«قاری یوسف احمدی» یکی از سخنگویان گروه طالبان اعلام کرد که این گروه مسئولیت این حمله را به عهده می گیرد و تأکید کرد که همه نظامیانی که در خودروی زره پوش بودند کشته شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی ناتو و یک مسئول افغانستانی گفتند که یک بمب کنار جاده ای در زمان عبور یک کاروان نظامیان خارجی در ولایت«قندهار» در جنوب افغانستان امروز شنبه منفجر شد.

این دو مسئول درباره تلفات این حمله اظهار نظری نکردند.

یک مسئول بلندپایه نظامی افغانستانی در قندهار گفت که انفجار در منطقه «داند» و در زمان عبور یک کاروان نظامیان خارجی به وقوع پیوست.

این مسئول افزود:که انفجار یک خودروی زره پوش نظامیان(تروریست های) آمریکایی را هدف قرار داد.

این مسئول نظامی افغانستانی در ادامه گفت که نیروهای خارجی منطقه را به محاصره خود در آوردند و نیروهای افغانستانی را از محل انفجار دور نگه داشتند.

سخنگوی ناتو نیز اعلام کرد که این ائتلاف اوضاع را بررسی می کند اما به جزئیات بیشتری نپرداخت.

«قاری یوسف احمدی» یکی از سخنگویان گروه طالبان اعلام کرد که این گروه مسئولیت این حمله را به عهده می گیرد و تأکید کرد که همه نظامیانی که در خودروی زره پوش بودند کشته شدند.

در همین حال، برخی منابع از کشته 2 نظامی(تروریست) آمریکایی در این حمله و زخمی شدن دو نظامی دیگر خبر دادند.

به رغم آرامش نسبی همزمان با بارش برف شدید در کوه ها که طی آن عناصر طالبان معمولا نفسی تازه می کنند تا حملات بهاره خود در هر سال را آغاز کنند اما بمب های کنار جاده ای نیروهای خارجی یا افغانستانی را هدف قرار می دهد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.