3 واکسن کرونا در چین وارد مرحه دوم آزمایش بالینی شد

سه واکسن کشور چین برای مقابله با کووید ۱۹ وارد مرحله دوم آزمایش‌های بالینی شده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، زو کیانگ، رئیس کمیسیون علم و فناوری چین گفت: سه واکسن برای مقابله با کووید ۱۹ وارد مرحله دوم آزمایش‌های بالینی شده‌اند.

وی ادامه داد: پکن به منظور کنترل بیماری همه گیر کووید ۱۹ و کاهش شیوع آن، ۲۱ پروژه علمی و فناوری ترتیب داده است.

زو کیانگ در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا گفت: پنج داروی نوآورانه برای آزمایش‌های بالینی تأیید شده و همه آنها وارد مرحله دوم  مطالعات بالینی شده‌اند.

رئیس کمیسیون علم و فناوری چین تأکید کرد: براساس برنامه اقدام سه ساله تقویت سیستم مدیریت اضطراری برای امنیت عمومی در پایتخت، پکن مکانیسم ارتباطی برای پیشگیری، تحقیقات علمی، درمان و تصویب اضطراری را ایجاد خواهد کرد.

پکن همچنین تحقیقات و توسعه معرف‌های تشخیصی، داروها، واکسن‌ها و تجهیزات پزشکی را تسریع خواهد کرد و از تولید کنندگان داروسازی و واکسن برای گسترش ظرفیت خود برای برآوردن مطالبات حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون علم و فناوری چین در پایان گفت: پکن نقش حمایتی فناوری‌های جدید مانند داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی، 5G و اینترنت اشیا را در نظارت و تجزیه و تحلیل همه گیری، ردیابی ویروس، پیشگیری از شیوع، کنترل و درمان آن تقویت خواهد کرد.

واکسن‌های تحت آزمایش کارآزمایی بالینی شامل  پنج واکسن بالقوه برای درمان بیماری کووید-۱۹ می‌شوند که سه مورد از آنها به تازگی وارد فاز دوم آزمایش‌ها شده‌اند. 

مطلب مرتبط: 

 

دیدگاه تان را بنویسید