رییس جمهور در گفت و گو با نخست وزیر ارمنستان با اشاره به موفقیت های کشورمان در زمینه تامین و ساخت مواد بهداشتی و ضدعفونی، دستگاه ونتیلاتور، سی تی اسکن و ماسک، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در حد توان خود نیازمندی‌های دیگر کشورها از جمله ارمنستان را در مقابله با کرونا برطرف کند.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ارمنستان روابط دو کشور را دوستانه و روبه گسترش دانسته و بر ضرورت تلاش مسئولان در کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور برای توسعه مناسبات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی تهران – ایروان تاکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی و «نیکول پاشینیان»  عصر سه شنبه در گفتگویی تلفنی، با اشاره به شیوع کرونا در بسیاری از کشورهای جهان و مشکلاتی که این بیماری برای دولت ها و ملت ها بوجود آورده، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها و مشارکت‌های منطقه ای و بین المللی و انتقال تجربیات دو کشور در راستای مقابله با کرونا تاکید کردند.

دو طرف با بیان اینکه ایران و ارمنستان به عنوان دو کشور همسایه باید در این شرایط سخت بیشتر به فکر هم و یاری رسان یکدیگر باشند، تلاش مسئولان دو کشور در مرزها در راستای بازگرداندن تدریجی حجم تبادل کالا و روابط تجاری به حالت عادی با رعایت دقیق دستور العمل‌های بهداشتی را حائز اهمیت عنوان کردند.

دکتر روحانی با اشاره به موفقیت های کشورمان در زمینه تامین و ساخت مواد بهداشتی و ضدعفونی، دستگاه ونتیلاتور، سی تی اسکن و ماسک، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در حد توان خود نیازمندی‌های دیگر کشورها از جمله ارمنستان را در مقابله با کرونا برطرف کند.

«نیکول پاشینیان» همچنین با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و ملت ایران، از موفقیت‌های کشورمان در راستای مقابله با بیماری کرونا و نتایج و تاثیرات مثبت آن تجلیل کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.