با وجود قرنطینه بیش از نیمی از جمعیت جهان در مجموع تاکنون ۳،۲۲۰،۹۷۰ نفر از زمان ظهور این بیماری در ماه دسامبر به کرونا مبتلا شده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، همه گیری ویروس کرونا همچنان در آمریکا پیشروی می ‌کند و شمار افراد آلوده به ویروس در آمریکا به 1،064،572 نفر رسید.

دانشگاه جانز هاپکینز هم اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته بیش از 2500 نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و شمار کلی فوتی ها را به 61,669 نفر رساندند. چند هفته پیش دونالد ترامپ اعلام کرده بود که اگر تعداد جان باختگان از بیماری کووید19 زیر 60 هزار تن باشد به معنی موفقیت دولت در مهار ویروس کرونا خواهد بود.

با وجود قرنطینه بیش از نیمی از جمعیت جهان در مجموع تاکنون 3,221,617 نفر از زمان ظهور این بیماری در ماه دسامبر به کرونا مبتلا شده اند.

 

Untitled

 

همچنین 228 هزار و 263 نفر در سراسر جهان براثر ابتلا به کووید19 جان باخته ‌اند. شمار بهبودیافتگان هم امروز از یک میلیون فراتر رفت و به یکی میلیون و 5 هزار و 229 نفر رسید.

اخبار مرتبط با شیوع کرونا را در بخش زیر می خوانیم:​

جلسه اضطراری سازمان جهانی بهداشت 

سازمان جهانی بهداشت در نظر دارد امروز پنجشنبه برای بررسی شیوع کرونا جلسه اضطراری تشکیل دهد. قرار است کمیته امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت برخی بررسی روند شیوع کووید 19 تشکیل جلسه بدهد.

 

بحران در حمل و نقل هوایی؛ بوئینگ 16 هزار نفر را اخراج می‌ کند

شرکت بوئینگ همزمان با ادامه بحران در حمل و نقل هوایی به دلیل شیوع کرونا اعلام کرد که حدود 10 درصد از نیروی کار خود در سطح جهان را اخراج خواهد کرد. به این ترتیب 16 هزار نفر از کارگران و کارمندان شرکت بوئینگ در سراسر جهان بیکار خواهند شد.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که برای صرفه جویی در مخارج در نظر دارد تولید آن دسته از هواپیماها را که از آنها برای طی مسافت های طولانی تر استفاده می شود کاهش دهد.

در مجموع 15 درصد مشاغل بخش هوانوردی غیرنظامی این شرکت حذف خواهد شد.

وضعیت بوئینگ پیش از شیوع کرونا نیز به دلیل مشکل مدل هواپیمای «737 مکس» بحرانی بود.

 

کشف کامیون های حامل ده ها جسد در حال پوسیدن در نیویورک

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، ده ها جسد در حال پوسیدگی در کامیون های واقع در نزدیکی یک مرکز کفن و دفن در محله «بروکلین» نیویورک پیدا شده است.

پلیس شکایات بسیاری از ساکنان خانه های همسایه به خاطر  بوی نامطبوع از کامیون ها راحدود ساعت 11 صبح به وقت محلی دریافت کرد و با رسیدن به محل کامیون هایی با ده ها اجساد پوسیده در داخل آنها را پیدا کرد.

 

فاوچی: شواهد روشن از تاثیر رمدسیویر بر کاهش دوره درمان کرونا 

دکتر «آنتونی فاوچی» مشاور امور بهداشت کاخ سفید گفته است نتایج و داده ‌های یک کارآزمایی بالینی درباره تاثیر داروی رمدسیویر، محصول «گیلیاد ساینس» امیدوار کننده و خبر خیلی خوبی برای بهبود بیماران مبتلا به کرونا است.

بیمارانی که داروی رمدسیویر مصرف کردند دوره بهبود آنها 11 روز بوده است در حالی که بیمارانی که یک دارونما مصرف می‌ کردند دوره بهبود آنها 15 روز بوده است.

وی با این حال تاکید کرد تاثیر داروی رمدسیویر به لحاظ آماری هنوز قابل توجه نیست.

در همین حال موسسه ملی بهداشت آمریکا هم آمار مربوط به این دارو را منتشر کرده است که براساس آن آمار مرگ و میر در بین بیمارانی که رمدسیویر مصرف کردند 8 درصد و برای بیمارانی که یک دارونما مصرف کردند بیش از 11.5 درصد بود.

مدیرعامل شرکت سازنده دارو می‌گوید آنها «دسترسی همگان در سراسر جهان را تضمین می ‌کنند».

 

ترامپ: چین می‌ خواهد من در انتخابات ببازم

رئیس جمهور آمریکا گفت نحوه مقابله چین با شیوع کرونا نشان می‌ دهد که پکن دست به هر کاری می ‌زند تا او در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در ماه نوامبر پیروز نشود.

دونالد ترامپ در مصاحبه اختصاصی با رویترز در کاخ سفید با اشاره به این که در حال بررسی گزینه‌ های مختلف برای برخورد با چین به دلیل شیوع کرونا است، اظهار داشت: کارهای زیادی می ‌توانم انجام دهم.

دونالد ترامپ چین را مسئول بیماری همه‌ گیر کرونا می ‌داند.

 

تکرار ادعای آمریکا درباره پنهان اطلاعات کرونا توسط چین

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا بار دیگر اظهار داشت که مقامات چینی بخشی از اطلاعات مربوط به کرونا را مخفی کرده اند.

پومپئو در مصاحبه با فاکس نیوز تاکید کرد: در پایان، چین مسئول پنهان کردن داده های مربوط به کرونا خواهد بود

 

آمریکا از خطر قحطی و گرسنگی در کره شمالی سخن گفت

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد در کره شمالی خطر واقعی شیوع گسترده کرونا و قحطی و گرسنگی وجود دارد.

 

خرید گسترده کیسه اجساد در آمریکا آغاز شد

مقامات آمریکا در حال آماده سازی برای بدترین سناریوی کرونا هستند. بر همین اساس سازمان فدرال غیر مترقبه آمریکا دستورالعمل خرید 100 هزار کیسه برای اجساد انسان را صادر کرده است.

این سفارش توسط یک پیمانکار از کالیفرنیا انجام خواهد شد. قیمت تخمینی خرید 5.1 میلیون دلار است.

 

جهش در شمار جان باختگان کرونا در انگلیس

دولت انگلیس در پی فشار افکار عمومی و نهاد‌های مدنی و در پی انتشار گزارش ‌های مرکز آمار این کشور شمار جان باختگان کرونا را که تا دیروز 21 هزار نفر اعلام کرده بود به یک باره امروز با 4348 نفر افزایش 26097 نفر اعلام کرد.

دولت انگلیس تاکنون در گزارش روزانه فقط شمار جان باختگان از ویروس کرونا در بیمارستان ‌ها را اعلام می‌ کرد.

 

 

مرگ یک ‌سوم مبتلایان در بیمارستان‌ های انگلیس

نتایج تکان دهنده تحقیقات صورت گرفته توسط سازمان موسوم به کنسرسیوم مشخصات بالینی کرونا در انگلیس نشان می‌دهد که 33 درصد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ‌های این کشور جان خود را از دست می‌دهند.

همچنین 45 درصد کسانی که به بخش مراقبت‌ های ویژه منتقل می ‌شوند هرگز از این بخش خارج نشده و روانه سردخانه می شوند.

البته گفته شده 53 درصد کرونایی ها در بیمارستان ‌های این کشور، دچار بیماری ‌های دیگری از جمله مشکلات قلبی، دیابت و آسم بوده‌ اند. 

 

وزیر خارجه انگلیس: موج دوم ابتلا به کرونا یک خطر فرضی نیست

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس گفت موج دوم ابتلا به کرونا یک خطر فرضی نیست و به انگلیس محدود نمی ‌شود. ویگ فت: ما هنوز از پیک شیوع کرونا عبور نکرده ایم.

 

بیکاری موقت 11.3 میلیون نفر در فرانسه 

وزیر کار فرانسه اعلام کرد در پی شیوع کرونا، 11 میلیون و 300 هزار نفر از حقوق بگیران این کشور به طور موقت بیکار شده اند که برابر با بیش از یک دوم کارمندان است.

وزیر کار در مورد اینکه آیا والدینی که به دلیل بازگشایی تدریجی مدارس باید از فرزندان خود نگهداری کنند همچنان کمک هزینه دریافت خواهند کرد، پاسخ مثبت داد.

وزیر کار فرانسه گفت این والدین از 15 مارس تا 1 مه از کمک هزینه روزانه برخوردار بودند و این پرداخت از اول مه به نظام بیکاری جزئی محول خواهد شد و این سیستم در تمام ماه ادامه خواهد داشت.

شمار جان باختگان کرونایی در فرانسه از 24 هزار نفر فراتر رفته است.

 

کرونا از ژانویه امسال وارد ایتالیا شده بود

بر اساس مطالعات به عمل آمده توسط «نیروی واکنش سریع» بهداشت و درمان استان «لومباردی» در ایتالیا، ویروس کووید19 از تاریخ 26 ژانویه امسال (6 بهمن)، یعنی یک ماه قبل از شناسایی اولین فرد آلوده به آن در شهر «کودونیو» در لومباردی، در شهر میلان وجود داشته است. در این تاریخ، دست کم 160 نفر از شهروندان ایتالیایی در میلان و دیگر شهر‌های استان لومباردی به این ویروس آلوده شده بودند.

در واقع در ماه ژانویه زنجیره انتقال ویروس فعال شده بود. اما علائم آن با علائم ناشی از بیماری آنفولانزا اشتباه گرفته شده بود.

 

کاهش موارد ابتلا به کمتر از 10 نفر در 30 استان ترکیه

شمار موارد ابتلا به کرونا در 30 استان ترکیه در یک هفته اخیر به کمتر از 10 نفر رسیده است.

بر اساس آماری که وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد: شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 117،589 نفر و شمار جان باختگان به 3081 نفر رسیده است. همچنین براساس آمار وزارت بهداشت ترکیه 1574 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در این کشور در بخش ‌های مراقبت‌ های ویژه بیمارستان ‌ها به سر می ‌برند.

 

برچیدن قرنطینه در لهستان

دولت لهستان اعلام کرد از هفته آینده مهدکودک ها، هتل‌ ها و برخی مراکز تجاری را بازگشایی خواهد کرد.

 

فعالیت رستوران ‌ها در سوئیس، به زودی

دولت سوئیس نیز اعلام کرد رستوران ‌ها می‌ توانند از 11 مه فعالیت‌ های خود را از سرگیرند.

 

افزایش تعداد جانباختگان کرونا در آلمان 

موسسه رابرت کخ اعلام کرد با آلوده شدن 1478 نفر دیگر در آلمان به کرونا، تعداد افراد آلوده به این ویروس به 159119 نفر رسید. 173 نفر دیگر در آلمان جان خود را به سبب ابتلا به کرونا از دست دادند و تعداد جانباختگان به 6288 نفر رسید.

 

افزایش نگرانی از گسترش کرونا در شهرهای هسته‌ ای روسیه

رئیس شرکت دولتی روس اتم به افزایش نگرانی ‌ها از انتشار کرونا در شهرهای هسته ‌ای این کشور اشاره کرد و آن را خطرناک خواند.

وی افزود: اوضاع در چند شهر روسیه ازجمله (شهر اتمی) ساروف که مرکز بزرگ علمی و تسلیحاتی روسیه در آن واقع شده به شدت نگران کننده است.

شمار بیماران کرونایی در مراکز هسته ‌ای روسیه هر روز افزایش می ‌یابد و تا روز گذشته 86 نفر مبتلا به این بیماری تحت کنترل قرار دارند و 19 نفر دیگر هم در بیمارستان ‌ها بستری شده ‌اند.

تعداد مبتلایان در روسیه در مجموع به 99399 تن و شمار کل جانباختگان به 972 نفر رسیده است.

 

ترامپ مستقیما با پوتین درباره فاجعه نیویورک صحبت کرده بود

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت: وقتی نیویورک در میان این فاجعه بشردوستانه قرار داشت، ترامپ مستقیماً در مورد این موضوع با پوتین صحبت کرد و پوتین گفت که ما کمک خواهیم کرد، ترامپ هم گفت: متشکرم.

پسکوف گفت: اینکه وزارت خارجه به این موضوع نپرداخت این سؤال دیگری است.

 

بازگشایی شهر ممنوعه پکن 

چین اعلام کرد شهر ممنوعه پکن روز جمعه پس از سه ماه تعطیلی بازگشایی خواهد شد.

اما از استان هیلونگ‌ جیانگ اخبار بدی می‌ رسد. در این استان موارد جدید ابتلا به کرونا مشاهده شده است.

 

نخستین روز بدون ابتلا در کره جنوبی

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های کره جنوبی برای نخستین بار از عدم ثبت مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد.

کره جنوبی در روزهای نخست شیوع کرونا، پس از چین به دومین کانون بزرگ همه گیری جهان تبدیل شده بود اما با انجام صدها هزار آزمایش و تدابیر محدود کننده، به کارگیری نرم افزارها و اجرای طرح های فاصله گذاری اجتماعی، موفق به مهار کرونا شده است.

با این حال در 24 ساعت گذشته 4 مورد وارداتی در کشور ثبت شده است.

در کره جنوبی تا امروز پنجشنبه شمار مبتلایان به کرونا 10765 نفر اعلام شده است که از این تعداد 9059 نفر درمان شده و 247 نفر هم جانشان را از دست داده اند.  

 

کرونا نرخ بیکاری در ژاپن را به بالاترین رقم یک سال گذشته رساند

آمارهای رسمی دولت ژاپن نشان می دهد که نرخ بیکاری در این کشور به دنبال شیوع کرونا به بالاترین میزان در یک سال گذشته رسیده است.

نرخ بیکاری فصلی در ژاپن در ماه مارس امسال به 2.5 درصد رسید که بالاترین رقم از مارس سال 2019 محسوب می شود.

نرخ بیکاری در دسامبر 2019 در ژاپن 2.2 درصد اعلام شد که پایین ترین رقم از سال 1992 میلادی بوده است.

رونا در ژاپن 13895 تن را مبتلا کرده و جان 413 تن را هم گرفته است.

 

افزایش مبتلایان به کرونا در هند همزمان با افزایش دما

هرچند دمای هوای برخی شهر‌های هند از جمله دهلی به تازگی حتی به 40 درجه هم رسیده، اما تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور افزایش یافته است. وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند امروز جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در هند را اعلام کرد.

از آغاز تاکنون تعداد مبتلایان به کرونا در هند به 33050 نفر رسیده است و از این تعداد 8325 نفر درمان شدند و 1074 نفر جان باختند.

 

اعمال محدودیت ‌های هوشمند در پاکستان

دولت پاکستان همزمان با عبور شمار کرونایی ها این کشور از 15.5 نفر اعلام کرد که افزایش غربالگری و اعمال طرح محدودیت‌ هوشمند برای مهار کووید 19 در پاکستان به کار گرفته می ‌شود.

رسانه‌های پاکستان روز پنجشنبه گسترش کرونا و افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس را خطرناک توصیف کردند.

پاکستان کشوری با جمعیت 207 میلیون نفر روزانه حدود 8 هزار آزمایش انجام می‌دهد.

براساس طرح محدودیت هوشمند، تنها شهر یا هر نقطه‌ ای از پاکستان که موارد شیوع کرونا در آن گزارش شده و انتقال فرد به فرد این بیماری دیده شود، بسته خواهد شد.  

اعمال طرح محدودیت هوشمند در حالی خواهد بود که دولت پاکستان درصدد کاهش سطح فاصله ‌گذاری اجتماعی است.

 

محدودیت‌ های قرنطینه ‌ای استان قطیف عربستان لغو می ‌شود

یک مقام مسئول در وزارت کشور عربستان با بیان اینکه محدودیت ‌های اعمال شده برای مقابله با کرونا در استان القطیف در شرق این کشور کاهش می ‌یابد، گفت: شهروندان از روز پنجشنبه می‌ توانند به این استان وارد و خارج شوند.

شهروندان در این استان اجازه خواهند داشت از 9 صبح تا 17 در شهر رفت و آمد کنند.

تلویزیون رسمی عربستان پیشتر گفته بود که از 6 تا 20 رمضان، به برخی واحدهای اقتصادی و تجاری اجازه فعالیت‌ داده خواهد شد.

تا امروز 21402 تن به کرونا مبتلا شده‌ اند که از این تعداد 157 نفر فوت کردند.

 

خشم مصری‌ ها از بسته بودن مساجد حتی در ماه مبارک رمضان

مصری‌ ها از بسته بودن مساجد در ماه مبارک رمضان خشمگین هستند و برخی از علمای این کشور نیز خواستار آن هستند که وعاظ و مبلّغان و علما از فرصت فناوری ‌های جدید مانند اینترنت برای ترویج معارف دینی استفاده کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.