطلاعاتی نظامی روسیه پاداش های را برای طالبان جهت حمله به سربازان آمریکایی در افغانستان تعیین کرده بودند.

این روزنامه در گزارشی با استناد به اظهارات مقام‌ های آمریکایی که نامشان فاش نشده، می ‌گوید سال پیش یک واحد مخفی در «گ ا‌ر ئو»، اداره اصلی اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، به اقدامات موفقیت ‌آمیز در کشتن نیروهای آمریکایی «پاداش اختصاص داده است».

بنابراین گزارش، این واحد مخفی با اتهام ‌هایی در رابطه با سوءقصد در اروپا و فعالیت‌ های مشابه دیگر در ارتباط است.

نیویورک ‌تایمز از سوی دیگر در گزارش خود می ‌گوید دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا در ماه مارس (اواخر زمستان، اوایل بهار) از برآورد اطلاعاتی تازه مطلع شده است. با این حال دولت هنوز در مورد واکنش به آن تصمیمی نگرفته است.

نیویورک ‌تایمز می ‌گوید بخشی از برآورد اطلاعاتی بر پایه اعترافات شبه‌ نظامیان و مجرمان بازداشت ‌شده افغان تهیه شده ‌است. این روزنامه همچنین تاکید کرده مقام‌ های آمریکایی مطمئن نیستند اجازه به انجام این اقدامات در چه سطحی از دستگاه رهبری روسیه صادر شده ‌است.

سفارت روسیه خطاب به نیویورک تایمز گفت: «ساخت اخبار جعلی تهدید کننده زندگی را متوقف کنید.» 

سفارت روسیه در حساب کاربری ‌اش در توئیتر نوشت: «در فقدان دلیل برای تهمت زدن به روس ‌ها، نیویورک‌ تایمز حاضر و آماده است تا قصه‌ های جعلی تازه‌ بسازد».

این سفارت خانه افزود: روزنامه‌ نگارانی که گزارش را تهیه کرده ‌اند «به ‌روشنی اطلاعی از همکاری‌ ها بین روسیه و آمریکا در مورد افغانستان، در مورد سوریه، کره شمالی، ونزوئلا و ایران ندارند».

دیپلمات ها همچنین از مقامات آمریکا خواستند که اقدامات برای تامین و تحقق تعهدات بین المللی خود تحت کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک سال 1961 را انجام دهند. به عنوان شواهد، سفارت تصاویری از تهدیدهای مربوط به کارمندان خود توسط یک کاربر توییتر ارسال شده پس از انتشار این مقاله را ضمیمه کرد.

پیش از این، جمهوری خواهان در کنگره آمریکا گزارشی را منتشر کردند که در آن، آنها روسیه را به حمایت از طالبان متهم کردند و خواستار تحریم های شدیدتر علیه مسکو شدند.

​سفارت روسیه در افغانستان پیشتر بارها گزارش های مربوط به کمک روسیه به طالبان را تکذیب کرده بود و آنها را اقدامات مهندسی شده برای بی اعتبار کردن نگرش سازنده مسکو در ساختن یک افغانستان صلح آمیز و پایدار دانسته بود.

آمریکا در سال 2001 به افغانستان حمله و این کشور را به اشغال خود در آورد. در واشنگتن این مسئله به این گونه توضیح داده شد که طالبان به شبه نظامیان القاعده، که حملات 11 سپتامبر را انجام داده بودند، پناه می دهد. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.