یک ​شرکت بیوتکنولوژی از اتمام مرحله اولیه آزمایش واکسن کرونا خبر داد و گفت که پادتن کرونا در بدن هر 45 داوطلب تولید شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت بیوتکنولوژی «مدرنا» از اتمام مرحله اولیه آزمایش واکسن کروناویروس خبر داد و گفت که پادتن کرونا در بدن هر 45 داوطلب تولید شده است.

نام واکسن این شرکت م.آر.آن.ای 1273 است.

تزریق آزمایشی این واکسن توسط موسسه ملی آلرژی و بیماری‌ های عفونی آمریکا که «آنتونی فائوچی» رئیس آن است، نشان داده که این واکسن توانسته سیستم ایمنی دریافت ‌کنندگان را به تولید پادتن ‌های خنثی ‌کننده ویروس کرونا وادار کند.

این شرکت درباره جزئیات این واکسن گفت: داوطلبان به سه گروه 15 نفری تقسیم شدند. برای هر گروه، یک دوز متفاوت در مقادیر 25، 100 و 250 میکروگرم تجویز شد و شرکت کنندگان دو دوز با تزریق عضلانی به شانه و در فواصل تقریبی 28 روز دریافت کردند.

دو هفته پس از دوز دوم، میزان پادتن در گروهی که 25 میکروگرم به آنها تزریق شده بود در حدی بود که معمولا در خون افرادی که کروناویروس داشته اند مشاهده می شود.

در بدن شرکت کنندگان گروه های دوم و سوم، میزان پادتن حتی به مقادیر بسیار زیادی تولید شده بود.

شرکت مدرنا گفته مرحله بزرگتر آزمایش این واکسن که می‌ تواند نشان دهد آیا تزریق آن واقعا از عفونت ناشی از ابتلا به کرونا جلوگیری خواهد کرد، در ماه ژوئیه - 40 روز دیگر- آغاز خواهد شد.

تحقیقات برای ساخت واکسن کووید19 با سرعتی بی ‌سابقه در نقاط مختلف جهان در جریان است به طوری که هم اکنون 80 گروه تحقیقاتی در کشورهای مختلف سرگرم ساخت واکسن ‌های مختلف برای مقابله با ویروس تازه شناخته شده کرونا هستند.

مدرنا نخستین گروه داروسازی بود که آزمایش تجربی واکسن کرونا را آغاز کرد. 

این واکسن حاوی بخشی کوچک و ناکاملی از ساختار کدهای ژنتیکی ویروس کرونا 2019 است که به داوطلبان تزریق می ‌شود.

محققان امیدوارند که این ساختار ناقص ژنتیکی بدون این که فرد را بیمار کند، به سیستم ایمنی بدن او یاد دهد که پادتن مناسبی برای مبارزه با ویروس کامل تولید کند و این پادتن را در حافظه خود نگه دارد تا در صورت مواجهه با ویروس واقعی آمادگی دفاع از خود را داشته باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.