در جهان تاکنون 3،138،413 نفر به بیماری کووید19 (کرونا) مبتلا شده اند. آمارهای جدید نشان می دهد که شمار قربانیان کرونا در آمریکا از تعداد تلفات این کشور در جنگ ویتنام بیشتر شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به کووید19 در آمریکا از مرز یک میلیون نفر گذشت و اکنون نزدیک به یک سوم از کل مبتلایان جهان مربوط به این کشور است.

داده‌ های جمع‌ آوری شده توسط دانشگاه «جانز هاپکینز» آمریکا نشان می ‌دهد که اکنون شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور به یک میلیون و 35 هزار و 765 نفر رسیده است.

بدین معنا که نزدیک به یک سوم از مبتلایان جهان مربوط به آمریکا است.

براساس آمارهای دانشگاه جانز هاپکینز همچنین 217 هزار و 985 نفر در سراسر جهان براثر ابتلا به کووید19 جان باخته ‌اند و این آمار در آمریکا 59 هزار و 266 نفر است که حدود یک چهارم آمار جهانی است.

رشد فزاینده ابتلا به کرونا و مرگ‌ ومیر ناشی از آن در آمریکا در حالی است که برخی ایالت ‌ها پس از چندین هفته تعطیلی سراسری قصد بازگشایی فعالیت ‌های اقتصادی را دارند اما کارشناسان هشدار می ‌دهند که خطر موجی دیگر از شیوع کووید19 هنوز پابرجاست.

دولت ترامپ دستورالعمل تازه پیشنهاد شده برای چگونگی بازگشایی تدریجی کسب و کارها، مدارس، و کلیساها در ایالات را در دست بررسی دارد. همزمان فرمانداران بیشتری از طرح‌ های خود برای کاستن از محدودیت ‌های وضع شده ناشی از کرونا خبر می ‌دهند.

فرماندار ایالت نیویورک که تست گرفتن از شهروندان این ایالت را به شدت گسترش داده و حتی داروخانه‌ ها نیز مجاز به گرفتن آزمایش کرونا شده‌ اند، در کنفرانس خبری سه ‌شنبه خود اعلام کرد که یک سوم از کسانی که برای آزمایش مراجعه کرده‌اند، با نتیجه مثبت روبرو شده‌اند.

اکنون نشانه‌ هایی از گسترش کرونا به مناطق روستایی نیز مشاهده شده و ایالت‌ های «آرکانزاس، کانزاس، مینه ‌سوتا، نبراسکا، نیومکزیکو، رودآیلند، تنسی و ویرجینیا» رشد چشمگیری از گسترش این ویروس را در مناطق روستایی گزارش کرده‌ اند.

با وجود شیوع سریع و گسترده این ویروس در آمریکا و شمار چشمگیر مبتلایان، کارشناسان هشدار می‌ دهند که این هنوز آغاز درگیری چندین ‌ماهه این کشور با کرونا است.

در جهان تاکنون 3،138،413 نفر به بیماری کووید19 (کرونا) مبتلا شده اند که از این تعداد، 217،985 نفر جان خود را از دست داده اند.  

 

Untitled

 

اخبار مرتبط با شیوع کرونا را در بخش زیر می خوانیم:​

آمریکای شمالی

شمار قربانیان در آمریکای شمالی به 62 هزار و 605 نفر رسید که بیش از 92 درصد آنها در آمریکا ثبت شده ‌اند.

 

شمار قربانیان کرونا در آمریکا از شمار کشته ‌شدگان این کشور در جنگ ویتنام گذشت

مقامات جانز هاپکینز اعلام کردند شمار تلفات مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در آمریکا از تعداد نظامیان آمریکایی که در جنگ ویتنام کشته شدند نیز گذشت.

براساس آرشیو ملی، 58 هزار و 220 آمریکایی در جنگ و دیگر دلایل در خلال سال‌ های جنگ در جنوب شرقی آسیا کشته شدند.

 

تلفات کرونا در آمریکا تا ماه اوت بیش از 74 هزار تن پیش بینی شد

موسسه ارزیابی و سنجش سلامت دانشگاه واشنگتن به نقل از مقامات کاخ سفید و مقامات بهداشت عمومی آمریکا اعلام کرد: شمار تلفات کووید19 در این کشور تا ماه اوت (اواسط مرداد)، به بیش از 74 هزار تن خواهد رسید.

این در حالی است که شمار تلفات کرونا در آمریکا تا ماه اوت یک هفته قبل 67 هزار نفر و دو هفته قبل 60 هزار نفر پیش بینی شده بود.

 

بحران گوشت در آمریکا

کمبود شدید فراورده‌های گوشتی در آمریکا که به بحرانی دیگر در این کشور تبدیل شده بود، ترامپ را مجبور کرد تا با استفاده از قانون تولیدات دفاعی، کارخانه ‌های مربوطه را به بازگشایی وادار کند.

دونالد ترامپ دستور اجرایی را امضا کرد که به موجب آن کارخانه ‌های فراوری گوشت در بحبوحه نگرانی‌ های افزایش موارد مبتلا به کووید19 همچنان باز باشند تا تاثیری بر عرضه مواد غذایی در کشور ایجاد نشود.

این دستور به کارخانه ‌های مربوطه ماموریت دهد تا همچنان برای جلوگیری از کمبود مرغ و سایر گوشت‌ ها در قفسه ‌های سوپرمارکت ‌ها باز باشند.

 

ادامه جنجال نوشیدن مواد ضد عفونی کننده برای پیشگیری از کرونا

مقامات آمریکایی اعلام کردند دو نفر در ایالت جورجیای این کشور برای محافظت از خود در برابر کرونا، مواد شیمیایی خانگی نوشیدند.

مدیر مرکز سم شناسی جورجیا گفت احساس می ‌کند سخنان رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه باید در مورد مواد ضد عفونی کننده به عنوان درمان احتمالی کرونا بررسی شود از سوی بیشتر افراد غلط تعبیر شده است.

 

آمریکای جنوبی

در آمریکای جنوبی هشدارهای زیادی نسبت به عواقب کرونا بر زندگی و سلامتی مردم و همچنین اقتصاد کشورهای این منطقه مطرح شده است.

موارد روزانه فوت از کرونا در این کشورها به شدت افزایش یافته است. هفته گذشته شمار مرگ‌ ومیر روزانه ناشی از کرونا در آمریکای جنوبی تنها 24 مورد بود، اما هفته جاری به 441 مورد و تنها در روز سه ‌شنبه به 143 مورد رسید.

 

شمار قربانیان مبتلابه کرونا در برزیل از 5 هزار نفر گذشت

مقامات دولتی برزیل اعلام کردند، شمار قربانیان مبتلا به کووید19  از پنج هزار نفر گذشت و به 5083 نفر رسید.

 

9 کشته در شورش در زندان پرو

پس از جان باختن دو زندانی در یکی از زندان ‌های لیما پایتخت پرو بر اثر ابتلا به کووید19، زندانیان اقدام به شورش و درگیری با نیروهای امنیتی در داخل زندان کردند.

براساس این گزارش،این شورش که روز دوشنبه آغاز شده بود در ابتدا 3 کشته از زندانیان گرفت و زندانبانان با فرارسیدن شب گمان کردند که بر اوضاع مسلط شده ‌اند؛ اما زندانیان روز سه ‌شنبه نیز به شورش ادامه دادند تا اینکه 6 زندانی دیگر کشته شده و شمار قربانیان به 9 نفر رسید.

در این میان همچنین 60 محافظ زندان، 5 نیروی پلیس و 9 زندانی دیگر نیز زخمی شدند تا اینکه شورش زندانیان که چندمین مورد در کشور پرو پس از شیوع کرونا بود، پایان یافت.

شمار زندانیان مبتلا به کرونا در کشور پرو به 600 نفر رسیده، در حالی که تاکنون 15  نفر از آنان بر اثر این بیماری جان باخته ‌اند.

بیش از 97  هزار نفر در 68 زندان کشور پرو محبوس هستند.

 

اروپا

تاکنون بیش از 125 هزار نفر در اروپا از کرونا فوت کرده ‌اند و شمار قربانیان کرونا در این قاره نیز 1272 نفر گزارش شده که نسبت به سه‌ شنبه هفته قبل نصف شده است.

شمار افراد جان ‌باخته در بسیاری از کشورهای اروپایی درگیر با کرونا، بویژه ایتالیا و اسپانیا که بیشترین قربانیان را دارند، رو به کاهش است و نسبت به هفته‌ های گذشته به شدت افت کرده است.

با این‌ حال، ایتالیا و اسپانیا هنوز بیشترین شمار مرگ ‌ومیر روزانه را در اروپا دارند.

وضعیت قربانیان جدید در فرانسه، آلمان، بلژیک، و انگلیس طی روزهای گذشته بهبود یافته است.

 

آمار قربانیان انگلیس بیشتر از تعداد اعلام شده است

درپی افزایش انتقاد‌ها از تفاوت فراوان میان آمار رسمی دولت انگلیس و شمار واقعی جان باختگان از ویروس کرونا، وزیر بهداشت و درمان در نشست در دفتر نخست وزیر اعلام کرد از امروز آمار همه جان باختگان از همه گیری کووید19 منتشر خواهد شد.

در حالی که دولت انگلیس اعلام کرد تا امروز، 21 هزار 678 نفردر در بیمارستان ‌های این کشور قربانی کرونا شده اند، براساس آمار مرکز ملی آمار انگلیس، شمار جان باختگان به کرونا در این کشور از 32 هزار نفر فراتر رفته است.

مرکز ملی آمار انگلیس در گزارشی، آمار جان باختگان از کرونا در آسایشگاه‌ های سالمندان و مراکز مراقبت از توانجویان را منتشر کرد و بدین ترتیب، ناقص بودن آمار رسمی دولت انگلیس درباره شمار قربانیان کرونا آشکارتر شد.

روزنامه سان با استناد به گزارش مرکز ملی آمار انگلیس نوشت شمار قربانیان کرونا در انگلیس، احتمالا 54 درصد بیشتر از آمار رسمی است که دولت اعلام می‌ کند.

با احتساب شمار قربانیان کرونا در خارج از بیمارستان ها، اکنون انگلیس پس از آمریکا، بیشترین قربانیان کرونا در جهان را داراست، اما با احتساب نسبت جمعیت دو کشور، انگلیس به نسبت جمعیت، دو برابر آمریکا تاکنون در این همه گیری قربانی داشته است.

​انگلیس اکنون به یکی از قربانگاه‌ های اصلی بیماران کرونایی در جهان مبدل شده است.

 

کرونا دامن کارکنان هواپیمایی انگلیس را نیز گرفت

شرکت هواپیمایی انگلیسی «بریتیش ایرویز» در نظر دارد به علت وضعیت اقتصادی ناشی از کرونا 12 هزار کارمند این شرکت را تعدیل کند.

 

مجلس فرانسه طرح لغو تدریجی قرنطینه را تصویب کرد

«ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه لایحه پیشنهادی دولت برای لغو تدریجی قرنطینه کرونا، موسوم به «توقف کووید» را به مجلس ملی این کشور ارائه کرد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه پیش از این گفته بود روند گام به گام لغو قرنطینه از تاریخ 11 مه (22 اردیبهشت) آغاز می‌ شود.

نخست وزیر فرانسه در تشریح لایحه پیشنهادی کابینه از پیش ‌بینی بازگشایی «داوطلبانه» مهد کودک ‌ها و مدارس ابتدایی از 11 مه سخن گفت. به گفته فیلیپ، به تمام دانش‌ آموزان ماسک داده خواهد شد.

بر اساس این طرح، تعطیلی دبیرستان ‌های سراسر فرانسه تا آخر ماه مه تمدید شده اما بازگشایی آنها در آن تاریخ باز هم بستگی به شرایط شیوع کرونا در کشور خواهد داشت.

در لایحه دولت همچنین گفته شده است که از تاریخ 11 مه فروشگاه‌های مواد غذایی و دیگر فروشگاه‌ های کوچک با نظر شهردار هر شهر و به شرط رعایت موازین بهداشتی اجازه بازگشایی خواهند داشت اما رستوران‌ ها و کافه ‌ها همچنان بسته خواهند ماند. تصمیم ‌گیری در مورد بازگشایی رستوران‌ ها و کافه‌ ها به آخر ماه مه موکول شده است.

به گفته وی، سیستم دورکاری برای کارکنان بخش ‌های مختلف دولتی و خصوصی دست کم تا سه هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

سینماها، موزه‌ های بزرگ و مراکز تجاری بزرگ بعد از 11 مه همچنان تعطیل خواهند بود و رویدادهای ورزشی و فرهنگی تا ماه سپتامبر برگزار نخواهند شد.

البته اگر وضعیت مساعد نباشد، تاریخ لغو قرنطینه به تعویق خواهد افتاد.

فیلیپ تاکید کرده که فرانسه باید گام های احتیاطی محکمی برای جلوگیری از وقوع موج دوم ابتلا به کرونا بردارد.

کرونا تاکنون در فرانسه 165،911 نفر را مبتلا کرده و جان 23،660 نفر را گرفته است.

 

اجباری شدن استفاده از ماسک در مغازه‌ ها در آلمان

یک نماینده آلمانی از اجباری شدن استفاده از ماسک در مغازه ‌ها در آلمان خبر داد.

کرونا در آلمان طی 24 گذشته جان 163 را نفر گرفت و موارد فوتی در این کشور به 6314 نفر افزایش یافت. با ثبت 1114 مورد جدید ابتلا، شمار بیماران در آلمان به 159،912 نفر رسید.

 

ترکیه برای مقابله با کرونا در آمریکا تجهیزات پزشکی ارسال کرد

یک هواپیمای نظامی ترکیه حامل تجهیزات پزشکی و وسایل حفاظتی برای مقابله با کرونا عازم آمریکا شد.

این کمک ‌های ترکیه شامل 500 هزار ماسک پزشکی، چهار هزار روپوش و مقداری ماده ضدعفونی، عینک و پوشش صورت است.

ارسال این کمک در شرایط حساسی از مناسبات آمریکا و ترکیه انجام می‌ شود. مناسبات دو کشور بر سر جنگ داخلی سوریه و خرید سامانه ‌های موشکی ساخت روسیه از سوی ترکیه سرد شده است.

ترکیه تاکنون به 55 کشور تجهیزات پزشکی ارسال کرده است. 

ترکیه در عین حال یکی از بالاترین رقم مبتلایان به کرونا را در جهان دارد. تاکنون 112 هزار مورد ابتلا در این کشور شناسایی شده است و حدود 2900 نفر جان خود را از دست داده ‌اند.

 

آسیا

بر اساس آمارهای دولتی، تاکنون 17 هزار و 830 مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در آسیا گزارش شده است که بسیار پایین‌ تر از اروپا و آمریکا است.

ترکیه در روز سه ‌شنبه بیشترین قربانی را در میان کشورهای آسیایی اعلام کرد.

شمار جان ‌باختگان روز سه‌ شنبه در پاکستان 20 نفر بوده و در بقیه کشورهای آسیایی کمتر از این رقم گزارش شده است.

در این میان، سازمان جهانی بهداشت نسبت به تنش ‌های نظامی در خاورمیانه، خصوصا سوریه، لیبی و یمن هشدار داده و خواستار کاهش درگیری ‌ها شده است.

 

چین

چین که محل اولیه شروع اپیدمی بود، می گوید اکنون آن را مهار کرده است. این کشور گفت برای سیزدهمین روز متوالی مرگی در اثر کرونا در این کشور ثبت نشد.

آمار رسمی مرگ در اثر شیوع ویروس در چین 4633 نفر اعلام شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها چین را مسئول شیوع کرونا معرفی کرده اما چین روز سه شنبه در واکنش سیاستمداران آمریکا را به «دروغ گویی در روز روشن» متهم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت: آنها فقط یک هدف دارند: شانه خالی کردن از مسئولیت هایشان به دلیل عملکرد ضعیف در جلوگیری از اپیدمی و تدابیر مهار.

 

رفع محدودیت قرنطینه در یکی از معروف ‌ترین سواحل استرالیا

«بوندای بیچ»‌ یکی از معروف ‌ترین سواحل استرالیا است که در پی پایان یافتن قرنطینه به روی شناگران و موج ‌سواران باز شده است. برغم رفع محدودیت ‌های ناشی از قرنطینه که با شیوع کرونا در این کشور وضع شده بود مقرراتی برای استفاده از ساحل «بوندای بیچ» تنظیم شده است.

به موجب دستورالعمل جدید شناگران و موج سواران پس از خروج از آب مجاز نیستند برای مدتی زیاد در ساحل باقی بمانند. 

 

تاکید ژاپن بر ارائه داروی آزمایشی «آویگان» به 38 کشور جهان

وزارت خارجه ژاپن بار دیگر اعلام کرده‌است که در روند آزمایش‌ های بالینی گسترده، داروی ضد آنفلوآنزای «آویگان» را به‌طور رایگان به چندین کشور از جمله پنج کشور در خاورمیانه ارسال می‌ کند.

وزیر خارجه ژاپن گفت ده‌ ها کشور درخواست دریافت داروی «فاوی ‌پیراویر» یا «آویگان» را مطرح کرده ‌اند. به گفته وزیر خارجه ژاپن قرار است دارو زمانی در هفته جاری میلادی در اختیار 38 کشور قرار گیرد.

 

 آمارها در کشورهای مختلف عربی

- در عربستان 1266 نفر دیگر در 24 ساعت گذشته مبتلا شده اند که 23 درصد آنها از اتباع عربستان و 77 درصد دیگر از اتباع دیگر کشور‌هایی هستند که در عربستان اقامت دارند.

با افزوده شدن مبتلایان جدید، آمار کلی مبتلایان در عربستان به 20077 نفر رسید که در این میان حال 118 نفر وخیم اعلام شده است. 152 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

- در قطر نیز با ثبت ابتلای 677 نفر دیگر آمار کلی مبتلایان به  11921 نفر رسید. آمار مرگ ناشی از کرونا در قطر به 10 نفر رسیده است.

- وزارت بهداشت کویت با اعلام 152 مورد ابتلای جدید، آمار کلی مبتلایان در کشور را 3440 نفر اعلام کرد، در این کشور 23 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان دادند.

- در امارات نیز با ثبت ابتلای 541 نفر دیگر، آمار کلی به 11380 نفر رسید. آمار مرگ کرونایی در این کشور نیز 89 نفر اعلام شده است.

- در بحرین نیز 87 نفر دیگر به آمار مبتلایان افزوده شدند و آمار کلی مبتلایان به 2810 نفر رسید. آمار مرگ کرونایی در بحرین نیز 8 نفر اعلام شد.

- در مغرب با ثبت 126 مورد دیگر از مبتلایان، آمار کلی به 4246 نفر رسید. آمار مرگ ناشی از کرونا در این کشور 163 نفر اعلام شده است.

- در لبنان، با افزوده شدن 7 نفر دیگر به جمع مبتلایان به کرونا، آمار کلی مبتلایان به 717 نفر رسید. در لبنان نیز تاکنون 24 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان دادند.

 

آفریقا

کشورهای آفریقایی 47 مورد مرگ‌ ومیر جدید اعلام کردند و کل افراد جان‌ باخته در این قاره به 1515 نفر رسیده است. شمار افراد فوت شده بر اثر ابتلا به کرونا در آفریقا برخلاف آسیا و غرب در حال افزایش است.

اخیرا کارشناسان سازمان ملل هشدار دادند که کرونا می‌ تواند 300 هزار تا 3.3 میلیون قربانی در آفریقا بگیرد.

مصر با 22 مورد مرگ ‌ومیر جدید، بیشترین شمار قربانیان در 24 ساعت اخیر را داشته و دیگر کشورها آمارهای مرگ ‌ومیر را تک رقمی اعلام کرده ‌اند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.