با کشته شدن این نظامی آمریکایی تعداد نظامیان کشته شده آمریکا در افغانستان به 20 تن افزایش یافت.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه طالبان یک نظامی دیگر آمریکایی را در افغانستان کشت.

ارتش آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در درگیری های امروز دوشنبه در افغانستان یک نظامی آمریکایی کشته شد.

ارتش آمریکا جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.

برخی منابع نیز گفتند که در پی حملۀ طالبان شامگاه یکشنبه به خودروی نیروهای آمریکایی مستقر در شمال‌شرق افغانستان، دست‌کم یکی از نظامیان آمریکایی کشته شد.

این حادثه چند زخمی نیز در میان سربازان آمریکایی و افغان برجای گذاشت.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان ضمن انتشار پیامی در پیام‌رسان واتس‌اپ و پذیرش مسئولیت این حمله، محل وقوع آن را منطقه «چهار دره» در ولایت «قندوز» اعلام کرد.

بیش از ده‌ها شهروند خارجی در سال ۲۰۱۹ میلادی در جریان حملات گروه‌های شبه‌نظامی افغانستان کشته شده‌اند و در پی حملۀ شامگاه یکشنبه، شمار کشته شدگان آمریکایی این سال نیز به ۲۰ نفر رسید.

نزدیک به ۲۰ هزار سرباز خارجی که بیشتر آنها آمریکایی هستند، در چهارچوب ماموریت‌های ناتو برای آموزش، کمک و مشاوره به نیروهای افغان، در خاک این کشور حضور دارند و برخی از نظامیان آمریکایی نیز در عملیات ضدتروریسم که علیه گروه‌های شبه‌نظامی اجرا می‌شود، مشارکت دارند.

حمله یکشنبه شب در حالی انجام شده است که نمایندگان آمریکا دور جدیدی از مذاکرات را با طالبان به میزبانی قطر از سر گرفته‌اند. محور اصلی این مذاکرات، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در قبال دریافت تضمین‌های امنیتی از سوی طالبان است.

این مذاکرات یک بار پیش از این در حالی که فاصلۀ زیادی تا رسیدن به توافق نهایی نداشت، به دلیل کشته شدن یک سرباز آمریکایی در خاک افغانستان متوقف شد.

ماه گذشته نیز دو تن از نیروهای آمریکایی در پی سقوط هلی‌کوپتر آنها در ولایت «لوگر» در شرق افغانستان کشته شدند. اگرچه طالبان مسئولیت سقوط این هلی‌کوپتر را برعهده گرفت اما نیروهای آمریکایی ادعای آنها را در این باره رد کردند.

بیش از ۲۴۰۰ آمریکایی تا کنون در جریان جنگ داخلی ۱۸ سالۀ افغانستان کشته شده‌اند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.