مدیر مرکز نوآوری ‌های برجسته در ژنومیک دانشگاه پکن، از ساخت دارویی که می ‌تواند کرونا را از بین ببرد سخن به میان آورد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از فرانس پرس، دانشمندان در لابراتوار چین در حال ساخت داروی جدیدی هستند که به گفته آنها این دارو می‌ تواند ویروس کرونا را از بین ببرد.

به گفته دانشمندان چینی، این دارو نه تنها زمان بهبودی را کوتاه می ‌کند بلکه ایمنی بدن در کوتاه مدت را نیز فراهم خواهد کرد.

«سانی شی» مدیر مرکز نوآوری‌ های برجسته در ژنومیک دانشگاه پکن اعلام داشت: در این دارو از آنتی بادی های خنثی استفاده می شود، که تیم وی خون 60 بیمار بهبود یافته را نمونه گرفته است. به گفته وی، اکنون این دارو در مرحله آزمایش حیوانات با موفقیت استفاده می شود.

سانی افزود: وقتی ما آنتی بادی ‌های خنثی کننده را به موش های آلوده تزریق کردیم، پس از پنج روز ویروس 2.5 هزار برابر کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: آزمایشات بالینی این دارو در استرالیا و سایر کشورها انجام می شود و باید امسال برای استفاده آماده گردد.

این دانشمند چینی در ادامه گفت: ما امیدواریم که این آنتی بادی های خنثی کننده بتوانند به یک داروی تخصصی تبدیل شوند که ویروس همه ‌گیر کرونا را متوقف کنند.

پیش از این محققان اثربخشی داروی «اینترفرون» را در 77 بیمار مبتلا به کووید-19 در ووهان چین بررسی کردند، به گفته محققان هیچکدام از این بیماران نیاز به مراقبت‌ های شدید یا دستگاه ‌های تنفس مصنوعی نداشتند.

محققان اظهار داشتند که درمان با اینترفرون می ‌تواند ترشحات ویروسی از دستگاه تنفسی فوقانی و همچنین میزان عوامل التهابی در خون بیمارانی با علائم شدید کووید-19 را کاهش دهد.

استفاده از پادتن روش درمانی جدیدی نیست و پیش ‌تر نیز در معالجه چندین ویروس دیگر از جمله اچ ‌آی ‌وی، ابولا و سندرم تنفسی خاورمیانه یا مرس (MERS) نتایج موفقیت ‌آمیزی داشته است.

همزمان با تلاش برای داروی درمان بیماری کووید19، چین در حال آزمایش پنج واکسن پیشنهادی برای مقابله با ویروس کرونا بر روی انسان است. افزون بر چین، بیش از 100 پروژه تولید واکسن کرونا نیز در سایر کشورهای جهان از جمله آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس در حال اجراست ولی مطابق تاکید سازمان جهانی بهداشت، ساخت واکسن به حداقل 12 تا 18 ماه زمان نیاز خواهد داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.